en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | e-tron 50 quattro Launch Edition Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 19.543 km |
Met het wisselen van baan eerst in een Passat 1,6tdi gereden. Heerlijke auto; moest terugdenken aan mijn Skoda Fabia Greenline maar dan in een kruising met de Passat v5 4Motion die ik daarvoor had. Ruim rationeel qua kosten en eigenlijk heel goed. Kwam echter uit een a3etron met echt alle opties dus was een verwend kind. De ruimte was lekker in de Passat; en hoe zakelijk die ook is van binnen eigenlijk ook we heel goed. Toen ik mocht kiezen was het de keuzestress; Passat maar andere motor (150pk benzine?), A4 avant (duur), toch een 3 touring (ook duur maar oh zo mooi!), een Volvo s60T5 (super mooi maar mag niet ivm uitstoot) of doe we iets elektrisch?
Een Model3? Qua bijtelling en performance de logische keuze. Goede auto, veel range, met trekhaak, leuk en goed qua rijdersauto. Eigenlijk niets negatiefs behalve z’n uiterlijk, de kofferbak en de afwerking van binnen (ok; nu ben je echt een zuurpruim als je hierover begint...) Een Ipace als alternatief? Dat laden is daarmee wel een dingetje (traaaaag) Heb een hockeyteamgenoot (ok kom maar op met je vooroordelen!!!) die hem heeft en super tevreden is! Nee; toen hoorde ik van de etron 50. Er waren er nog een paar op kenteken mogelijk eind 2019! Wow wat een gave bak is dit zeg... Zo veel als mogelijk me ingelezen en dit wordt hem!
De keuze; 50 intro plus. Geen extra opties aan toe kunnen voegen. Wat mis ik? Dodehoek herkenning (serieus dat zit er niet op?) achteruitrijcamera en Keyless entry. De rest zit er allemaal op. (Leer pano dak wat open kan, cc/lane dept/etcetcetc) Levering eerste week januari maar kenteken dec 2019! Scheelt behoorlijk zullen we maar zeggen!
Meteen in feb op skivakantie gegaan +/-1150km. Heen in 2 keer; terug in een rit. Heen was een drama; ben op de navigatie gaan rijden; niet doen!!! Terug zelf de route uitgestippeld van Ionity naar Ionity in 13uur naar huis waarbij we 2 keer een uur pauze (pizzeria en lunch) hadden. Super fijne reisauto! Ook lekker kunnen trappen tot Max snelheid want dan is de accu goed warm. Ideale cruise snelheid is ongeveer 160.
Verder best wat km’s gemaakt tot de lockdown.
Gebruik/range in de winter tussen 240-260. Ga je trappen op de autobahn dan meer 210-230. Sneeuw/wind/temperatuur rechter voet zijn de grootste boosdoeners mbt range. Zomer: heb de 320 in beeld gehad (foto van 310 gemaakt) Had dat eigenlijk niet verwacht. Door het snelle laden (laadt tot 90% op meer dan 100kw indien beschikbaar)nooit een probleem ervaren.
Laadstress: Nu Shell ook langs de weg (en naast de al groeiende Ionity infrastructuur) snelladers aan het plaatsen is denk ik dat de laadstress verleden tijd is. Eigenlijk gebruik ik snelladers zelden en is 250km zat.
Binnenkort bandenwissel en vervanging van de niet kapotte achterlicht unit. Vooralsnog zijn de early adapter problemen aan mij voorbij gegaan.
Is alles hosanna? Nee; die app was echt ruk en een dodehoek sensor zou standaard moeten zijn! Inmiddels is de app iets stabieler en FOD (add-ons kopen) doet het ook. Voor de rest; wow wat heb ik een mazzel met deze auto zeg! Bij mijn vorige a3etron riep ik al dat ik nooit meer een luxere auto zou hebben...
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.