Audi A5 Coupé 2.7 TDI Pro Line (2009)
autoreview

Signalement
Uitvoering | A5 Coupé 2.7 TDI Pro Line |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 129.000 km |
KM-stand laatst | 130.000 km |
Comfortabele auto
- 130.000 km
Omdat ik het erg leuk vind om andermans reviews te lezen op AW vond ik het weer tijd om zelf eentje te schrijven (al weer een paar auto's verder)
Na een tijdje rondgekeken te hebben deze Audi A5 uit België geïmporteerd. In NL kon ik niks vinden wat naar mijn wens was (opties + kleur + prijs).
Absoluut geen zwarte auto, zwart is best mooi alleen binnen de kortste keren vies, op zilver zie je vrijwel niets.
Gekozen voor een vrijwel full options exemplaar waarbij een aantal opties absoluut noodzakelijk waren:
B&O geluid: ik ben een liefhebber en wil het beste geluid hebben wat leverbaar is, gaat niet om hoe hard het kan, maar de diepte en zuiverheid van het geluid, ook als het zacht staat.
Sportzetels: zitten een stuk beter dan de standaard zetels
Navi + bluetooth: wel zo veilig en comfortabel
S-line: dat maakt de A5 gewoon af vind ik, de details doen het.
Automaat: bij de 2.7 krijg je de multitronic, die ik hier zal toelichten.
Ik heb reeds in een vorige A4 cabrio een multitronic gehad en beviel eigenlijk prima. Bekend is dat de eerste multitronics slecht waren en al bij 150k kapot gingen. In de A5 is dit de laatste generatie, en inmiddels wel betrouwbaar.
De automaat / multitronic maakt de auto erg comfortabel, je rijd in NL constant tussen de 1000 en 2200 toeren, (stad + snelweg). Het maakt de auto super comfortabel, alhoewel de A5 genoeg koppel heeft en een sportief uiterlijk, blijft het gewoon een cruiser waarin je ontspant. Het is geen sportieve auto, aandrijflijn maakt het een comfortabele km vreter. Ik rij wel altijd goed door op de snelweg 140 / 150. als je harder gaat dan wordt het verschil met de mede weggebruikers te groot en dus gevaarlijk.
Verbruik is ook redelijk, gemiddeld zo 7,5l op 100km. Snelweg zo rond 6,8 en stad zo rond 8,5. Heb de auto ook gechipt waarbij deze is afgesteld dat de tuning pas na 50% ingedrukt gaspedaal volledig ter beschikking komt. Dan behoud ik het comfort en heb ik meer power wanneer nodig, zonder een nerveus reagerende auto.
Wat je vaak wel leest is het stuurgedrag van een Audi, is gewoon wat neutraal en gevoelloos, dat klopt helemaal. BMW heeft dat veel beter voor elkaar. Ideaal zou een BMW 335d coupe in een jasje van een Audi A5 zijn
Na 20.000km
Nog geen enkele problemen gehad behalve een lekkende schokbreker achter, 2 stuks vervangen en 4 nieuwe banden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Audi A5
Had je deze auto's al gezien?

Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI 2X S-LINE LEDER NAVI ELEK PAKKET GARANTIE NAP APK
- 2009
- 126.757 km

Audi A5 Coupé BWJ 2010 1.8 161 PK TFSI S-edition AUTOMAAT / TREKHAAK / NAVI / CLIMA / CRUISE / HALF LEDER / BLUETOOTH / LMV / PDC
- 2010
- 229.430 km

Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro Pro Line / 333 PK / B&O / Audi Exclusive / Navi / Elek. stoelen
- 2011
- 142.600 km