BMW 320i Cabrio Executive (1997) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320i Cabrio Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 195.000 km |
KM-stand laatst | 195.000 km |
BMW 320i Cabriolet Executive
- 195.000 km
Sinds 7 april ben ik de trotse eigenaar van een BMW 320 cabriolet. Ik had al eerder een cabriolet gehad maar die was aan vervanging toe en ik was zo stom om een auto te kopen met een vast dak, namelijk een Ford Focus. Nu hoor ik sommige mensen denken: hoe kom je er in godsnaam op om dan een Ford Focus te gaan kopen? Nou, dat vraag ik mezelf nu ook af.
De Ford had ik gekocht bij een dealer die ik hopelijk nooit meer tegenkom in mijn leven. Wat een prutsers zijn dat! Omdat ik er niet eens meer over na wil denken laat ik de details maar even achterwege.
Na 2 maanden in de Ford gereden te hebben wist ik het zeker. Ik moest en zou weer in een cabrio rijden. Omdat ik een grote BMW fan ben zou het helemaal mooi zijn als het een BMW cabriolet zou zijn.
Ik zocht op internet en het valt niet mee om een goede BMW te vinden die niet afgeragd is. Na vele BMW's bekeken te hebben zag ik deze staan. Wat een beauty! Deze auto stond bij een Bovag aangesloten bedrijf en behoort tot het netwerk van Bosch Car Service. Ik besloot er maar eens een kijkje te gaan nemen. Wat een verademing was dat! Een mooie nette showroom, vriendelijke mensen. Ik kreeg eerst koffie aangeboden en daarna kreeg ik een rondleiding. Ze vonden het belangrijk dat ik de werkplaats ook zou zien zodat ik weet wat er met mijn auto gebeurd als ik daar voor een reparatie kom.
Het kwam allemaal heel goed over (wat overigens niet altijd wat zegt).
We namen even een kijkje in de BMW. Een mooie, nette wagen met alles erop en eraan. Electrisch dak, lederen bekleding met stoelverwarming, cruise control, electrische ramen voor+achter.
Ik was helemaal verliefd en besloot eigenlijk meteen om deze bolide te kopen.
Ik kon de Focus inruilen en deed dat ook met alle liefde :)
Nu moest ik natuurijk een paar dagen wachten wat voor je gevoel jaren lijkt te duren. Als een klein jongetje die naar de kermis gaat stond ik ook te popelen om de auto op te halen.
Het grote moment! Zaterdag!!! Eindelijk de auto ophalen. Bij de dealer een kop koffie tijdens het ondertekenen van de papiertjes en daarna de auto in.
Wat een heerlijk gevoel om te beseffen dat het nu mijn auto is. Ik startte de motor en de muziek van de 6 cilinder begon meteen mijn oren te kietelen. Ook de openhaard uitlaat die eronder hangt zorgt voor een mooi geroffel. Lekker wegzakkend in het leer begon in te rijden. Natuurlijk ook even met het dakje eraf gereden. De stoelverwarming is dan wel heel erg lekker.
De BMW is redelijk aan de zware kant met zijn 1385 kg. Gelukkig heeft deze auto een vermogen van 150 pk en zo rij je met een lekker tempo weg. Over het verbruik kan ik nog niet veel zeggen omdat ik de auto net 2 dagen heb. Volgens het boekje zou de auto gemiddeld 1:10 moeten rijden. In de stad zou het ongeveer 1:7,5 moeten zijn. Deze auto koop je ook niet voor het zuinige rijden maar voor het genot. Soms vraag je je af waarom sommige auto's nieuw zo duur moeten zijn maar als je in de auto stapt snap je wel waarom. Het is dan ook echt een auto.
Er is één ding wat nog verbeterd moet worden. De auto trilt een beetje en het stuur gaat dan ook een beetje heen en weer. De auto is uitgebalanceerd maar dat heeft niets geholpen. Hierover heb ik een mail gestuurd naar de dealer en ik hoop dat er een oplossig voor gevonden kan worden. Zodra ik meer weet schrijf ik er uiteraard meer over.
