BMW 318i High Executive (2008) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 318i High Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 201.000 km |
KM-stand laatst | 201.000 km |
Aankoop
- 201.000 km
Beste lezers,
Gezien ik voorafgaand aan de aankoop van mijn auto graag talloze reviews lees op de autoweek website besloot ik dat het maar tijd was om er zelf ook een te schrijven!
Ik zal even een korte omschrijving geven: ik ben een 19-jarige student en daarnaast zelfstandig videograaf. Voorheen had ik een Volvo V50 2.4i met bijna 3 ton op de teller (wat een rammelbak zeg!!). Desondanks reed, en vooral accelereerde deze erg lekker. Maar goed, ik ging voor mijn werk een stuk meer kilometers maken en moest toch echt op zoek naar iets zuinigers. Vaders rijd nu een BMW 520D uit 2016 en is daar super tevreden over. Ik ben dus ook aangestoken met het beiers virus!
In de eerste instantie was ik opzoek naar een 320D, maar ik kon hier maar weinig goede exemplaren van vinden met het budget dat ik had. Tot ik plotseling een 318i uit 2008 voorbij zou komen. Vooral dat 2008 was voor mij belangrijk, ze zouden directe injectie hebben en dus een stuk zuiniger zijn!
De auto kwam van de derde eigenaar welke hem 7 jaar geleden heeft gekocht bij een goede Bovag garage en sindsdien hier altijd onderhouden. Hier had hij ook al het papierwerk van!! Daarnaast kwamen er BMW dakdragers bij en een setje winterbanden op zwarte lichtmetalen velgen.
Ik besloot de gok te wagen na lang twijfelen en reed twee uur om toch een kijkje te nemen. Moment dat ik een proefritje reed was ik gelijk verkocht! Wat reed dat fijn zeg. Van binnen was hij ook erg netjes en redelijk goed aangekleed. Van sportstoelen tot een groot scherm, heerlijk!
Onder de auto zit een breedset, met achter hele dikke sloffies (255/40/17). Deze zijn helaas zo kaal als het hoofd van Wesley Sneijder, dus deze moeten binnenkort vervangen worden, maar daar was de prijs ook naar.
Eerste impressies:
De auto rijd super soepel en doet alles wat je verwacht van een BMW. De viercilinder klinkt niet heel lekker, maar daar koop je m ook niet voor. Verder ben ik echt dik tevreden na de eerste 1000 km. De auto is ook erg zuinig. Met af en toe wat trappen kom ik nu op een gecombineerd verbruik van 6,5l/100km uit. Wat ik echt super netjes vind. Keep in mind dat ik wel 90% snelweg rijd.
Een paar dingen die mij wel opvielen:
- Het aangrijpingspunt van de koppeling is erg hoog, normaliter betekend dit een versleten koppeling, maar alle andere test die je kan doen wijzen daar niet op uit. Ik hoor hier wel meer mensen over.
- Als je de auto bij een koude motor stationair laat lopen tik hij lichtjes. Als ik wat gas bij geef verhoogt de frequentie van het getik gelijk aan het toerental. Ik kan alleen maar 3 dingen bedenken:
Injectoren die luid/versleten zijn (hij bokt niet en loopt gewoon rustig)
Vuile/luide kleppen
Distributieketting (wel gecheckt bij aankoop, hier zit zo’n 1,5mm speling op, maak ik me niet zo’n zorgen om)
- Windruis!! Wow wat een herrie zeg.
Anyway, ik zal jullie op de hoogte houden!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.