Audi e-tron 50 quattro Launch Edition Black (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | e-tron 50 quattro Launch Edition Black |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 2.510 km |
Audi Etron 50 quattro Black Edition (2019)
- 1.750 km
Na 5 jaar rijden in een Volvo V40 diesel zonder problemen was het ook voor mij tijd voor een nieuwe stap. Als ondernemer ben ik niet veel onderweg en vaak zijn het de korte afstanden. Echter hecht ik wel waarde aan comfort en hoog zitten i.v.m. rugproblemen. Het rijden met deze Audi Etron is fantastisch, als je houdt van ruimte en overzicht. Wat betreft comfort zit het ook wel goed. Daarnaast is de hogere zit wat mij betreft perfect, en voor een gezin met 3 kinderen voldoende ruimte. Ik heb gekozen voor de Black Edition in de kleur grijs een mooie combinatie.
Inmiddels heb ik 1750 km gereden met deze auto, korte afstanden en meerdere keren een langere afstand. Wat valt me tot nu toe op:
Positieve punten:
- Comfort erg goed
- Ruimte voldoende
- Mooie materialen
- Laden werkt perfect
- Rijtraining gekregen en daarmee leuke en waardevolle dingen geleerd.
Negatieve punten heb ik tot nu toe verzameld en het valt me op dat het in mijn geval allemaal kleine dingetjes zijn, echter één ding vindt ik problematisch, de kofferbak heeft al twee keer opengestaan toen ik de eerstvolgende ochtend bij de auto aankwam.
Daarnaast details die wat mij betreft niet passen bij een auto in deze prijsklasse.
Negatieve punten:
- Problemen met Carplay, inmiddels werkt het weer maar kan de volgende keer zomaar weer storen.
- Bestuurdersstoel geheugenfunctie gaat vaak niet in de ingestelde houding terug bij een volgende rit. Ditzelfde probleem is er ook bij de spiegels, als je achteruit rijdt dan versteld de spiegel, wil je weer vooruit dan gaat hij niet terug in de ingestelde stand
- Heel veel instellingen moet je bij elke rit weer opnieuw instellen zoals de 'eco' modus of een andere drive modus.
- Het verkeersborden herkenningssysteem werkt niet binnen Nederland, maar wat een klus om uit te vinden hoe je dit moet uitzetten.
- Audi app, tot nu toe heel veel storingen
Actieradius: Deze is voor mij voldoende, behalve op de lange afstanden als ik deze al rijdt. Vorige week zaterdag voor de eerste keer snel geladen, met 30 minuten was de auto volledig opgeladen. Bij normale chargers laadt hij prima op en met de mobiele app is hij goed op afstand te bedienen.
Oordeel tot nu toe: Een perfecte en fijne auto voor een gezin, alleen bepaalde punten zou ik als Audi zijnde snel en effectief oplossen, zorg dat de eerste Etron rijders reclame gaan rijden voor jullie auto en niet dat ze hun hoofd breken over allerlei kleine en grote narigheden. Stel updates zo snel mogelijk en kosteloos beschikbaar. Een auto in deze prijsklasse hoort naar behoren te werken.
Volgende updates evenals foto's volgen zsm.
Audi Etron 50 quattro Black Edition (2019)
- 2.510 km
Hierbij een update over mijn ervaringen met de Audi E-tron. Inmiddels weer een heel aantal kilometers verder voor mijn doen in een korte tijd. Daarnaast hoop ik a.s. maandag en dinsdag naar Frankfurt te reizen voor een beurs. Ben benieuwd met de weersomstandigheden die voorspelt worden. Op dit moment heb ik bij 80% opladen een range van +/- 235 kilometer wat buiten het beurzen seizoen voor mij meer dan voldoende is. Afgelopen maandag in Keulen geweest waarbij ik met een 70% acculading vertrokken ben en onderweg heen en terug 2 keer heb moeten laden. Wat mij betreft geen probleem. Vindt het sowieso wel fijn om onderweg even een bak koffie te drinken.
Verbruik:
Het gemiddelde verbruik over de rit naar Keulen was 24 kWh / 100 km. Op de terugweg wel een stukje meer omdat ik vanuit Keulen een uurtje 150 km/ per uur heb gereden om op tijd thuis te zijn. Zoals gezegd ben ik wel benieuwd naar maandag met veel wind.
Negatieve ervaringen update:
- Wat betreft mijn negatieve ervaringen tot nu toe zijn de problemen met Apple Carplay op dit moment volledig verdwenen. Na de eerder geschreven review is er niks meer misgegaan wat wel erg fijn is.
- De bestuurdersstoel problemen blijven helaas nog wel, de instellingen blijven soms opgeslagen en soms lijkt het nergens op
- Verkeersborden systeem herkenning heb ik uitgekregen met behulp van de dealer, dit is voor Nederland wel echt beter.
- De Audi app werkt de afgelopen weken naar behoren zoals je mag verwachten.
Al met al ben ik toch steeds meer tevreden met mijn aankoop. De auto rijdt fijn, de hoge en royale zit is fantastisch en met meerdere mensen op een langere rit heb je meer dan voldoende ruimte. Wel gek dat bepaalde onderdelen nu ineens wel werken zonder storing en ook geen update gekregen.
Reacties op mijn eerdere review:
Het verbruik heb ik hierboven reeds vermeld, de negatieve reacties over elektrisch rijden, leaserijders en ondernemers e.d. zijn wat mij betreft wat makkelijk gezegd. Duurzaamheid is wat mij betreft een belangrijk onderwerp. Is elektrisch rijden dan de oplossing? Ik denk het niet maar op dit moment wel.
Daarnaast pak ook ik m'n voordeel hierin mee wat betreft bijtelling, als ondernemer betaal je erg veel aan belasting, als je dan een voordeel hebt gebruik ik het maar liever. En zie het als voordeel dat ondernemers en leaserijders hiermee starten, straks komen ze jong gebruikt op de markt en heeft iedereen hier profijt van.
Dan nog over de range, wat mij betreft voldoende en daarom hier bewust voor gekozen omdat ik maximaal aan de 15.000 kilometer op jaarbasis kom.
Als je meer dan 20.000 kilometers maakt op jaarbasis dan zou ik het zeker overwegen om voor een auto te gaan met meer range zoals Tesla, al valt over smaak niet te twisten.
Mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag en anders volgt er binnenkort wel weer een update.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.