AutoWeek 4 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 4 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • e-tron
7

autoreview

Audi e-tron 55 quattro (2019) #5

Tinus D
  • Tinus D7
  • Review
24 december 2020 om 15:32
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringe-tron 55 quattro
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf7.000 km
KM-stand laatst16.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 4 maanden E-tron 55

  • 16.000 km
  • 24 december 2020

In september is het tijd voor het vervangen van mijn Volvo V90 en er is een zwarte E-tron 55 Pro-line S van december 2019 beschikbaar voor overname; mooi moment om met 4% (over de eerste 45K) bijtelling over te stappen naar een elektrische auto. De vorige eigenaar heeft in 8 maanden slechts 7.000 KM met de auto gereden en de E-tron is dus z.g.a.n.

De eerste kennismaking; wat een koppel en wat een heerlijke comfortabele stoelen. Mijn E-ton is voorzien van de S-line elektrisch verstelbare sportstoelen net geheugen en deze zitten echt heerlijk. De geïntegreerde verstelbare beensteun zorgt ervoor dat ik met mijn 1m96 en mijn vrouw met haar 1m74 allebei een comfortabele zitpositie kunnen instellen en opslaan in ons eigen profiel. De achterbank zit heerlijk en bied veel hoofd/been ruimte voor onze tieners. De kofferbak is heerlijk ruim en de kofferklep gaat hoog genoeg open ook voor mijzelf zodat je niet je hoofd stoot (een van mijn V90 ergernissen).

Rijden met de E-tron vraagt wat gewenning, de auto remt harder af bij het los laten van het rempedaal door het regenereren van de energie door de elektromotor en door het hogere gewicht (2.500KG) is het wel zo comfortabel om wat eerder af te remmen voor kruispunten/rotondes. De auto ligt zeer stabiel op de weg en je kunt indrukwekkend hard de bocht om. Het belangrijkste pluspunt; een heerlijke comfortabele reisauto die je uitgerust op plaats van bestemming brengt.

De E-tron is voorzien van twee grote touch screens voor de bediening van de navigatie, entertainment en alles wat de moderne mens nodig heeft. De functies zijn overzichtelijk weergegeven en in de eerste paar weken wordt je iedere keer weer verrast door een nieuwe feature. Daarnaast zijn de functies uit te breiden met de Audi Function on Demand (FoD) met o.a. matrix LED koplampen, parkeer assistent en digitale radio ontvangst tegen een extra abonnement per maand/jaar. Briljante manier voor het verkopen van extra software diensten op een auto, maar niet echt aan mij besteed.

Elektrisch rijden brengt ook een nieuwe gewenning met zich mee, de actieradius. Volgens de WLTP-testnorm moet mijn Audi 417 kilometer halen op een volle accu, de praktijk is wat weerbarstiger en gemiddeld haal ik 270 KM op een volle accu (240 in de winter en 300 in de zomer). Groot voordeel is dat de E-tron 55 bij een 150 kW snellader binnen 30 minuten weer voor 80% geladen en deze snelladers zijn in NL, B, D en Scandinavië ruim voldoende aanwezig. Nadeel van de snelladers; deze zijn nu nog erg duur! Van € 0.35 per kWh bij Shell, 0,59 kWh bij Fastned tot 0.79 per kWh bij een Ionity snellader en dat laaste is bijna 4 keer zo duur als thuis laden….

Wat valt tegen; op een auto van 93K had ik verwacht dat adaptieve cruise control standaard is en de connectivity via de APP is minder goed dan je verwacht van een gerenommeerde Duitse fabrikant. Het komt regelmatig voor dat de APP geen verbinding kan maken met de auto, waardoor je geen inzicht hebt in het laadproces of waardoor het voorverwarmen niet lukt (luxe probleem). Door het hogere verbruik en de noodzaak om onderweg bij snelladers te laden maakt dat de variabele elektra kosten per KM nauwelijks lager dan de benzine kosten per KM van mijn vorige V90 T5 en dat is voor mij wel een eyeopener.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi e-tron
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    S 503PK Quattro S-line Panodak S-stoelen Virt.Mirror B&O ACC 360Camera Matrix

    Audi e-Tron S 503PK Quattro S-line Panodak S-stoelen Virt.Mirror B&O ACC 360Camera Matrix

