Audi S4 3.0 TFSI 252pk quattro (2016)

autoreview

Audi S4 3.0 TFSI quattro (2016)

Signalement

UitvoeringS4 3.0 TFSI quattro
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst1.200 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Audi S4 B9 3.0 TFSI

  • 1.200 km

Als ware autoliefhebber heb ik geen vast merk. Al merk ik de laatste jaren dat Audi mijn hart sneller laat kloppen. Ik vind de behouden vormgeving en dashboards altijd prachtig.

Van bijna elk model brengt Audi een snelle variant met de magische pretletter S. Ik heb gekozen voor een S4 Sedan aangezien ik deze mooier vond dan de station.

De nieuwe S4 B9 heeft een nieuwe motor gekregen een 3.0 TFSI met een turbo ipv een compressor van het vorige model. Met een vermogen van 354 pk erg potent te noemen. De 0-100 in maar 4.7 sec is echt wel serieus snel. De motor klinkt in de lage toeren prachtig zoals een oude R32. Love it!

Hij voelt de eerste 2000 toeren een beetje lui maar door de grote inhoud maakt hij toch serieuze stappen. Ik heb de laatste jaren veel 4 cylinders turbo's gereden en die zijn iets aggresiever. De S4 is echt geciviliseerd, maar de sprint naar de 100 gaat in 4,7 seconden. Dat is snel, want de beruchte RS6 C6 met V10 doet dit maar 0,1 seconde sneller.

Audi niet kiest voor de S-tronic (DSG) bak met dubbele koppeling met zijn razendsnelle schakelacties., omdat de koppel te hoog is voor deze bak. Audi kiest voor achttrap ZF automaat welke BMW en Jaguar ook gebruiken. Ik mis de DSG totaal niet de automaat is een juweeltje.

Prachtig. Meer woorden hoef ik er niet vuil aan te maken. Echt genieten van de sublieme afwerking. Voor het interieur scoort Audi tien punten, en deklasseert sommige concurrenten BMW, Mercedes, Lexus en Jaguar.

@update
Inmiddels staat er al weer 6000 km op de teller. De Audi A4 zit echt heel goed in elkaar. Het dashboard echt een lust voor het oog. De motor is een beetje lui onderin, maar gaat boven de 2500 toeren er als een raket van door. Je merkt aan alles dat de motor genoeg reserves heeft. De wagen is absoluut heel snel, maar vraagt om meer PK's raar om te zeggen met 354 pk. Ik snap niet dat Audi er geen 400 PK van heeft gemaakt.

Onlangs gereden in een 440i de motor van de S4 is beter, maar wat is die zithouding met het sturen toch geweldig. Het sturen in de Audi is voldoende, maar komt gewoon niet in de buurt van BMW. Qua rijden liggen ze dicht bij elkaar door de gebruikte automaat die in beide wagen hetzelfde is.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.