Audi A6 Avant 2.5 TDI 163pk Pro Line (2003)

autoreview

Audi A6 Avant
Audi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 - interieur

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.5 TDI 163pk Pro Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf240.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nadat ik met mijn vorige A6 Avant 283.000 km (binnen 4 jaar) probleemloos gereden heb was de keus eigelijk niet erg moeilijk. Andere Duitse merken spreken mij door hun uitbundigheid (uiterlijk) minder aan. Ik geef de voorkeur aan een iets bescheidener voorkomen. Dit keer koos ik voor de Exclusive sportuitvoering, een hele lijst met opties ik noem Navigatie plus, Xenon, verlaagd, 17’ LMV, sportonderstel, dorpels e.d. in de kleur meegespoten, Alcantara leren sportstoelen, Bose sound sytem, stoelverwarming, multitonic, el. schuifkanteldak. Kortom een plaatje van een auto (ming blauw met.). Met name de multitronic automaat is een superieure versnellingsbak. Zo zacht als zijde als het moet, zo snel als als een Ferrari als het kan... spelen met de middels op het stuur gemonteerd schakelaars voor de versnelling maakt je een F1 coureur. Afremmen op de motor met een automaat? ja, het kan met de multitronic.
Ook wordt het binnenleven aangenaam gemaakt door het Audi soundsyteem gekoppeld aan de 5 versterkers met luidsprekers en subwoofer van BOSE. Een systeem wat bij importeur en dealer veel te weinig aandacht en respect krijgt, maar zijn geld (1000 Eur.) meer dan waard is. Ik raad iedereen de combinatie Alcantara/leer aan. Je schuift dan niet zo over je stoel bij scherpe bochtjes. Overigens zitten die sportstoelen geweldig. Laatst ben ik 8 uur achter elkaar door gereden opweg van zuid Duitsland naar huis, geen enkele verstelling van de stoel was noodzakelijk en uitgerust uitgestapt...

PROBLEMEN

Problemen waren er met trillende remschijven welke twee maal vervangen zijn. Ook was de bandspanning (volgens Audi instructies 2.8) veel te hoog voor de 245/35 banden. deze maakten ten eerste de vering veel te hard en ten tweede sleten de banden uitsluitend in het midden af. De huidige 2.4 is prima!

Een probleem is nog de multitronic in koude toestand, je moet erg veel gas gebruiken om dan weg te rijden. na 200 meter is dit probleem over maar Audi moet hier nog wel iets aan doen!!! (zou overigens bij de nieuwe A6 met de multitronic `2´ opgelost zijn volgens het Audi Forum in München.)

Probleem... de nieuwe A6 en de nieuwe Avant in de zomer van 2005.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.