Audi e-tron 55 quattro (2019) #6

autoreview

Audi e-tron 55 quattro (2019)

Signalement

Uitvoeringe-tron 55 quattro
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst37.000 km
Lezerswaardering: 85%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Audi E-tron 55

  • 37.000 km

September 2019:
“We hebben de elektrische auto niet uitgevonden. Nee, wij hebben iets radicaals anders gedaan”. Daarmee begint de eerste zin uit de brochure van de E-tron. Wat mij betreft is dit grote onzin aangezien de E-tron eigenlijk gewoon een soort elektrische Q6 is. 18 juli 2017 las ik het eerste bericht over de E-tron op Autoweek.nl, er volgde er veel, misschien wel iets te veel. Mijn vorige auto was een Audi A6 all-road quattro 3.0 benzine uit 2012 (in januari 2015 aangeschaft) met flink wat opties. Ik rij elke dag naar mijn werk in Amsterdam en dat betekent ongeveer 30 km heen en 30 km terug. Met een gemiddelde van 1 op 8 is dat niet heel zuinig te noemen. Ik heb de A6 2e hands gekocht, de 1e eigenaar had voor mij al de helft van de nieuwprijs betaald. Ik was toen nog helemaal niet bezig met elektrisch rijden. Ik was erg gecharmeerd van de E-tron, hij heeft een hogere instap dan de A6, is ruimer op de achterbank, heeft een (bijna) even grote achterbak maar is wel elektrisch. In 2018 de aanbetaling gedaan en na wat uitstel werd hij (eindelijk) geleverd op 14 juni 2019. Ik had geluk, want daarna werden er geen E-trons meer geleverd i.v.m. een slechte afdichting van de laadopening. Ik heb overigens nog geen brief van Audi ontvangen hieromtrent. (NB 30-10-2020, na herhaaldelijk verzoek om hier antwoord op te krijgen was de reactie van Audi dat mijn Etron niet hoorde bij de batch met de slechte afdichting, vreemd verhaal).
Rijden:
De auto rijdt heerlijk, hij is een stuk zwaarder dan de A6 (die al niet de lichtste was), maar over het algemeen heb je daar geen last van. Hij neemt drempels iets minder lekker dan de A6, maar gelukkig doet de standaard aanwezige luchtvering wel zijn werk. Ik heb die altijd in de stand dynamic staan, dat betekent dat het onderstel op de (auto) snelweg (als je een tijdje harder rijdt dan een bepaalde hoge snelheid) een stukje wordt verlaagd. Als je tot stilstand komt (bijvoorbeeld bij een verkeerslicht) dan gaat de auto meteen weer een ‘standje’ omhoog. Overigens was dit bij de A6 veel meer voel- en zichtbaar. De auto zoeft over de weg, ik was een beetje bang dat ik mijn 6-cilinder-roffel zou gaan missen, maar om eerlijk te zijn rijdt de E-tron zo lekker rustig dat ik het totaal niet mis. Je leest veel positieve verhalen over het rijden met een elektrische auto en ik kan me daar zeker bij aansluiten, ik zie geen reden om terug te gaan naar benzine.
Oktober 2020
Prestaties:
De auto rijdt (met een korte turbo boost van 7 seconden) in 5,7 seconden naar de honderd, hij komt nogal traag van z’n plek maar daarna gaat het rap. Het zou leuk geweest zijn als de auto sneller zou optrekken, maar ik heb het eigenlijk niet nodig. Als de E-tron S vorige jaar beschikbaar was geweest had ik hem misschien wel gekocht, maar ik heb geen spijt dat ik de auto direct heb besteld want hij rijdt heerlijk. Wel jammer dat je toen de s-line uitvoering niet kon bestellen, want die achterbumper is wel iets mooier. Ook mis ik het quattro -logo op de grill.
