Audi A5 Coupé 2.7 TDI Pro Line (2009)

autoreview

Audi A5 Coupé 2.7 TDI Pro Line (2009)

Signalement

UitvoeringA5 Coupé 2.7 TDI Pro Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf129.000 km
KM-stand laatst130.000 km
Lezerswaardering: 27%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfortabele auto

  • 130.000 km

Omdat ik het erg leuk vind om andermans reviews te lezen op AW vond ik het weer tijd om zelf eentje te schrijven (al weer een paar auto's verder)

Na een tijdje rondgekeken te hebben deze Audi A5 uit België geïmporteerd. In NL kon ik niks vinden wat naar mijn wens was (opties + kleur + prijs).

Absoluut geen zwarte auto, zwart is best mooi alleen binnen de kortste keren vies, op zilver zie je vrijwel niets.
Gekozen voor een vrijwel full options exemplaar waarbij een aantal opties absoluut noodzakelijk waren:

B&O geluid: ik ben een liefhebber en wil het beste geluid hebben wat leverbaar is, gaat niet om hoe hard het kan, maar de diepte en zuiverheid van het geluid, ook als het zacht staat.

Sportzetels: zitten een stuk beter dan de standaard zetels

Navi + bluetooth: wel zo veilig en comfortabel

S-line: dat maakt de A5 gewoon af vind ik, de details doen het.

Automaat: bij de 2.7 krijg je de multitronic, die ik hier zal toelichten.

Ik heb reeds in een vorige A4 cabrio een multitronic gehad en beviel eigenlijk prima. Bekend is dat de eerste multitronics slecht waren en al bij 150k kapot gingen. In de A5 is dit de laatste generatie, en inmiddels wel betrouwbaar.

De automaat / multitronic maakt de auto erg comfortabel, je rijd in NL constant tussen de 1000 en 2200 toeren, (stad + snelweg). Het maakt de auto super comfortabel, alhoewel de A5 genoeg koppel heeft en een sportief uiterlijk, blijft het gewoon een cruiser waarin je ontspant. Het is geen sportieve auto, aandrijflijn maakt het een comfortabele km vreter. Ik rij wel altijd goed door op de snelweg 140 / 150. als je harder gaat dan wordt het verschil met de mede weggebruikers te groot en dus gevaarlijk.

Verbruik is ook redelijk, gemiddeld zo 7,5l op 100km. Snelweg zo rond 6,8 en stad zo rond 8,5. Heb de auto ook gechipt waarbij deze is afgesteld dat de tuning pas na 50% ingedrukt gaspedaal volledig ter beschikking komt. Dan behoud ik het comfort en heb ik meer power wanneer nodig, zonder een nerveus reagerende auto.

Wat je vaak wel leest is het stuurgedrag van een Audi, is gewoon wat neutraal en gevoelloos, dat klopt helemaal. BMW heeft dat veel beter voor elkaar. Ideaal zou een BMW 335d coupe in een jasje van een Audi A5 zijn

Na 20.000km
Nog geen enkele problemen gehad behalve een lekkende schokbreker achter, 2 stuks vervangen en 4 nieuwe banden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Audi A5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.