Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Pro Line (2006)

autoreview

Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Pro Line (2006)

Signalement

UitvoeringA4 Avant 2.0 T FSI quattro Pro Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst95.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 60.000 km

Na de vorige ervaring met een 1.8t is het nu heerlijke genieten met de 2.0 tFSI quattro en de fantastische 2 liter turbo met 200 pk.

Het gefacelifte model is door z’n aangepast onderstel een stuk strakker gaan sturen. Met quattro en verlaagd onderstel is het een feest om wat sneller de bochten te ronden dan normaal. Geen gescheur maar lekker rijden.

Door de meer standaard apparatuur zoals regen -en licht sensoren, daglichtschakeling gaat alles vanzelf aan of uit. Werkt zoals het moet werken.

De tiptronic is wat sneller op toeren dan de vorige multitronic. Met name in de bergen wel fijn omdat de tiptronic wat hoger in z’n toeren blijft zitten en bij snelheids verlaging terug gaat in versnelling. De acceleratie reactie is bij de tiptronic dus sneller dan met de multitronic. Het schakelen gaat schokloos en hoor en zie je de toeren wisselen. In de bergen is de S-stand van de tiptronic erg prettig en zit je vaker meteen in de goede stand om er een sportieve rijstijl op na te houden.

De nieuwe A4 versie is beduidend stiller dan de vorige, zowel op motorisch vlak als op afrol geluid van de banden ( nu Dunlop SP Sport 1, voorheen Continental Premium Contact)

Heb sinds kort winterbanden gemonteerd, wat met name in combinatie met de quattro aandrijving een aanrader is. Geen gezeur meer met kettingen en vlieg je ook met sneeuw zo de berg op.

Auto is behandeld met Flon4000, wat aan te bevelen is voor iedereen die een hekel heeft aan poetsen. De auto is razendsnel schoon en het water loopt er door de spiegelgladde teflonlaag razend snel af.

==up-date==
Na 38000 km gereden met de auto, nogsteeds zeer tevreden over de auto. De auto en motor zijn echt los en heerlijk fel. Even snel inhalen een fluitje van een cent in de S-stand. Banden problemen vallen niet de auto zelf te verwijten. Zie problemen.

Smeerolie verbruik is niet noemenswaardig : 1 liter op ong. 18000 km
Gemiddeld brandstof verbruik : 1 : 10.3
Voor een 200 pk quattro uitvoering met tiptronic geen slecht resultaat.

==update==
Nu 59000 km gereden en nogsteeds een zeer tevreden mens. Auto rijdt nog steeds als de spreekwoordelijke brandweer en is verder zonder problemen geweest. De service indicator gaf bij 52000 km een waarschuwing om een beurt uit te laten voeren. Uiteraard gedaan en heb uit voorzorg de A/C laten nakijken en schoonmaken. Koelvloeistof is vervangen en op niveau gebracht. Het systeem is verder schoongemaakt.
Gemiddeld brandstof en olie verbruik is onveranderd.

PROBLEMEN

  • 60.000 km

Niet met de auto, want die rijdt als de spreekwoordelijke brandweer.
De dealer heeft na een stroef begin, de zaakjes nu wel redelijk op orde na een reorganisatie.

Na ong. 22000 km begonnen de Dunlop voorbanden te cuppen. Na ong. 27000 km met de banden te hebben gereden en er nog 5.5 mm profiel op zat, was het geluid door het cuppen niet meer te harden. Dit voorgelegd aan de garage en die waren het er mee eens dat dit niet zo kon. Een regeling getroffen met de garage en twee nieuwe Conti Premium2 voorbanden laten monteren met 60% korting. Andere merken monteren was niet aan te raden omdat Pon ook importeur is van Continental Banden, waar ook Dunlop onderdeel van is. Zo kon dit onder de garantie met een coulance berekening voor het versleten gedeelte.

up-date

  • 95.000 km

up-date bij 95000km

Eigenlijk weinig toe te voegen. Het olie verbruik is gestegen naar ongeveer 1 liter/10000km, wat niet als extreem is. De auto rijdt echt nog steeds uitstekend. Het quattro aandrijvings syteem in combinatie met winterbanden hebben zich in de afgelopen periode uitstekend bewezen. Geen spinnende wielen, maar vertrouwde acceleratie ook op gladde ondergrond. Buiten de normale onderhoudsbeurten komt deze auto dus niet bij de garage.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.