BMW 320d touring Executive (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 320d touring Executive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 82.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb deze auto echt gekocht voor zijn design. Het is en blijft een schitterende wagen om te zien, in het stijlvolle donkerblauw met 16’ 5 spaaks velgen.
De auto heeft nu 155000km op de teller en voelt nog steeds als nieuw. Geen rammeltje te horen. Ik heb de auto gekocht bij 82.000 km.
De wegligging en het scherpe sturen is echt helemaal topklasse bij deze wagen. hij stuurt zeer direct, en met veel gevoel Dat is echt wat ik zoek in een auto. Nadeel daarbij is met de gemonteerde optie 16’ velgen met 225 banden dat hij spoorgevoelig is. Ik merkte veel verschil toen ik tijdelijk op smallere winterbanden reed.
Maar goed, nu merk je dat je in de bochten weer wat minder aan de weg kleeft. Elk voordeel heeft zijn nadeel zullen we maar zeggen, misschien hangt veel af van de bandenkeuze.
Vanaf mei 2005 heb ik de bandenmaat 205/55/16 Michelin Premacy gemonteerd en de spoorgevoeligheid is verdwenen. Hij kleeft nog steeds aan de weg en stuurt scherp.
Verder vindt ik de auto supercomfortabel en stabiel op de langere afstanden. Ik maak veelvuldig gebruik van de Cruise-control. Dit maakt gelukkig onderdeel van het onmisbare exe-pakket, samen met een perfect instelbare climate control. Een CD speler zit daar helaas niet standaard in. Via marktplaats heb ik een CD wisselaar op de kop getikt voor 200 euro, dus audio is nu ook helemaal in orde. (de bedrading ligt er gelukkig standaard in dus dit was plug and play.)
Het koppelen en schakelen vind ik behoorlijk zwaar gaan voor zo’n sportief ingestelde wagen. De versnellingen laten zich niet trefzeker inleggen en je hebt een heel lange slag van 1 naar 2 enz.
Mijn gemiddeld verbruik is 6.1 liter per 100 km en dat valt me erg mee, had het hoger verwacht bij zo’n sportieve wagen. Je koopt zo’n wagen niet vanwege het verbruik ,maar dit is een aangename verassing.
De Touring is niet de ruimste stationwagen maar nog steeds ruim genoeg voor een klein gezin en de beladingsmogelijkheden zijn heel flexibel. Het bedieningsgemak van het bagagenet en afdekrol en de apart te openen achterruit is hoog.
Ook een uitstekende caravantrekker. In 2007 voor de tweede keer naar Italië geweest. Met zware carvan(1300kg). Helaas was de koppeling aan zijn eind, op vakantie moeten vervangen.
Auto weggedaan bij km stand 213000. Kunnen inruilen op een leaseauto een E90 318d Touring
PROBLEMEN
71.000 Km (vorige eigenaar) Draagarmen voor vervangen, fuseekogels vervangen.
82.000 aflevering, remblokken v/a vervangen en veer r.a.
Verdere historie ontbreekt.
Vorige zomer brandden regelmatig de lampjes ABS/ESP en remmen tegelijk en gingen daarna ook weer uit. Heeft de dealer ge-reset, kon niets vinden, hield het op een gevoelige sensor in 1 van de wielen.
Hierna gingen de lampjes nog eens branden. Bij de laatste garantie-inspectie is dit verholpen en niet meer teruggekeerd.
102.000 km klein onderhoud, multiriemen vervangen
118.000 km APK + roetmeting, banden vervangen. Verder helemaal niets.
125000 km grote inspectie, helemaal geen bijzonderheden
De houtstrip op de rechterportier laat los, zelf gelijmd.
145.000 km klein onderhoud, helemaal niets
155.000 km APK + roetmeting. lampje kentekenplaat vervangen. Dat is alles!
Bij deze wijzig ik dan ook de gebruikskosten van 3 naar 4 sterren!
168.000 grote beurt geen bijzond
168433 airco onderhoud (bijvullen)
192000 Kleine beurt, APK, 2 banden, reml vervangen, 2 multiriemen,
200000 Koppeling , drukgroep en lagers vervangen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren