BMW 315 (1983) #2

autoreview

BMW 3-serie E21
BMW 3-serie E21BMW 3-serie E21BMW 3-serie E21BMW 3-serie E21BMW 3-serie E21BMW 3-serie E21BMW 3-serie E21BMW 3-serie E21BMW 3-serie E21

Signalement

Uitvoering315
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1983
Jaar van aanschaf1986
KM-stand bij aanschaf85.000 km
KM-stand laatst455.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Helaas....maar de nieuwe eigenaar is er zeer blij

  • 455.000 km

In 1986 werd ik, na een keuring bij de ANWB, de eigenaar van deze blauwe BMW 315,getind glas, 4-bak, lpg met open,getind glas dak en 80000km.op de teller.

Een grote vooruitgaan in vergelijk met de Opel Ascona.

Maar beide Duitse merken hebben twee grote manco's:
1. het extra olieverbruik, vanaf het begin, oplopend naar mate het aantal km's oplopen.

2. De stoelen zijn van slechte kwaliteit en deze heb ik meermaals moeten vervangen.

De BMW 315 1.6 motor(helaas nog geen injectie/ G2) en koetswerk zijn perfect.

Het is een zeer goede reisauto, maar na een langere zit,kom ik "behoorlijk verkrukt" uit de stoel...

De 315er heeft mij in het totaal 2 maal laten staan. : 1. een gescheurde radiateurslang in Dld. en 2. de bovenste radiateuropening was afgebroken in Bern (Sweiz).

Het verbruik van deze 4-bak BMW 315 was gemiddeld 1ltr./10km. LPG(G2. BERU-bougies /kabels en de kleinste bandenmaat (165er)en het nieuwe autrijden stijl, hielden het verbruik laag.

De Motor is nooit gereviseerd. Bij 225.000km is de complete koppeling vervangen. Elke 90.000/ 100.000km nieuwe banden en remblokken. En bij ca. 300.000km is de ontsteking preventief(gebruikt) vervangen.

Deze 315er heeft tot zijn laatste dag, perfect zijn dienst gedaan.....chapeau.

En toen werd ik Volvo V40 rijder...

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.