Audi e-tron 55 quattro (2019) #2

autoreview

Audi e-tron 55 quattro (2019)

Signalement

Uitvoeringe-tron 55 quattro
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst8.000 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van Diesel naar EV en van BMW naar Audi

  • 6.250 km

Wat is de actie radius is vaak de eerste vraag die ik krijg als ik vertel, dat ik een Audi E-Tron rijd. Nadat ik de afgelopen 8 jaar 2 keer een BMW Touring 520D heb gereden, stond ik op het punt om voor de 3e keer een BMW te kiezen. Hier kwam verandering in, nadat ik een uur in de gloednieuwe Audi E-Tron heb gereden. Ik heb de offerte laten opmaken en dezelfde avond nog besteld.

Wat een geweldige ervaring! Op 9 april besteld, waarbij de leverdatum eind oktober 2019 zou gaan worden. Gelukkig krijg ik tijdens mijn vakantie het bericht, dat ik de auto kon afhalenop 23 aug jl. Inmiddels heb ik er ruim 6.000 km mee gereden en de Audi bevalt uitstekend.

Waarom Audi en waarom Electrisch?
- Voor de BMW's reed ik A6 en daar was ik ook zeer tevreden over, dus Audi is wat mij betreft een top merk, die hele mooie wagens produceren. BMW heeft voor mijn Eisen nog geen alternatief.
- Electrisch, omdat ik het wel aandurfde met de actieradius (makkelijk 300 km per dag zonder laden) en ik werkend in de IT hou van nieuwe ontwikkelingen.

Tot nu toe nog geen seconde spijt gehad, zeker niet als er mensen de duim opsteken als ze de Audi E-tron zien rijden :-). PS het was ook de 1e keer in mijn leven, dat ik de handleiding van een auto heb doorgelezen.

Uitvoering:
• Audi E-tron 55 quattro advanced 5d
• Typhoongrijs metallic
• Leder/alcantara (S line) Sportstoel Zwart (rotsgrijs stiksel) synthetisch suede / kunstleer zwart
• Achteruitrijcamera
• Assistentiepakket 'Tour'
• Audi Phone Box
• Audi smartphone interface
• Dakreling zwart
• Optiekpakket zwart
• Privacy glas
• Pro Line S
• Uitgebreide interieurvoorverwarming
• Velgen, gesmeed lichtmetaal 9,5J x 21 "15-spaak"-design

Wat bevalt goed?
- Vind het een heel mooi design zowel van buiten als van binnen zeker als je deze vergelijkt met andere EV's
- Duitse degelijkheid wat ik van de BMW's gewend was
- Heel gaaf interieur met 3 schermen
- Ionity laadt 600+ km per uur
- Laadpaal van NewMotion inclusief installatie verliep vlekkeloos incl 3 fasen via Alliander
- Top acceleratie ondanks de 2.500 kg
- Actieradius werkt uitstekend voor mijn dagelijks werk. Ook voor langere afstanden (afgelopen weekend Hamburg 400 km en dan 15 min laden)
- Hogere zit dan de BMW 5 Touring
- Je ziet de Audi E-Tron nog niet veel rijden
- Rust in de auto
- MUST om te bestellen is Driver Assistant, dit werkt bijna altijd heel goed ook al was het even wennen de eerste km

Wat kan beter?
- Audi auto is top, maar de App is nog niet optimaal, dus Audi als je dit leest, zorg dat je een aantal hele goede IT'ers laat afkijken bij de US medeaanbieder van EV's.
- Middenconsole mooi gedesigned, maar ergonomisch vind ik het minder geslaagd.
- Assistant met verkeersbord herkenning werkt niet altijd bijvoorbeeld op snelweg waar de rijbaan naast je een snelheidbord van 70 heeft staan bij afrit en je zelf 100 mag, want dan gaat ie remmen.

Ik ben benieuwd wat de winter mij gaat brengen mbt actieradius, maar het is een hele nieuwe dimensie om met de Audi E-Tron te mogen rijden.

Rijtraining

  • 8.000 km

Bij de levering van de Audi kreeg ik een voucher voor een 1,5 durende rijtraining. Mooi om te doen en na deze training de actieradius met 30 km kunnen verhogen. Paar tips:
- Bandenspanning 1 keer per 3 weken controleren
- Temperatuur in de auto op 20 graden zetten en de stoelverwarming gebruiken
- Airco op eco stand
- Recuperatie op handmatig zetten en bij het wegrijden direct 2 keer flipperen (min)
Nog steeds erg tevreden.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.