Je leest dat er veel commentaar is op elektrische auto’s omdat ze vaak zo hard rijden, maar mij valt het op dat de meeste bestuurders juist zo zuinig mogelijk proberen te rijden. Dat geldt ook voor mij, ik rijd nu een stuk rustiger dan voorheen.
Ik heb veel commentaar gelezen over de E-tron, het lijkt wel of iedereen er een mening over heeft. De vergelijking die ik het grappigste vond is dat mensen de E-tron vergelijken met een E-Niro. Mijn vrouw rijdt een E-Niro, echt een prima auto, een aantal dingen doet Kia inderdaad een stuk beter dan Audi (zie verderop in deze tekst), maar je kan deze twee auto’s echt niet met elkaar vergelijken, ja, dat ze beide elektrisch zijn maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het is alsof je een Kia Niro gaat vergelijken met een Q5/Q7 en dat doe je ook niet.
Ik heb bijna alle opties aangekruist en dat is natuurlijk erg leuk als je een nieuwe auto koopt, het enige dat er niet op zit is adaptieve cruise control, dit omdat ik graag een stuur wilde met stuurverwarming en ook heel graag het drie-spaaks stuur wilde. Ik vind het andere stuur namelijk erg lelijk, wel jammer dat ik nu adaptieve cruisecontrol mis, want daarbij horen ook nog een aantal andere opties bij zoals het vanzelf rijden in de file.
Verbruik:
Toen ik de Etron kocht was de WLTP range 417 km, in november kwam het bericht dat de range nu 436 km zou bedragen. Erg jammer natuurlijk dat deze update al zo snel kwam en zeker jammer dat dit niet alleen een software-update betrof (zoals bijvoorbeeld Tesla/ i-pace), zodat mijn model hier niet in aanmerking voor kwam. In de zomer is mijn gemiddelde verbruik zo rond de 25kWh/100km (lang geheugen). Dat zou betekenen dat je 334,4 km op een volle accu (accu bruikbaar 83,6 kWh) zou moeten kunnen rijden. In de zomer heb ik inderdaad meerdere malen rond de 335 km range in mijn display zien staan na volledig opladen. Sinds corona (geen files, geen stress) rij ik erg rustig, normaal optrekken en op de (auto)snelweg cruise control op 105km/uur, dan kom je wel aan dit verbruik. In de winter gaat het gemiddelde wel richting de 35kWh/ 100km, dus zo’n 239 km range. Zelf merk ik dat dit rond de 260 km ligt. Ik zal het de komende winter en zomer wat beter bijhouden. Ik heb een laadpaal voor de deur, dus ik kan altijd laden. Meestal doe ik dit als de range onder de 70km ligt of als ik weet dat ik ver moet gaan rijden de volgende dag. Ik ben één keer naar Duitsland geweest en dat was qua laden geen pretje, plus dat het verbruik rap gaat op de snelweg met hoge snelheden. Afgelopen jaar met de auto op wintersport geweest en toen heb ik een benzine-auto geleend van mijn zus.
Tesla:
Toen ik de Etron bestelde waren er eigenlijk weinig andere opties. I-pace te klein en niet 3-fase laden. Tesla S, gedateerd (in mijn ogen) en Tesla X was toen nog een stuk duurder dan de E-tron en ik vind hem echt niet mooi. Er valt veel te zeggen over Tesla, fantastisch laadnetwerk en een veel beter verbruik dan de Etron. Maar ik vind de Etron er van binnen en buiten, gewoon veel mooier uitzien.

