Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line (2009)

autoreview

Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line (2009)

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf152.000 km
KM-stand laatst152.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

27 tdi quattro

  • 152.500 km

Aangezien de kosten van de vectra steeds verder opliepen besloten de auto in te ruilen. Aan de ene kant jammer want je hebt voor ruim 3000 euro dit jaar uitgegeven om de auto weer tip top te kunnen rijden. Auto met een hoge instap? Wat makkelijk zou zijn , een Zafira, Smax . Nadeel van die auto's zijn de achterbanken. Deze aparte stoelen zijn vrij smal om drie slanke dennen naast elkaar te vervoeren. Voor volwassenen zitten die , vind ik, niet fijn Van de Ford Smax met z'n drie stoelen zijn relatief smal. De Zafira vind ik achterin ook niet echt comfortabel. Ook gekeken naar een Mercedes E Estate of BMW 5 serie Touring Het uitstappen blijkt lastig voor mijn vrouw (BMW) En de brede console in de BMW neemt veel ruimte in beslag. De E klasse is wel de ruimste maar is niet spannend. En heb het gevoel in een taxi of een aannemersauto te rijden. Ondanks de hoge wegenbelasting toch naar een Diesel gezocht tussen de 130000-150000 km. Uiteindelijk,verrassend, en zelf niet verwacht, bij een Adui A6 terecht gekomen. Proefrit zowel in een 30 tdi (nieuw model) en de 27 tdi (oud model). Interieur van de 30 tdi allemaal wat mooier met de klapnavigatie Had wel 240.000 gelopen. Maar wat rijden betreft vond ik het verschil zeer miniem met de 27 tdi. Allebei de auto's waren voorzien van luchtvering, air suspension noemt Audi het. Wat voor mijn vrouw een verademing blijkt te zijn. Prijstechnisch toch maar voor de 27tdi Wilde wel laten chippen Voor de rest een complete auto met standkachel leder bekl, electr schuifdak, electr trekhaak, prachtige 19 inch RS velgen En de geluidsinstallatie incl subwoofer heeft een prachtig geluid. Wel even zoeken naar de juiste afstelling. Anders gaat de basvolume overheersen. Alleen wel jammer geen electr stoelen. Maar goed je kan niet alles hebben Auto ruim een week in bezit en ruim 2000 km gereden. Verbruik is ong 7,5 l/100km .
6 cil is toch de fijnste rijbeleving. Stil snel en 180 cruisen is geen enkel probleem en zeer comfortabel. De luchtvering is echt een aanrader Chippen bleek niet nodig. Blijkt dat die al gechipped was! Iphone interface in laten bouwen
Over de betrouwbaarheid en kosten kan ik eigenlijk nog geen uitspraak over doen Daarvoor is 2000km te kort

Update 166.500km
Na 12000 km nog steeds uiterst teverden. Gebruik voor zowel dagelijks woon werk verkeer als lange weekenden naar onze Oosterburen. Blijft een genot die 6 cil. Niet gekocht vanwege de zuingheid Dan had ik een 20 TDI moeten nemen Alleen icm een 6 cil is de A6 verkijgbaar met luchtvering. Een drosselstange die de swirlklep aandrijft is vernieuwd. Nadeel is dat niet alleen de drosslestange, een onderdeel van ong 15 euro, moest vervangen worden maar ook de hele unit met swirlklepppen, 500 euro totaal. 19 inch winterbanden gekocht maar deze staan nog steeds in de garage. Zelfs in de sneeuw icm zomerbanden is heel goed te rijden. Bochten en rotondes blijft natuurlijk oppassen. Tenslotte is het gewicht 1795 kg. Omdat de achterkant redelijk schuin afloopt is het voor de hond iets krapper dan in de Vectra. Wist ik. Had ik een V70 moeten kopen. Maar rijdt toch niet zo dynamisch als de Audi. Audi is een goed mix van MB en BMW. Kwalitatief top. Geen piepje of kraakje. Materiaal vele malen beter dan de Opel. Afdekhoes bagage
ruimte en bagagenet tussen bagageruimte en achterbank, zwaar uitgevoerd met veel staal in verwerkt. Nadeel blijft de maandelijkse wegenbelasting van 176 euro

Update 219.000km
Nog steeds is de auto in mijn bezit Kosten? Relatief weinig vind ik. Alleen maar grote beurten een keer 995 euro (was incl nieuwe versnellingsbak olie) en en dit jaar 690 euro. Verbruik valt alleszins mee gemiddeld 6,4- 7l / 100km. En als je echt 100 tuft op de snelweg staat het verbruik op
5,6 l/100km! Vorig jaar een set extra 19 inch velgen gekocht voor de zomerbanden Al met al nog steeds uiterst tevreden en een hoge mate van comfort met name vanwege de luchtvering. Inmiddels een auto voor erbij gekocht Een Porsche Cayenne Techart Magnum een V8 4.5 2003 (komt nog een aparte review) Eerst gedacht om de Audi in te ruilen maar 6000 euri inruil kan ik het net zo goed houden. Wegenbelasting voor de Audi (en de verzekering (all risk!) tikt wel door maar met een youngt weet je het nooit.En ik heb het wel voorover. Zolang we het nog kunnen betalen.....Even nog genieten voordat we echt over moeten gaan op elektr rijden

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.