BMW 315 (1983) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 315 |
---|---|
Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1983 |
Jaar van aanschaf | 1986 |
KM-stand bij aanschaf | 85.000 km |
KM-stand laatst | 455.000 km |
Helaas....maar de nieuwe eigenaar is er zeer blij
- 455.000 km
In 1986 werd ik, na een keuring bij de ANWB, de eigenaar van deze blauwe BMW 315,getind glas, 4-bak, lpg met open,getind glas dak en 80000km.op de teller.
Een grote vooruitgaan in vergelijk met de Opel Ascona.
Maar beide Duitse merken hebben twee grote manco's:
1. het extra olieverbruik, vanaf het begin, oplopend naar mate het aantal km's oplopen.
2. De stoelen zijn van slechte kwaliteit en deze heb ik meermaals moeten vervangen.
De BMW 315 1.6 motor(helaas nog geen injectie/ G2) en koetswerk zijn perfect.
Het is een zeer goede reisauto, maar na een langere zit,kom ik "behoorlijk verkrukt" uit de stoel...
De 315er heeft mij in het totaal 2 maal laten staan. : 1. een gescheurde radiateurslang in Dld. en 2. de bovenste radiateuropening was afgebroken in Bern (Sweiz).
Het verbruik van deze 4-bak BMW 315 was gemiddeld 1ltr./10km. LPG(G2. BERU-bougies /kabels en de kleinste bandenmaat (165er)en het nieuwe autrijden stijl, hielden het verbruik laag.
De Motor is nooit gereviseerd. Bij 225.000km is de complete koppeling vervangen. Elke 90.000/ 100.000km nieuwe banden en remblokken. En bij ca. 300.000km is de ontsteking preventief(gebruikt) vervangen.
Deze 315er heeft tot zijn laatste dag, perfect zijn dienst gedaan.....chapeau.
En toen werd ik Volvo V40 rijder...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.