Audi S8 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2013)

autoreview

Audi S8 4.0 TFSI quattro Pro Line + (2013)

Signalement

UitvoeringS8 4.0 TFSI quattro Pro Line +
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf114.300 km
KM-stand laatst144.500 km
Lezerswaardering: 61%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een echte rijdersauto

  • 144.500 km

Vorig jaar heb ik deze auto als impulsaankoop gekocht. Ik had mijn Audi A5 2.0 TDI Coupe voor onderhoud weggebracht en ging boven eens kijken wat er zoal te koop stond. Daar stond deze S8 bij de Audi Plus Selection. Al aardig wat kilometers op de teller, maar in goede staat en geen keramische schijven (want peperduur om te vervangen!).

Na een testrit samen met mijn vrouw waren we verkocht en zijn we overgegaan tot de onderhandelingen. De vorige eigenaar heeft alvast 130k afgeschreven voordat wij de trotse eigenaren werden.

De auto rijdt als een droom en is duizelingwekkend snel, buitengewoon comfortabel en op een normale rit naar Italie is 1 op 10 toch nog haalbaar. Alle elektrische opties doen het, met als favoriet de massagestoelen!

Na 30.000 km het eerste onderhoud gehad. Ondanks dat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld AMG, de S modellen onder regulier onderhoud vallen, toch een gepeperde rekening van 1860 euro voor de de Longlife Service. Nieuwe olie, vloeistoffen, filters, bougies en wat slangetjes her en der. Nu is ook bij m'n A5 nooit de rekening 'meegevallen', toch blijft het elke keer even slikken.

Tevens heb ik er nieuwe banden onder gegooid, welke ook 1200 euro kosten (want hoge snelheidsindex en brede sloffen).

Kortom, het is verre van een economische beslissing, maar dat wisten we vantevoren. Qua wegenbelasting en all-risk verzekering valt het overigens erg mee. We genieten er nog even van totdat V8-motoren niet meer mogen vanuit het klimaat bezien.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.