Opmerkelijkheden/klachten
Ik rij nu 15 maanden in de E-tron en het bevalt me erg goed, maar ik heb toch nog wel een behoorlijke lijst met dingen die ik opmerkelijk vind of zelf echte klachten zijn.
- Ik mis een geluidje bij het dicht en open doen van de auto, je hebt bijna niet door of hij wel op slot zit (in m’n vorige auto is het alarm later ingebouwd, misschien is dat een reden).
- De buitenspiegels gaan maar een klein beetje naar binnen als je de auto op slot doet, dus daar zie je het ook niet goed aan.
- Als je de deuren heel snel open doet dan zit er een vertraging in het systeem en dan gaan de deuren nog niet open, erg vervelend en knullig gemaakt.
- Ik heb de regeneratie (Audi noemt dit recuperatie) op handmatig staan (automatisch werkt erg vervelend), het systeem kent 2 standen (Audi noemt dit meerdere standen), bij stand 1 regenereert de auto minimaal en bij stand 2 een stuk meer, er had wat mij betreft ook een stand 3 op kunnen zitten, maar op zich werkt stand 2 qua remmen al prima. Het nadeel van dit systeem is dat je het elke keer als je de auto start (of na het gebruik van cruise control) weer aan moet zetten. Ik heb dit neergelegd bij Audi maar ze doen er niets mee. (update 7-2021, ik lees dat dit in de Q4 Etron wel aangepast is).
- Wat ook erg vervelend is, is dat je de verlichting elke keer dat je gaat rijden weer aan moet zetten, vroeger had je zo’n mooie draaiknop maar die knop heeft VAG bij al z’n nieuwe auto’s vervangen voor een tiptoets. Het nadeel hiervan is natuurlijk dat je bijna altijd zonder achterlicht rijdt, ook in de mist en harde regen en dergelijk. Ook dit neergelegd bij Audi, maar ik kreeg eenzelfde reactie.
- Het panoramadak is een mooie optie maar het is in de E-tron geen echt panoramadak, veel kleiner dan in bijvoorbeeld een Tiguan all space (update 7-7-2021 de auto is al een keer naar de dealer geweest i.v.m. het lekken van het panoramadak, dit was een bekend probleem)
- Achterlicht is al deels vervangen en ik heb begrepen van de dealer dat dit een bekend probleem is, het grappige is dat ik inderdaad wel eens een E-tron zie rijden met een halve streep verlichting aan de achterzijde.
- Ineens ondervond ik een hinderlijke trilling rond de 70km per uur, dit is gelukkig opgelost door een software-update. Alleen heb ik het gevoel dat de trilling nu terug is rond de 50km per uur.
- Ik ondervind heel veel problemen met de keyless entry, als ik kom aanlopen bij mijn auto gaan de deuren regelmatig niet open. Dan moet ik de auto openen met mijn afstandsbediening. Bij mij thuis voor de deur werkt de keyless entry helemaal niet goed, als ik kom aanlopen gaat de achterklep niet open als ik die met mijn hand probeer te openen. Dicht en openschoppen werkt ook niet. De achterklep kent bij mijn uitvoering 2 knopjes, eentje is om de achterklep dicht te doen en de andere om de achterklep dicht en op slot te doen. Het laatste knopje werkt dus niet bij mij voor de deur. Echt superirritant! Als ik mijn auto 20 meter verderop zet is het probleem weg. Ditzelfde probleem heb ik echter nog op twee totaal verschillende andere plekken ontdekt. De garage heeft al van alles vervangen maar daar zit het probleem niet. Ik heb een andere E-tron bij mij voor de deur gezet en die heeft hetzelfde probleem. Audi maakt zich er gemakkelijk van af door te zeggen dat zij hier niets aan kunnen doen omdat het waarschijnlijk komt door een bepaalde straling. Ik heb contact opgenomen met mijn rechtsbijstand en die geven aan dat Audi dit wel moet maken. Maar dit is dus onmogelijk, ik ben nu aan het navragen of ik dan een vergoeding kan ontvangen. Maar eigenlijk wil ik dat het natuurlijk gewoon naar behoren werkt.
