BMW 325i Coupé (1993) #3

autoreview

BMW 3-serie Coupé

Signalement

Uitvoering325i Coupé
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf193.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 1%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik kocht mijn 325i coupe automaat in april 2006. het was een inruiler en kosste niet veel in aanschaf.

Het is een geweldige comfortabele auto met veel bekijks van andere weggebruikers, en het heerlijke 6-cilinder geluid is een streling voor het oor. de 192 pk is een genot en ik heb regelmatig moeten lachen als een van de gti rijdertjes naast me bij het stoplicht stoer stonden te doen. de topsnelheid lag op 230km/u en was naar mijn zin voldoende.

Groot nadeel: die zescilinder i.c.m. de vijftrapsautomaat is een benzineslurper zoals ik nog nooit had gehad, echt jammer dat die benzine hier in nederland zo asociaal duur is!!!!

De auto is voorzien van een hoop optie’s: lederen sportstoelen, elektrisch schuif/kanteldak, volautomatische airco, automaat, etc,etc.

wat mij gelijk al niet beviel was dat de auto zoals veel BMW’s allerlei mankementen had. het begon met klapperen als ik over korte hobbels en gaten in de weg reed, het bleken de rubbers te zijn die boven op de achterschokdempers gemonteerd waren, echt heel irritant dus laten vervangen voor nieuwe.

Ook de airco deed het niet meer en de ventilator in de auto blies maar heel zachtjes, omdat dit een dure reparatie kon zijn heb ik het laten zitten voor wat het was, kapot dus.


vlak voor de zomer viel me op dat de temperatuur van de koelvloeistof veel te hoog werd, en de koelventilator draaide ook niet mee. dus hebben we de visco-koppeling vervangen en de termostaat, gelukkig was daarmee het probleem verholpen.
Een geluk was dat sindsdien het koel-probleem opgelost was, de airco het ook weer gewoon deed, scheelt weer een hoop geld!


de boordcomputer was vanaf het begin dat ik hem kocht voor 50% kapot, je kon nog maar half de letters lezen. Daar heb ik niks aan verandert.


door deze mankementen heb ik wel een beetje een rotgevoel bij de auto gekregen, mijn geluk was dat ik voor een autobedrijf werk en dat vrienden van mij automonteurs waren, dat scheelde aanzienlijk in de kosten anders had ik het nooit laten maken want die kosten waren mij de auto niet waard!


TIP: bedenk goed voordat je aan zo’n auto begint want het kost echt een hoop geld:
onderhoud,reparatie,brandstof. Een aankoopkeuring zou ik zeker aanraden!


Gelukkig heb ik de auto voor € 500 meer kunnen verkopen maar daarmee waren de kosten lang niet gedekt.


Positief:
-192 pk / 245 NM
-230 km/u top
-uitstraling
-weggedrag
-achterwielaandrijving
-luxe uitvoering


Negatief:
-veel mankementen en klein dingetjes
-hoge kosten
-automaat
-ex-invalide auto, daardoor een gat in het dashbord voor handgas.

PROBLEMEN

hierboven beschreven.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.