Audi A4 Avant 2.0 TFSI 180pk S Edition (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A4 Avant 2.0 TFSI 180pk S Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 22.000 km |
Daar is ie weer, een Audi Avant!
- 1.951 km
Na een aantal maanden de Autobladen uitspitten en een paar dealer bezoeken, was hij eindelijk net na de kerst besteld, onder een nieuw Co2 regeling.
Ik had op de short list: BMW en Audi
BMW had niet echt een nieuwe 3 serie, 5 serie was nog oud model.
Audi, S3 Sportsback heeft te veel CO2 uitstoot(echt jammer), A4 Avant S-Edition mooi nieuw model en de A6 is er al weer 6 jaar.
Het is dus een A4 Avant S-Edition geworden, dealer advies: snel bestellen zijn maar 500 stuks voor Nederland beschikbaar enz..
Dat was dus een mooie leugen voor PONs bestwil, zijn er maar liefts 2000 S-editions in Nederland besteld/afgeleverd.
Ik ben tot de volgende bestelling gekomen:
A4 Avant, Daytona Grijs, 2.0 180PK
S-edition:
- MMI Navi, Audi Sound System, Telefoon intergratie
- S-line binnenkant oa half leer, S- sport -stuur -stoelen etc
- 18 Inch Velgen
- Regensensor
- Sportonderstel
- Panoramadak
- Licht pakket (deuren met uitstap verlichting en extra interieur en voetruimte verlichting
- Multifunctioneel stuur
- Diefstalalarm
- Blanke sierlijsten - dakregeling
- Xenon plus met leds achter
- Geen aanduiding
- Sportonderstel met 20mm verlaging
- Velgen, lichtmetaal 8,5J x 18 “10-spaak” design - incl. 255/35 R 18 banden
- Zonwering
- S-line exterieur dorpels
Ben gegaan voor de 2 liter omdat ik die 2 pijpen (links en rechts) heel mooi vind staan. Zelfde als de A4 1.8 T Avant van 4 jaar geleden.
De eerste 1900 KM:
Postief:
Motor: 'what the f', is dit echt 180PK? Hij is super snel, echt veel sneller als de BMW 320i (oude leaseauto). Meer PKs gaat haast niet op de A4 voorwielen... Pakt vanaf 1300 toeren lekker op, gaat af vanaf 1800 toeren! Voor Nederlandse wetgeving genoeg power om meestal als eerste weg te zijn en altijd op 'scherp' te staan.
Audio: Super Navi, had misschien wel voor Plus versie moeten gaan maar was veel duurder. Met extra memory stick CD drive weer vrij.
Stoelen: super zit, niet te erg kuip zitjes. Mooie witte stiksels!
Negatief:
Stoelen: na 3 dagen al een afdruk van zij-wang vullng zien. In behandeling bij Dealer kan echt niet.
Rammel in deur / licht schakelaar, ben er nog niet achter wat het is maar is niet zo top.
Hobby: ben via audiforum.nl in contact gekomen met diverse mede S-editions rijders en leuke (kleine) modificaties gemaakt op mijn nieuwe auto. Heb een S4 Grill met S-line logo geplaatst, chrome ringen op mistlampen en nog S-line dorpels er op gezet.
Veder via een VAGcom kabeltje diverse aanpassingen gemaakt.
Later meer!
Foto's
- 2.100 km
Op verzoek! Foto 4 S4 logo uit Grill en S-line grill geplaatst.
VAGcom Aanpassingen
- 2.101 km
Prive een VAGcom kabel via Alibaba gekocht. En diverse software veranderingen gemaakt op de A4.
Als eerste:
Verborgen menu vrijgave, hier begint het spel!
Toen langzaam diverse dingen geprobeerd:
Teller sweeps bij aanzetten van auto (mooi)
Dag rij verlichting standaard aan, achter ook aan (zou std moeten zij)
Smeerolie temp weergave (kijk je nooit naar)
Laptimer (ehh in de file op de A2:-))
Alarm in schakelen met enkele beep geluid (handig)
Alarm lichten aan bij noodstop hard remmen (nog niet nodig gehad)
Rechter spiegel kantelen bij achteruit rijden (leuk maar klein effect)
Sfeerverlichting binnen aan indien buiten licht aan is (mooi 's nachts)
Op de verlanglijst:
Audi Drive Select, reactie op GAS verbeterd evt met je dempers indien aanwezig
'Curb-lighting', mistlamp / knipperlicht rechts of links aan en bij het draaien aan het stuur tot 40KM
Even een waarschuwing voor mensen die dit ook willen doen,
zoek en gij zult vinden maar: schrijf alles op wat je verander zodat je indien niet werkt of error geeft terug kan zetten!
De werking van de auto kan erg verstoord raken!!
Nieuwe 2.0 TFSI in het vooronder
- 22.000 km
Na een bezoek aan de dealer voor de eerste beurt heb ik aangegeven dat ik wel erg veel lonf life oil (ver)bruik.. is goed voor de airmiles maar niet zo goed op de lange duur!
Na 2 keer wegen van de olie heeft PON de motor vervangen. DWZ alle draaiende delen van cylinder - krukas. Schijnt een bekend probleem te zijn (1 op de zoveel 2.0 TFSIs)... 3 dagen auto in de audi stal, kreeg A6 avant mee als leen.
Bij terugkomst was ik wel benieuwd ofdat de ABT tunning nog werkte.. dat is het geval geen verschil in snelheid of trekkracht.
Wel slecht natuurlijk van VAG om anno 2010-11 nog motoren te monteren met een 'bekend'probleem.
Ik ben iets minder audi fan na deze wisseling.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.