- Ik was op een half uur afstand van huis en had mijn sleutels in mijn tennistas zitten, ik maakte de achterbak open met mijn hand. Ik deed de tennistas in mijn achterbak en drukte op het knopje achterbak dicht (dus niet op slot). Ik liep rustig naar mijn portier toe en toen ging tot mijn grote verbazing de hele auto op slot. En moest ik dus een auto lenen om mijn reservesleutel thuis op te halen. Natuurlijk contact opgenomen met de dealer en die heeft Audi NL gemaild en die geven aan dat dit is hoe de werking van het systeem ontworpen is. Dit slaat natuurlijk nergens op. Ik heb een test gedaan met een Cayenne en daar stopt de achterklep halverwege om daarna weer open te gaan. Of te wel, deze auto begrijpt wel dat er een sleutel in de auto ligt. Voor de duidelijkheid, dit gebeurt bij de Etron dus alleen als de auto op slot is, je alleen de achterklep opendoet (met afstandsbediening of met de hand onder de achterklep) en dus niet wanneer je eerst de hele auto opent.
- Was laatst in het bos, mijn dochtertje stapt uit en laat haar deur per ongeluk open staan. Ik zag dit niet, deed de auto op slot en toen gingen de spiegels naar binnen. Ik ging er gemakshalve van uit dat de auto dus op slot stond omdat de spiegels naar binnen gingen. Dat was dus niet het geval want toen ik een paar uur later terugkwam lag er een briefje onder mijn ruitenwisser waarop stond dat iemand zo vriendelijk was geweest om de deur dicht te doen. Daarna ging de auto overigens wel op slot. Nu kan je zeggen, dom van me, dat klopt, maar ook vreemd dat de spiegels naar binnen klappen terwijl er nog een deur openstaat.
- Als je de auto niet op slot doet en bijvoorbeeld 10 minuten later de deuren open doet dan gaat het alarm ook niet af, lijkt me ook niet echt de bedoeling (had m’n A6 wel).
- Automatische achterklep gaat regelmatig uit zichzelf dicht als je te dicht bij de achterklep staat.
- Ik heb een Alfen laadpaal thuis, nu kan je uitgesteld laden. Je kan er ook voor kiezen dat de auto dan warm is op een bepaald tijdstip (in de ochtend). Als je dat doet is de accu ook nog op temperatuur en zou het verbruik in de begin km’s lager moeten zijn dan als je dat niet doet. Maar je verwacht het al, dit werkt niet bij mij thuis. Ik heb Alfen er al naar laten kijken en die kan niets vinden en Audi legt natuurlijk het probleem neer bij Alfen. De Kia van mijn vrouw heeft overigens dit probleem niet en als ik bij de buren laadt dan werkt alles wel. Erg vreemd allemaal.
- Ik heb ook een bagagenet besteld, ik ging ervan uit dat dit hetzelfde systeem zou zijn als bij mijn A6. Dus een net tussen de bagage en m’n kinderen, dat netjes uit en extra hoedenplank omhoog komt. Maar in de Etron was het een soort vodje dat je met 4 haken aan de achterbank en het dak moest klikken, het leek wel alsof ze vergeten waren dit mee te ontwerpen, dus niet Audi-waardig.
- Het strookje alcantara dat zich bevindt bij de portierknop bij de bestuurdersstoel begint al een beetje te slijten.
- De app die bij de auto hoort werkt echt drama, heel vaak geen verbinding, werkt al beter dan een jaar geleden maar nog steeds niet goed.
- Als ik de memory bestuurderstoel instel (voor mij op de verste stand) en een paar dagen later de stoel handmatig (elektrisch) naar achter doe dan gaat hij toch steeds weer een cm naar achter terwijl ik de stand toch echt op de verste stand had gezet, ditzelfde probleem ondervond ik ook al bij mijn A6.
- Als je de auto opent dan is de verlichting van het stoelgeheugen niet verlicht (wel bij het rijden), best onhandig, want je wil toch de stoel in jouw stand zetten voordat je instapt (even los van de slimme sleutel). Dan heb ik het vooral erover als het donker is buiten.
- Als ik de auto uitzet, dan doe ik vaak de achterbak open vanuit binnen met het knopje in het linkervoorportier, ook die is niet verlicht, wel als je rijdt, maar als je uitstapt dan gaat deze uit. Maar op de één of andere manier doe ik de achterbak steeds open als ik de deur open doe, misschien is dit wel mijn eigen probleem haha.
- De auto kent geen hill control, dus toen ik de 1e keer op een schuin stukje stond en m’n voet niet op de rem had reed de auto zo achteruit, ik schrok me wild. Ook achteruitrijden op een schuine oprit is heel erg wennen, want als je je rem loslaat dan gaat de auto meteen weer naar beneden.