Nu wil ik wel binnenkort gaan kijken voor een windscherm want dat is toch wat lekkerder als er wat wind staat.
Ook zit er geen radio/cd speler in dus daar wil ik ook snel naar kijken. Het liefst eentje met mp3, usb aansluiting, bluetooth functie. Geen kerstboom met allerlei kleuren lampjes maar een nette radio dat mooi bij deze bolide past.
Het belangrijkste is dat ik met deze mooie wagen nog veel kilometers kan maken zonder veel problemen.
Wordt vervolgd.......
--------------------------------------------
Update: 17-04-2012
Vandaag ben ik voor de 2e keer teruggeweest naar de garage waar ik de auto heb gekocht. De week ervoor hadden ze de auto opnieuw uitgebalanceerd en om het getril met remmen op te lossen moest ik een nieuwe afspraak maken. Vandaag ging ik naar de garage en onderweg trilde de auto als een gek. Het stuur zag je op en neer gaan en het voelde of ik in een centrifuge zat. Toen ik bij de garage aankwam stond één van de eigenaren van het bedrijf in de koffieruimte en wilde meteen een stukje rijden. Ik ging naast hem zitten en tijdens de rit was er geen getril te merken. Ik had het idee dat hij het stuur extra stevig vast had zodat ik het stuur niet zou zien bewegen. Ik baalde als een gek want ik zit dagelijks in een trillende auto en nu was er niets te merken.
Hij zei dat ze de remschijven gingen doen en verder niets. Toen ze klaar waren stapte ik in de auto en reed naar huis. Toen ik de snelweg opreed begon de auto weer als een gek te trillen. Ik heb maar meteen mijn eigen garagebedrijf opgebeld om daar een afspraak te maken. Misschien dat ze daar wel de oorzaak kunnen vinden.
Wordt vervolgd....
Update 03-07-2012
Na wat kilometertjes meer gereden te hebben is het maar weer tijd voor een update.
Het getril van de auto is eindelijk verleden tijd. Het getril kwam door de banden dus moest ik nodig opzoek naar nieuwe rubbers. Ik wilde wel een goed merk dus ik kwam uiteindelijk bij Michelin uit. Deze banden waren net op de markt en kwamen goed uit de test (Michelin Primacy 3) dus heb ik deze eronder laten zetten. Het heeft zeker geholpen dus ik rij nu met veel plezier rond.
Waar ik alleen nog even naar moet laten kijken is de kap. Als ik de kap open doe dan tikt deze tegen de afsluitklep aan omdat deze niet ver genoeg open gaat. Nu moet ik bij het openen even het ruitje naar me toetrekken zodat ie niet tegen de klep aankomt. Met kap dicht doen heb ik geen problemen.
Het geluid van de 6 cilinder blijft lekker en vooral als je even een tunneltje inrijdt dan wordt het toch verleidelijk om even het gaspedaal te kietelen :)
Verder wil ik de gele mistlampen nog laten vervangen door witte want dat past er meer bij.
Het verbruik:
Stad ongeveer 1:8
Snelweg ongeveer 1:10
Het scheelt ook een hoop of je de kap open of dicht hebt want het is logisch dat de auto met kap open meer verbruikt maar dat maakt het plezier er niet minder om.
Wordt uiteraard weer vervolgd...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

BMW 318i automaat! trekhaak! cruise control! NAP! youngtimer!
- 1998
- 208.919 km

BMW 3-serie Cabrio 320i E36 Executive | NL auto | 6 cilinder | Automaat | 17 inch | Leer | Sportstoelen | Sportstuur | Climate-control | Cruise control | Elektr kap | ➡️
- 1999
- 198.743 km

BMW 3-serie Cabriolet E36 320i Executive / Origineel NL / Inclusief Hardtop / 100% origineel / Automaat / M Sport Leder / Zeer netjes
- 1998
- 150.530 km