    • 2021
    • 8 km

    € 94.995

    55 Quattro Advanced €68182,- Excl BTW(4% Bijtelling) Panorama B&O Memory Assistentiepakket 360 Camera HuD

    Audi e-Tron 55 Quattro Advanced €68182,- Excl BTW(4% Bijtelling) Panorama B&O Memory Assistentiepakket 360 Camera HuD

    • 2018
    • 4.480 km

    € 82.500

    55 408 pk Automaat quattro Business edition Plus | Profiteer van € 2.750,- inruilpremie |

    Audi e-Tron 55 408 pk Automaat quattro Business edition Plus | Profiteer van € 2.750,- inruilpremie |

    • 2020
    • 15 km

    € 87.950

Meer Audi e-Tron occasions

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi e-Tron specificaties
  • Audi e-Tron occasions
  • Audi e-Tron video's
Advies en informatie
  • Audi e-Tron tests
  • Audi e-Tron gebruikersreviews
  • Audi e-Tron index
PREMIUM
Audi E-tron 50 -Test

Audi E-tron 50 -Test

Nu de grenzen van het bijtellingsvoordeel steeds verder worden ingeperkt, speelt de prijs van...

Lees meer
 

Audi e-tron reviews

  • Review
    Audi e-tron 55 quattro (2019) #5

    Audi e-tron 55 quattro (2019) #5

    7
    • 24 december 2020
  • Review
    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus (2019)

    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus...

    5
    • 8 december 2020
  • Review
    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus (2019)

    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus...

    5
    • 7 december 2020
  • Review
    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus (2020)

    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus...

    11
    • 27 november 2020
  • Review
    Audi e-tron 55 quattro (2019)

    Audi e-tron 55 quattro (2019)

    13
    • 26 juli 2020
  • Review
    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus (2019)

    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus...

    11
    • 9 maart 2020
  • Review
    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Black (2019)

    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Black...

    20
    • 1 februari 2020
meer reviews
Audi E-Tron 55 Quattro - Mercedes-Benz EQC 400 - Dubbeltest

Audi E-Tron 55 Quattro - Mercedes-Benz EQC 400 - Dubbeltest

Nadat Tesla met overmacht zichzelf de premium EV-markt toe-eigende, worden de Duitse reuzen...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Audi e-tron Sportback 50 quattro edition (2020)

    Audi e-tron Sportback 50 quattro edition...

    23
    • 29 december 2020
  • Review
    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus (2019)

    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus...

    5
    • 8 december 2020
  • Review
    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus (2019)

    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus...

    5
    • 7 december 2020
  • PREMIUM
    Audi E-Tron Sportback vs. Jaguar I-Pace - Dubbeltest

    Audi E-Tron Sportback vs. Jaguar I-Pace...

    • 1 december 2020
  • Review
    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus (2020)

    Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Plus...

    11
    • 27 november 2020
  • Autonieuws
    Audi E-tron laadt sneller bij met nieuwe AC-lader

    Audi E-tron laadt sneller bij met nieuwe...

    29
    • 25 november 2020
  • Autonieuws
    Prijzen voor Audi E-tron S en E-tron S Sportback

    Prijzen voor Audi E-tron S en E-tron S...

    47
    • 17 september 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Nieuwe Audi RS3 Sportback zonder camouflage

    Nieuwe Audi RS3 Sportback zonder camouflage

    38
    • 25 januari 2021
  • Autonieuws
    Audi E-tron GT dit voorjaar bij de dealers

    Audi E-tron GT dit voorjaar bij de dealers

    60
    • 21 januari 2021
  • Autonieuws
    Audi en Chinese FAW gaan EV's voor topsegment bouwen

    Audi en Chinese FAW gaan EV's voor topsegment...

    28
    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Audi stuurt werknemers met verlof wegens tekorten

    Audi stuurt werknemers met verlof wegens...

    26
    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings voor Android Auto

    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings...

    14
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Plug-in hybride Audi A3 Sportback vanaf € 40.220

    Plug-in hybride Audi A3 Sportback vanaf...

    39
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Audi Q3 plug-in hybride heeft prijs

    Audi Q3 plug-in hybride heeft prijs

    24
    • 14 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep