Audi A4 Cabriolet 2.0 T FSI Pro Line (2007)
autoreview

Signalement
Uitvoering | A4 Cabriolet 2.0 T FSI Pro Line |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 92.000 km |
KM-stand laatst | 107.000 km |
De eerste 15.000 km
- 107.000 km
Ik heb deze cabrio in juni aangeschaft en inmiddels zo’n 15.000 km mee gereden. Niet veel km’s maar wel aangenaam. Ik heb al eens een A4 cabrio gehad bj. 2004. Deze is van 2007 en heeft dus de facelift. Ondanks dat de auto inmiddels alweer 5 jaar oud is oogt deze geenszins gedateerd, maar is nog erg stijlvol. Wel zie je aan het interieur dat je hier niet te maken hebt met het meest recente model. De auto is in Proline uitvoering met als extra’s Xenon verlichting en elektrische en verwarmbare voorstoelen. De auto is koersvast en stil, pas bij hoge snelheden wordt het geluid van de stoffen kap luider en er ontstaat er een drukverschil wat voor de oren niet zo prettig is. Dan rij je inmiddels wel boven de 200 km op de Autobahn, dus in Nederland merk je dit nooit. Bovendien koop je deze auto voor de buitenbeleving en open rijden blijft een sensatie. Motor en Multitronic bak ken ik al van mijn A6 dus dat is geen verrassing. De 200 pk turbo sleurt er behoorlijk aan, over de multitronic lopen de meningen uiteen, er zijn natuurlijk snellere bakken. De auto is aangeschaft bij het occasioncenter van een grote dealer in den Haag met garantie. Deze heb ik helaas wel moeten gebruiken; een kapotte parkeersensor achter, defecte sensor kapbediening waardoor deze haperde, ontregelde EGR klep en defecte remlichtschakelaar. Wel vervelend allemaal en niet helemaal wat ik van Audi ken; deze auto had natuurlijk wel al 90.000 gelopen bij aankoop. Dat komt omdat ik voor de zaak een BTW auto nodig had. Wat een nadeel is, dat de meeste problemen dus alleen bij Audi zelf opgelost kunnen worden en je dus alles moet voorschieten en vervolgens moet verhalen op het occasionbedrijf. Geen aanrader voor mij. Inmiddels de eerste dealerbeurt achter de rug, dat is wel weer 660 euro’s armer, maar ditmaal geen bijzonderheden. Wel komende jaar nieuwe zomerbanden, maar dat was bekend. De eerste maanden eerst maar de winterbanden eronder, want we blijven er wel mee rijden (dicht overigens).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.