BMW 316iN (1995)

autoreview

BMW 316iN (1995)

Signalement

Uitvoering316iN
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf1995
KM-stand bij aanschaf9.800 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Goed, hij was van mijn vader geweest... Hij heeft de wagen bij 220.000 km weggedaan.

Het verbruik van 1:14 op veel wegen was de doorslag om die wagen zo lang met heel erg veel plezier te blijven rijden. Dit is de BMW die hij het langste heeft gereden van al die 9 BMWs die hij heeft gehad. Dat verbruik is namelijk niet te halen met de ouwere E30 of die nieuwere BMWs aldus de BMW chef werkplaats die al die modellen heeft gereden.

Het was een Bostongrüne 316iN met extra opties als electrische ramen voor en een airbag. Naast het verbruik was het sowieso al een vooruitgang op die E30.

PROBLEMEN

In 1999 hebben we in onze eigen garage een lege accu gehad waardoor de servicedienst al had moeten komen. En dat probleem was nog een keer voorgekomen toen ie buiten stond. In de jaren die erop volgden begon hij langzamerhand wat meer olie en koelvloeistof te verliezen, wat dus wilde zeggen dat ik om de 2 weken een halve liter en 1 streepje koelvloeistof moest bijvullen. Maar goed, dat was niet echt een probleem. Twee jaar terug en rond de 180.000 km gereden kwam bij de APK het volgende punt aan het licht: de veerschotels moesten voor de volgende APK vervangen worden. Dat zette mijn pa al aan het denken... Nou, op 30 november en bij 215.000 km was het laatste, tevens grootste probleem en de druppel die de emmer deed overlopen om de wagen weg te doen: mijn pa was aan het werk en ergens gestopt. Hij wilde de motor afzetten, maar de sleutel blokkeerde. In een gegeven moment heeft hij hem in de UIT stand gekregen, maar de motor bleef lopen. Aangezien hij ergens moest zijn, heeft hij hem met een andere sleutel afgesloten. Toen hij terug kwam, liep de auto nog steeds. Na wat geklooi kreeg ie de motor toch uitgezet. Maar toen hij weer weg wilde rijden draaide het contactslot(dus starten was al niet meer mogelijk) door en kreeg je het stuurwiel ook niet meer uit het stuurslot. In de uren die daarop volgden is de auto afgesleept naar de BMW garage, waar ie de volgende dag meteen is geholpen. Ook maar meteen een nieuwe APK erop laten zetten, want volgens de chef kon de auto er toch nog doorheen. Goed, met het nieuwe contactslot functioneerde de wagen weer perfect, maar aangezien die olie/koelvloeistof lekkage niet minder werd en de veerschotels ook nog vervangen moesten worden hebben we hem op internet aangeboden.

Mijn vader zei ook: Ik heb hem helemaal opgereden en diegene die hem laat maken heeft er nog jaren plezier van.

Op 10 februari is hij dan ook verkocht en hebben we een Montrealblauwe 316i Executive uit 1995 (een dag jonger dan die groene) met 126.000 km op de teller gekocht.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.