BMW 320i Executive (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320i Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 89.000 km |
KM-stand laatst | 101.000 km |
ERVARINGEN
- 90.000 km
Na 5 jaar in een leaseauto te rijden (ook prive), heb ik besloten om geen bijtelling meer te willen betalen en heb ik een eigen auto gekocht om mijn prive kilometers in te rijden.
In eerste instantie wilde ik gaan voor een Audi TT of een BMW E46 coupe uit 2001 - 2003, vanwege praktische overwegingen is het toch een E46 sedan geworden. Kwa motorisering moest het een 6 cilinder zijn.
Na orientatie op internet (o.a. via myreviews, dank hiervoor, dus bij deze ook mijn ervaring!!), ben ik naar het autobedrijf van de broer van een vriend van mij gegaan. Bij een van de handelaren waar hij auto’s inkoopt stond een BMW die aan mijn specificaties voldeet. Een week later had hij de auto op zicht, en twee weken later heb ik hem gekocht!
Uiterlijk:
De kleur is stahlblau metallic, komt niet zoveel voor, maar staat de auto erg goed. Onder wisselende lichtinval valt de kleur anders. Velgen zijn 16” en interieur is zwart halfleer.
Motor:
6 cilinder in lijn, wat is dit werkelijk een prachtige motor. Erg stil, met een lichte 6 cilinder roffel, en draait heel er soepel. Vermogens opbouw is linear, en begint pas echt te trekken boven de 3000 rpm.
Aangezien ik een diesel geweond ben, valt de trekkracht onderin een beetje tegen, maar vervolgens kun je wel lekker doorgaan tot 6500 toeren. Prestaties zijn ruim voldoende.
Rijervaring:
Ik ben gewend aan een Audi met wollig stuurgevoel, een van de grootste minpunten van Audi. Wat een verschil zeg met BMW, je kunt de auto inderdaad echt \'voelen\' in je handen, zelfs kleine oneffenheden voel je.
Verder vind ik de BMW lekker sportief sturen, maar niet oncomfortabel. In vergelijk met mijn A3 is het weggedrag van de BMW sportieverde maar toch comformtabeler, Freude am Fahren!
Spcificaties:
- lifestyle executive uitvoering met onder andere
- halfleren sportstoelen
- PDC achter
- Radio BMW business met CD wisselaar
- BMW Autotelefoon
- stuurwiel bediening
- Automatisch licht en ruitewisser
Zakelijk rijd ik overigens nog steeds in mijn Audi A3 2.0TDI uit 2004, deze zal begin volgend jaar vervangen worden door een waarschijnlijk een Audi A5/TT of een BMW 1 of 3 serie coupe.
PROBLEMEN
- 90.000 km
Geen
Update
- 95.500 km
Inmiddels half jaar en 6000 kilometer verder. Nu ook een langere reis achter de rug, wintersport naar Italie.
- winterbanden aangeschaft (250 euro)
- 1 liter olie
CD wisselaar is twee keer blijven hangen en kwam er niet meer uit, in de garage verholpen met een harde tik. Verder geen problemen.
Update
- 101.000 km
APK beurt gehad, en winterbanden eronder gelegd.
Enige onregelmatigheid was dat de fuseekogel speling vertoont (L+R), deze zullen waarschijnlijk bij de volgende buert vervangen moeten worden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.