en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | e-tron 50 quattro Launch Edition Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 3.175 km |
+
Het rijden met de nieuwe Audi e-tron is fantastisch, zeker als je van comfort houdt.
De range is acceptabel, in de winter bij een volle accu tot 230km. In range mode nog iets verder, maar dat gaat te veel ten koste van prestaties en comfort.
Volop binnenruimte en heel mooi afgewerkt.
-
Maar...er zijn serieuze problemen met het laden van een e-tron. Met name de 350kwh laders van Fastned en de e-tron zijn geen goed huwelijk. Op de laatste dag van januari onderweg van Louwersoog naar Amsterdam strandde ik na drie laadpogingen bij verschillende Fastned stations in Lelystad met nog 8% acculading. De laadstekker werd niet meer vrijgegeven door de e-tron, en dus moesten we de noodontgrendeling gebruiken. En die bleek geen voorbeeld van ‘German Engineering’: het zijn letterlijk twee touwtjes waaraan je moet trekken om laadklep en stekker te ontgrendelen. Dit voelde niet als een gedegen oplossing die je in een auto van 77 duizend euro zou verwachten.
Het betreft een bekend probleem. Fastned heeft een duidelijk artikel op hun website waarin ze precies dit probleem omschrijven:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360000815988-Charging-with-an-Audi-e-tron
Waarom is de Audi mobiliteitsservice hiervan niet op de hoogte? Volgens dit artikel had het laden bij een van de 50KWh palen mij waarschijnlijk wel thuisgebracht.
Overigens doet hetzelfde probleem zich voor bij de ionity chargers van Audi zelf:
https://youtu.be/fpRZOgowomw
Ik ben benieuwd wat Audi hieraan gaat doen.
===
Audi heeft de software van de auto binnen een aantal dagen geüpdate, waarmee de auto weer laadt bij Fastned. So far so good.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.