BMW 325i Cabrio Executive (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 325i Cabrio Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Op 30 maart mijn nieuwe BMW gekregen en wat een fantastische auto! Juist nu het weer de goede kant op gaat kan ik volop genieten van mijn nieuwe cabrio. Naast de Executive uitvoering (o.a. lederen bekleding) zitten er andere 17’ velgen onder, professional navigatiesysteem, sportstoelen en parkeersensoren voor (achter is standaard). Standaard is de auto al voorzien van o.a climate control en xenon-verlichting. De kleur die ik gekozen heb is Spacegrau met een beige interieur en pianolak zwarte interieurlijsten. De gekozen combinatie geeft de auto een chique en sportieve uitstraling waardoor de auto ook prima voldoet om bij klanten langs te gaan.
Ondanks dat het een 2-deurs cabrio betreft is de ruimte achterin behoorlijk en kunnen twee volwassenen redelijk plaatsnemen in de twee achterin geplaatste zetels. Wat kofferbakruimte betreft is dit voor een dergelijke auto ook dik in orde. Laatst nog 2 kratten bier en twee volle boodschappentassen vervoerd terwijl het stalen klapdak ingeklapt was. Als je de auto dicht rijdt is de kofferbakruimte helemaal meer dan voldoende.
Anders dan in de Coupe en Sedan variant ligt onder de kap van de 325i een prachtige BMW 6-in-lijn 3,0 liter welke speciaal voor de cabrio is ontwikkeld. De motor levert 218 pk en 270Nm (bij de coupe 325 is dit 250Nm). De extra halve liter is ook wel nodig om het enorme gewicht van 1700 kilo voort te stuwen. Ondanks het enorme gewicht voelt de auto lekker licht aan en is het een lekker sturende auto. Een snelle bocht is geen enkel probleem en de wegligging is fantastisch. Ook de stijfheid van de carosserie is subliem en verdient een compliment.
Het openen en sluiten van het dak kan in iets meer dan 20 seconden en gaat voor het gevoel erg vlot. Als de zon begint te schijnen dan geeft een stoplicht voldoende tijd om het dak open te gooien. Het hele proces waarbij de ingewikkelde constructie in de achterbak verdwijnt is mooi om te zien en geeft veel bekijks bij omstanders.
Wat betreft de afwerking van de auto heb ik nog geen punten gevonden die niet in orde zijn. De auto is prachtig afgewerkt en alles past precies in elkaar. Alle knoppen zitten op een logische plek en de bediening van het I-Drive systeem werkt perfect. Veel beter dan in menig automagazine wordt beweerd. Wellicht heeft dit te maken met de duur dat de reviewers over een auto beschikken. Om de volledige werking van het systeem te doorgronden is even wat tijd nodig maar zodra je het weet dan werkt het perfect. Mooi is ook dat je in het I-Drive menu standaard tal van opties kunt instellen zoals vergrendeling bij vertrek, licht signaal bij vergrendelen en ontgrendelen en het aantal seconden dat de verlichting aan moet blijven staan bij thuiskomverlichting. Ook heeft de auto geen oliepeilstok maar kun je het oliepeil meten middels het I-Drive systeem.
Het enige wat iets tegenvalt is het gebruik. Gemiddeld rij ik nu 1 op 8 terwijl de fabrieksopgave 1 op 10 is. Ik geloof best dat 1 op 10 haalbaar is maar dan zul je net iets minder gas moeten geven bij het stoplicht en net even wat duffer moeten rijden. En laten we eerlijk zijn, een dergelijke auto koop je natuurlijk niet om duf mee te gaan rijden.
Binnenkort zal ik wat foto’s toevoegen. En geregeld zal ik wat updates schrijven.
PROBLEMEN
- Geen problemen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.