Audi A5 3.2 FSI Pro Line (2008)

autoreview

Audi A5 3.2 FSI Pro Line (2008)

Signalement

UitvoeringA5 3.2 FSI Pro Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf19.000 km
KM-stand laatst23.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

twijfelen over diesel / benzine...

  • 23.000 km

Diesel of Benzine?
Na een paar proefritten de perfecte 3.2 a5 met multitronic gekocht.
De 3.0tdi en de 3.2 zijn 2 compleet verschillende auto's en beiden hebben zo hun charme. Los van aanschaf of verbruik (want zoveel ontloopt dat elkaar niet echt) is de benzine ECHT de fijnere reiswagen mijn inziens. Ik was eigenlijk overtuigd dat ik de diesel zou nemen totdat ik de souplesse en luxe gevoel van de 3.2 heb mogen voelen. Misschien dat anderen hier ook over twijfelen, in dat geval, zeker proefrijden. De diesel is echt geweldig en stelt niet teleur, maar... qua geluid, souplesse en 'luxe gevoel' haalt zelfs deze diesel het niet vergeleken met de 3.2.

De diesel is wel echt een beest en geeft zeker een grijns op je gezicht. Jammer dat het geluid eigenlijk vergelijkbaar is met mijn vorige A4. Combinatie met Quattro is niet te versmaden en is, eerlijk is eerlijk, net even wat lekkerder dan de voorwielaangedreven auto. Toch, met de 19" (255 breed) banden heb je met 2 wielen ook nog best veel grip bij accelereren.

De benzine heeft bij starten een heerlijke diepe brom, bij hoge toeren laat hij veel beter van zich horen. (positief)

Waarom dan de benzine?
Toerend door het dagelijkse verkeer is de benzine met automaat gewoon een veel luxere auto dan de diesel. Heb je eens de weg voor jezelf en wil je los dan is dat zeker ook geen straf met de benzine. Sterker nog, je bent er denk ik net zo snel mee.

Bijzonderheden die opvallen:
-de multitronic is niet alleen super soepel maar ook heel zuinig. met 120 7l/100km.
-B&O geluid is echt geweldig en voor echte audio liefhebbers een verademing vergeleken met alle andere fabrieks audiosystemen (doorgaans troep).
-Grote kofferbak (dezelfde afmetingen als een a4 sedan of misschien zelfs groter)

Nadelen:
-glazen panoramadak: mooi maar hij kan maar een heel klein kiertje open. Het is geen schuifdak!
-Reacties op de weg zijn heel anders dan met een gewone a4. Niet altijd positief. Dikwijls geven mensen me geen ruimte (bij invoegen bijv.) en zijn ongeduldig.


Problemen:
GEEN. Probleemloze auto tot nu toe.

Nog wat meer ervaringen...

  • 23.500 km

Toch even wat meer ervaringen voor mensen die ook de a5 overwegen.
Net weer een lang rit achter de rug en wat is die 3.2 met multitronic zalig.


Audi music interface
1 nieuwigheidje: ik heb de apple/audi audio kabel sinds kort. 1 woord:TOP. Duur kabeltje maar dan heb je ook wat. Aansluiten op je iphone en bladeren maar! De kwaliteit is prima (natuurlijk wel mp3) maar het zit mooi weggewerkt in het handschoenenkastje. Voor de duidelijkheid, dit is dus een kabel die je nodig hebt icm audi music interface.
Werkt stukken sneller dan bladeren in- of op je cd's met mp3's, bovendien wordt je iphone (of ipod) ook geladen.

Even wat over het navigatie, ik heb de dvd versie, werkt echt super (veel beter dan mijn oude nav+ systeem). Files worden automatisch vermeden als het tijdwinst geeft, dit klopt ook heel aardig... (natuurlijk gaat het systeem er wel vanuit dat de alternatieve route filevrij is, in de ochtend door centrum utrecht heeft natuurlijk geen zin).

Wazige achteruit...
1 nadeel aan de automaat: achteruit doet soms een beetje wazig, meestal door te snel schakelen en niet goed op de rem. Achteruitrijden is dan een beetje gevoelloos (hoe hard zou je trouwens achteruit met multitronic kunnen rijden? Maar eens proberen).

Nogmaals, ga zeker proefrijden met zo'n multitronic, echt een geweldig stukje techniek.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.