- De achteruitenwisser bedien je tegenwoordig bij Audi door een knopje in te drukken op de kopje kant van de verlichtingsstengel terwijl de vroeger deze met een klik naar achter deed. Wat mij betreft geen goede verandering. Ook bergrijp ik niet waarom de achterruitenwisser geen interval kent.
- De ruitenwisservloeistof komt bij de Etron uit de bladen, dit werkt niet zo prettig.
- Door het regenereren remt de auto af, maar je ziet niet of het remlicht dan echt ook gaat branden. Ik zou het fijn vinden als dit te zien zou zijn op het display.
- Ik was in het begin erg sceptisch over het nieuwe MMI, met dubbel touch screen, maar eigenlijk mis ik de oude draaiknop totaal niet. Het fijne is dat er genoeg sneltoetsen zijn.
- Als je de auto oplaadt dan zie je naast de laadopening een indicatielampje branden, het laden gaat niet altijd goed, dus dan zou het fijn zijn om deze indicatielampjes in het zicht te hebben. Zoals bijvoorbeeld bij de E-Niro onder voorruit, daar zie je tevens hoe vol de auto al is opgeladen. Het is lekker om niet altijd op een app te kijken, zeker bij een app die niet goed werkt.
- Alarm gaat af en toe zomaar af als ik de deuren open (keyless-entry) (naar dealer geweest en is verholpen).
- Tijdens het rijden vraagt de auto wel heel vaak (bijna elke rit) of ik mijn handen aan het stuur wil houden (terwijl ik dit altijd doe), behoorlijk vervelend.
- Ik wilde graag direct all-seasons onder de auto, ik rij al jaren met volle tevredenheid op all-seasons. Maar dit was gewoon niet mogelijk, erg vreemd natuurlijk. Bij de e-Niro van mijn vrouw kon dit wel gewoon.
- Updates van software moeten nog steeds via de dealer, i.p.v. zoals bij Tesla gewoon bij je voor de deur. Dit kost onnodig tijd.
- Het geluid van het volume wordt niet meer in cijfers aangegeven, dit mis ik wel, want ik vind het fijn om het volume op een bepaald maximum te zetten (bijvoorbeeld met kinderen).
- De trekhaak moet je er zelf onder klikken i.p.v. een automatisch model, ik had wel wat meer luxe verwacht van zo’n dure auto.
- Afdekhoes achterbak, de E-tron heeft een rolhoes, die laat ik altijd open staan omdat ik zo’n dichte hoes onhandig vind met het laden van spullen in mijn achterbak. Mijn A6 had ook een rolhoes, maar deze ging automatisch omhoog bij het openen van de achterbak. Kan iemand mij vertellen waarom ik dit alleen zie bij station wagons en niet bij SUV’s?
- In de winter kreeg ik mijn deur niet open omdat het slot was dichtgevroren, weer naar de dealer geweest en ook dit probleem was bekend en is opgelost.
Spooksloten:
Ik heb een bericht naar Autoweek gestuurd om te vragen hoe ik het beste met dit probleem om kon en gaan wat ik van Audi kon eisen. Deze vraag heeft onder het kopje Diagnose in Autoweek nummer 41 gestaan:
Mijn originele tekst:
Vorige jaar heb ik een E-tron gekocht, sinds het begin heb ik problemen met het keyless-entry systeem.
Bij mij thuis voor de deur werkt o.a. de achterklep niet, ik heb twee knopjes, eentje voor achterklep dicht en eentje voor achterklep op slot. Het op slot knopje werkt niet, terwijl hij 50 meter verder wel werkt. (andere e-trons hebben bij mij voor de deur overigens het zelfde probleem). Ditzelfde probleem heb ik op meerdere verschillende plekken. De dealer heeft er alles aan gedaan, ik ben al 5 keer terug geweest, ze hebben knopjes en kabels vervangen. Maar bij de dealer doet hij het wel, dus geven ze aan dat het mijn probleem is en ze verwijzen me door naar Audi Nederland. Afgelopen week ging m’n auto op slot terwijl m’n sleutels in de achterbak lagen, dit mag natuurlijk helemaal niet gebeuren, ik moest met een andere auto m’n reservesleutels ophalen.
Wat kan ik nu eisen van Audi? Ik wil graag dat de achterklep werkt maar het lijkt of ze dat echt niet kunnen maken. Dan wil ik graag een schadevergoeding, aan welk bedrag moet ik dan denken?
Ik heb een heel dure auto gekocht die op meerdere aanwijsbare plekken niet werkt en dat is echt super vervelend.

