Audi A4 Cabriolet 2.0 T FSI Pro Line (2007)

autoreview

Audi A4 Cabriolet 2.0 T FSI Pro Line (2007)

Signalement

UitvoeringA4 Cabriolet 2.0 T FSI Pro Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf92.000 km
KM-stand laatst107.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 15.000 km

  • 107.000 km

Ik heb deze cabrio in juni aangeschaft en inmiddels zo’n 15.000 km mee gereden. Niet veel km’s maar wel aangenaam. Ik heb al eens een A4 cabrio gehad bj. 2004. Deze is van 2007 en heeft dus de facelift. Ondanks dat de auto inmiddels alweer 5 jaar oud is oogt deze geenszins gedateerd, maar is nog erg stijlvol. Wel zie je aan het interieur dat je hier niet te maken hebt met het meest recente model. De auto is in Proline uitvoering met als extra’s Xenon verlichting en elektrische en verwarmbare voorstoelen. De auto is koersvast en stil, pas bij hoge snelheden wordt het geluid van de stoffen kap luider en er ontstaat er een drukverschil wat voor de oren niet zo prettig is. Dan rij je inmiddels wel boven de 200 km op de Autobahn, dus in Nederland merk je dit nooit. Bovendien koop je deze auto voor de buitenbeleving en open rijden blijft een sensatie. Motor en Multitronic bak ken ik al van mijn A6 dus dat is geen verrassing. De 200 pk turbo sleurt er behoorlijk aan, over de multitronic lopen de meningen uiteen, er zijn natuurlijk snellere bakken. De auto is aangeschaft bij het occasioncenter van een grote dealer in den Haag met garantie. Deze heb ik helaas wel moeten gebruiken; een kapotte parkeersensor achter, defecte sensor kapbediening waardoor deze haperde, ontregelde EGR klep en defecte remlichtschakelaar. Wel vervelend allemaal en niet helemaal wat ik van Audi ken; deze auto had natuurlijk wel al 90.000 gelopen bij aankoop. Dat komt omdat ik voor de zaak een BTW auto nodig had. Wat een nadeel is, dat de meeste problemen dus alleen bij Audi zelf opgelost kunnen worden en je dus alles moet voorschieten en vervolgens moet verhalen op het occasionbedrijf. Geen aanrader voor mij. Inmiddels de eerste dealerbeurt achter de rug, dat is wel weer 660 euro’s armer, maar ditmaal geen bijzonderheden. Wel komende jaar nieuwe zomerbanden, maar dat was bekend. De eerste maanden eerst maar de winterbanden eronder, want we blijven er wel mee rijden (dicht overigens).

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.