Audi TT Roadster 3.2 quattro (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | TT Roadster 3.2 quattro |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 80.000 km |
2 jaar TT Roadster plezier
- 65.000 km
Inmiddels rij ik met zeer veel plezier al bijna 2 jaar en 65.000 km in mijn Audi TT Roadster 3.2 V6 DSG. Na een halfjaar Peugeot 307 CC (een veel minder goede auto maar wel ontzettend fijn om in te rijden!) en proefritten in een Volkswagen Eos en een Opel Astra was ik compleet verkocht toen ik een proefrit had gemaakt in de TT.
Ik zocht een cabrio (niets zo prettig als open rijden bij iedere temperatuur) met veel pk's, een automaat, genoeg rijcomfort om er 40.000 km per jaar mee te kunnen rijden en genoeg comfort (c.q. beschutting) om altijd open te kunnen rijden (alleen bij regen gaat het dak bij mij dicht!). De Audi TT biedt dat allemaal in ruime mate!
Iedere dag is en blijft in deze auto een zeer groot plezier! Een prettige bijkomstigheid is dat de auto bij mede weggebruikers alleen maar positieve reacties oproept. Je krijgt altijd ruimte en begrip en veel bewonderende blikken van jong en oud, man en vrouw.
De auto bevalt mij uitstekend. Alles werkt naar behoren, de auto heeft nog geen klachten gegeven en heeft als enig punt van kritiek twee "rammels" in de voorruitstijl achter de beide zonnekleppen. De garage kan het probleem niet oplossen en dat is toch wel jammer! Inherent aan de lage instap gaat de vloermat aan de bestuurderskant los zitten (bij in- en uitstappen komt daar nogal wat horizontale druk op te staan) en ook hier kan de garage niets aandoen (advies van de garage: ga naar zo'n ouderwets naaiwinkeltje en koop wat dubbelzijdig klitteband en plaats dat tussen de vloermat en de wagenbodem.
Aangezien ik bijna altijd open rijd (het regent echt niet zo vaak in Nederland!) rijd ik meestal niet zo hard (110-120 op de snelweg) en realiseer ik een verbruik van nagenoeg 1 op 11 (en dat met 1.500 kg en 250 pk!).
De auto heeft 4-wiel aandrijving en gaat angstaanjagend hard door een bocht. De grip is altijd fenomenaal goed. Op de snelweg is het lekker om af en toe even flink door te trekken naar de 200 (vooral met het dak open is dat kicken) en vlotjes inhalen is uiteraard ook geen probleem.
Kortom: zoek je een fraaie cabrio met super prestaties en een positieve uitstraling ... dan is dit een goede keuze!
afscheid nemen
- 80.000 km
Eind mei 2010 is de TT ingeruild voor een TTS. De laatste maanden tweemaal problemen gehad met het linker ruitmechanisme. Eerst ging deze kapot waardoor het raam niet meer dicht wilde ('s avonds laat, gelukkig droog, Audi Hulp gebeld, was snel ter plekke maar kon niks doen). Enkele weken na deze reparatie deed het euvel zich wederom voor en bleek dat de reparatie niet goed was uitgevoerd. Verder twee lekke banden gehad (kan de auto niets aan doen maar ik had al jaren geen lekke band meer gehad) en de dealer heeft een stuk of vijf fabrieksmodificaties doorgevoerd (de meeste stilzwijgend en eigenlijk ongemerkt en ik heb slechts eenmaal extra langs de werkplaats moeten komen).
Resumerend: prima auto, rijdt fantastisch, zeer acceptabel comfort! Dat de opvolger een Audi TTS is zegt ook wel genoeg.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.