BMW 320i touring Executive (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320i touring Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Echte rijdersauto! Heerlijke wegligging en stuurt heel direct.
Ondanks behoorlijke gewicht zorgt de 6-pitter wel voor het nodige vermogen om toch sportief te kunnen rijden. Elke dag weer een plezier om in de auto te stappen. Wel een hele omschakeling vergeleken met mn oude auto aangezien deze geen stuurbekrachtiging had. De BMW voelde vooral in het begin aan als een tank. Hij ziet er echter niet uit als een tank; dat was bij de Scorpio wel anders!
De meest handige opties zijn op deze auto aanwezig, cruisecontrol, climate control e.d. Vooral bij hogere toerentallen (3000+) komt ie los. Op de snelweg doorhalen naar 140 gaat heel soepel.
Benzineverbruik valt mij mee. Ik was gewend aan 1 op 10 (2 ltr 4 cilinder) en dat is nu ongeveer hetzelfde. Rij veel in randstad dus verbruik is dan natuurlijk hoger.
Tegenwoordig heb je met een viercilinder net zoveel vermogen als met deze 6 pitter maar alleen al vanwege het mooie geluid geef ik de voorkeur aan die 6 relatief kleine cilindertjes. 150 pk is voldoende om lekker mee te komen in het verkeer alleen het koppel laat soms te wensen over.
PROBLEMEN
Tot nu toe geen enkel probleem gehad. Okee, de cd-wisselaar was na een dag al kapot maar dat was mn eigen schuld (lade verkeert erin). Komt nu waarschijnlijk een ipod aansluiting in dus dat biedt meer mogelijkheden qua hoevelheid muziek.
Verder te kort in eigendom om iets zinnigs over onderhoud te kunnen zeggen. Kom ik over een jaartje op terug...
september /oktober ’07:
Stuurpomp kapot... ruilpomp incl montage bij bovag bedrijf ca. 360 euro.
Problemen met afslaan van motor: zodra de motor warm is moet je hem niet ergens parkeren met de wetenschap hem binnen 3 uur nodig te hebben. De motor slaat af zodra je gas geeft. Zal mogelijk iets met kapotte krukas- of nokkenassensor te maken hebben. Afspraak met garage reeds gepland.
20 okt.: Was kapotte inlaatsensor van nokkenas; heb gelijk voor de zekerheid ook de uitlaat nokkenassensor laten vervangen.
Nog voor ik naar de garage ga voor bovengenoemd probleem gaan ook de lampjes van abs/asc etc. branden en doet de km-teller, snelheidsmeter en verbruikksmeter het niet meer. Mogelijk kapotte zekering... laat ik gelijk maar met het andere probleem bekijken. Wel balen... garantie was net verlopen.
20 okt. : Probleem was een kapotte abs sensor.
UPDATE 2009: (alles bij dealer laten doen en nieuwe onderdelen)
Probleem met kapot instrumentepaneel is opgelost: vervanging van combi kost 476 ex btw.
Verder nog kapotte handel van richtingaanwijzer : vervanging kost 130 ex btw.
Slappe draagarmrubbers vervangen : 228 ex btw.
Lekke radiateur vervangen : 337 ex btw
Okee en sinds gisteren lampje van motormanagement dat blijft branden. Auto laten uitlezen: Carterventilatieklep was kapot maar tot op heden nog niet laten repareren aangezien het weinig merkbare invloed heeft op motorprestaties. Ik laat het bij eerstvolgende inspectie wel nakijken.
Maar het blijft wel een fijne auto, ondanks de hoge kosten....
Reactie op Splunder: Misschien heb ik wel een bord voor mn kop maar deze auto ziet er zowel van binnen als van buiten nog compleet als nieuw uit en ik heb er nu zoveel aan vervangen dat ik er van plan ben nog heel wat jaren mee door te gaan rijden. Een andere tweedehands auto kopen brengt toch weer opniew risico's met zich mee hè? Het is een afweging die je moet maken.....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.