Reactie DAS in Autoweek:

Hier lijkt sprake van non-conformiteit: uw E-tron beantwoordt niet aan wat u op basis van de koopovereenkomst mocht verwachten. De verkopende dealer (dus niet de importeur) moet alsnog voor kosteloos herstel zorgen. Nu hij daarin niet slaagt, adviseer ik u om hem formeel in gebreke te stellen: u benoemt de klacht nogmaals schriftelijk (mag per e-mail e-mail) en verzoekt de dealer om dit alsnog binnen een redelijke termijn te verhelpen. Gebeurt dit niet, dan adviseer ik u om het gebrek door een onafhankelijke deskundige te laten onderzoeken en daarvan een rapport op te stellen. De (redelijke) kosten kunt u op de dealer verhalen. Het is aan te bevelen hem in de gelegenheid te stellen dat onderzoek bij te wonen. Met het rapport verzoekt u de dealer om hersteladvies van de deskundige uit te voeren. Heeft u in hem geen vertrouwen, dan kunt u naar een andere hersteller gaan en de kosten daarvan op uw Audi-dealer verhalen. Blijkt uit het onderzoek dat er geen gebrek is, dan zijn de kosten uiteraard niet verhaalbaar en valt er verder ook niets te vorderen.

Daarna hebben andere Autoweek lezers hierop gereageerd in Autoweek nr. 44. Er aardig dat andere lezers mee willen denken, maar dit heeft het probleem helaas nog niet verholpen. Aanvulling op mijn tekst. Ik heb gemerkt dat de achterklep laat in de avond ineens wel werkt, dat maakt het verhaal eigenlijk nog vreemder.
Ik heb dit in werking gezet en ben erg benieuwd naar de reactie van mijn dealer.
Juli 2021
Spookparkeersensoren:
Als je denkt alles gehad te hebben komt er toch nog wat bij. Mijn parkeersensoren slaan sinds een aantal weken op hol en vooral als ik een langzame scherpe bocht naar rechts maak maar eigenlijk is er geen pijl op te trekken. Ze springen af en toe zomaar aan en je schrikt je dan wezenloos omdat je denkt dat je ergens tegenaan zit wat niet het geval is. De 1e paar dagen sta je meteen vol op de rem, maar als je dat meerdere keren voor niets hebt gedaan rij je gewoon door tot de auto weer stopt met piepen. Super gevaarlijk natuurlijk. Auto opnieuw naar de dealer gebracht, maar ze hebben de klacht niet kunnen oplossen.
Ondertussen heb ik nooit meer een schriftelijke reactie gehad van de dealer wat betreft m’n klachten inzake de spooksloten en de achterbak en ze hebben ook nooit meer iets gedaan met m’n klachten van de parkeersensoren. Helaas ben ik dus genoodzaakt geweest om mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Ik heb op het moment van schrijven (7-7-201) nog geen reactie ontvangen van de dealer.
Samenvatting:
Als je al mijn klachten leest dan vraag je je misschien af of ik tevreden ben met de Etron, het gekke is dat ik het nog steeds ben. Sommige klachten zijn misschien een beetje overdreven van mij, maar een aantal klachten zijn wel heel vervelend. Vooralsnog zal ik nog jaren in deze auto blijven rijden, maar ik ben wel erg benieuwd naar de ontwikkelen de komende jaren. BMW I-Next, Lightyear, Mercedes en Lucid air. Het belooft een mooie tijd te worden voor electrisch rijden.
Mochten jullie nog tips hebben voor me (of opmerkingen) dan lees ik dit graag bij de reacties.
Update 7-7-2021: de samenvatting heb ik een half jaar geleden geschreven maar ik kom nu op het punt dat ik op dit moment niet nog eens een Audi zal kopen.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Audi e-Tron

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens