Audi A8 4.2 Quattro (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A8 4.2 Quattro |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 241.000 km |
KM-stand laatst | 251.000 km |
A8 4.2. Dure bak, niet leuk meer.
- 251.000 km
Een grote luxe dure auto,
Ik wou het ook eens meemaken, en dacht een A8 4.2 Dat is toch een relaxe betrouwbare directielimo..
Dus die zal goed onderhouden zijn e.d.
Natuurlijk weet ik dat alles aan zo,n auto veel en veel duurder is...maar dacht ik ,zo enorm naief het zal wel meevallen, en ik wil het maar een half jaartje eenmalig meemeken en ga daarna weer gepland over op een saaie goedkope japanner.
Dus overal rondgeken en voor 5000 euro een A8 4.2 uit 1996 gekocht
Natuurlijk had ik geld gereserveerd voor eventueel achterstallig onderhoud, maar..........ik ben echt de klos geweest.
Achteraf heb ik z,on beetje de slechtste A8 van Nederland gekocht en alles moest ik laten opknappen, maken enz enz
Weken maanden, zijn allerlei garages bezig geweest om alle problemen van deze bak (duur) te herstellen..
Wat zat me o.a.allemaal tegen..
Distributieriem, V snaar, spanrol + looprol, houders, multiriem
Olie leidingen verrot, Nieuwe pakkingen, airco gemaakt
Een extreem grote beurt met nieuwe remblokken, veel filters, bougies, Een poetsbeurd was nodig carterventilatieslangen kapot, Homokoneet hoezen, waterslang vervangen, draagarm, een nieuwe vooruit, cd wisselaar deffect, uitlaad lassen,
Electrische schakelaars kapot van de electrische stoellen
Div. lamjes defect, electrische spiegels kapot
en nog een boel andere kleinigheden.
Dit is allemaal in een tijdsbestek van 4 maanden vervangen.
en o wat heb ik geleden, financieel helamaal leeggezogen door die
vervelende luxe directie limo ..?!?!
Los van alle duurdere verzekering, w.belasting brandstof (1 op 7) e.d. hebben alle bovenstaande reparaties me tot heden € 7500,- gekost. (dus los van de aankoop)
Nu is alles weer goed gemaakt, de auto rijdt heerlijk vorstelijk.
Ik ben een paar maanden geleden eenmalig de topsnelhedi gaan meten in Duitsland, en dat was erg leuk.
276 op de teller, op de begrenser en toen dus 264 op de tomtom.
Nogmaals nu is de auto technisch goed,
maar ik ben volledig het vertrouwen kwijd, ik ben zo bang dat die bak binnenkort weer wat heeft (waar ik absoluut geen singalen voor heb hoor)en o wat ben ik financieel leeggezogen.
Al 7 maanden probeer ik deze auto, die nu 100 % is te verkopen, maar het lukt me absoluut niet, zelfs voor € 5000,- is er echt niemand te vinden.
Momenteel ben ik bezig om hem nu maar met extreem zwaar verlies in te ruilen op een japanner.
Ik hoop dat het door gaat...
Kort samengevat, heb ik circa 8 auto,s gehad de laatste 15 jaar,
maar van alles wat niet jappans was heb ik alleen maar extreme elende gehad, qua onderhoud en betrouwbaarheid (alles wat niet japans was, is altijd 3 maal zo duur geweest qua km kostprijs dan de rustige japanners.
Ik heb mijn lesje wel geleerd, zoveel tegenslag kan een gezin ernstig zwaar onder druk zetten, voor mij de rest van mijn hele leven ALLEEN NOG MAAR JAPANS.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.