Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A4 Avant

Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)

autoreview

Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)
Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 Avant 2.0 T FSI quattro Advance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 28 juni 2007

Sinds 28 februari ben ik in het bezit van een nieuwe audi A4 2.0TFSI quattro advance. Voorafgaande de aanschaf van deze audi heb ik de nodige afwegingen gemaakt. Andere overwegingen waren: Volvo V50 2.5T AWD en de BMW touring 325i.
De volvo viel af ivm de (nog) krappere binnen afmeting en de beperkte aflegmogelijkheden. Daarbij kwam dat een even complete volvo prijstechnisch gelijk lag met de audi.
De BMW viel af door de hogere aanschafprijs bij een verder gelijkwaardige auto zonder awd. Een ander punt was dat mijn vrouw niet in een BMW gezien wilde worden (imago). Had wel iets meer binnenruimte bij een lekker klinkende 6cil. (alleen bij hoge toeren hoorbaar).
Bij de audi was met name de twijfel dat de A4 medio 2008 vervangen wordt door een nieuw model.
Na goede ervaringen met turbodiesels heb ik gekozen voor de TFSI ipv een 6 cil. Je merkt dat het rijdnamiek op een hoger plan ligt. Meer trekkracht bij lagere toeren bij gelijkwaardige pk’s. Daarnaast ligt de aanschafprijs enkele duizenden euro’s lager. Feit blijft dat een 6cil. beter in het gehoor ligt.
Bijkomend voordeel (van turbomotoren) is dat ik de audi via de audidealer heb laten tunen, nieuw vermogen: 235pk, 350Nm.
Door mijn werkzaamheden rijd ik veel in de stad. Het verbruik schommelt rond de 1:9. Langere snelwegritten bij 150km/u, 1:12. Al met al een redelijk gunstig verbruik.

Het is jammer dat audi standaard van die op wieldoppen lijkende l.m. velgen plaatst. Deze doen nu dienst als dragers van winterbanden. Gezien de hoge aanschafprijzen van mooie l.m. audivelgen heb ik gekozen voor zelf aangeschafte BBS velgen (ook door audi te leveren, maar veel duurder). Helaas kon bij de BBS velgen geen audi embleem geleverd worden (argument: wil BBS niet?!).

Bij aflevering waren enkele zaken die ik besteld had niet meegeleverd. Als extra waren de inklapbare spiegels en standkachel + voorventlatie niet geleverd. Het is onduidelijk hoe dit heeft kunnen gebeuren maar is door de dealer naar tevredenheid afehandeld. Standkachel achteraf geplaatst en voor de prijs van de inklapbare spiegels (250,-) is de audi getunend.

Chiptuning heeft het rijcomfort verhoogd zonder dat de auto nerveus is geworden.
Door de toegenomen Nm’s behoort het terugschakelen tot verleden tijd. Op de snelweg moest je voor vlotte inhaal acties tussen de 100-120km/uur terugschakelen naar de 5.
Daar ik relatief veel in de stad rij heb ik het sportonderstel afbesteld. Tijdens proefritten beviel mij het straffe onderstel ,dat er standaard bij geleverd wordt, niet. Wel sportiever weggedrag, maar ook dito afname rijcomfort, mn. in de stad en bij langere ritten. En ik met zeggen dat ik het sportonderstel nog niet heb gemist, ondanks de ritjes op vele kronkelige binnendoor weggetjes op weg naar huis bij een vlotte rijstijl.
De bij bestelde sportstoelen bevallen uitstekend, zeker op lange afstanden zijn ze zeer te waarderen.
Het quattro systeem is mij uitstekend bevallen, de aanwezigheid van dit systeem is goed te merken in snelle bochten en bij nat weer. De vele krachten worden door het quattro systeem perfect overgebracht op de ondergrond. Door het quattro systeem het sportieve van een achterwielaangedreven wagen en het voorspelbare van een voorwielaangedreven wagen zonder de nadelen van beide.
De afwerking is van hoogwaardig niveau, waar je ook kijkt, geen detail is overgeslagen. Mede door het lichtpakket is het lust voor je ogen bij avond-/nachtelijke ritten.

Wat tegenvalt is de binnenruimte. Voorin heb je niet te klagen, dat is spreekwoordelijk het cockpit gevoel of het perfecte maatpak waarbij het niet te ruim is waardoor je niet het gevoel van afstandlijkheid hebt zoals in een A6.
Maar acherin is het krap. Gelukkig is ons zoontje 3jaar, dus dat zal de komende jaren geen problemen geven. Maar goed dit was bekend voor de aanschaf.
De auto is ook niet vrij van een enkel piepje of kraakje die te horen zijn bij het nemen van drempels.

Overall komt de auto solide en duurzaam over bij goede rijeigenschappen. Tot op heden geen enkele spijt van de aanschaf.

Rond de 20.000km plaats ik een update.

PROBLEMEN

  • 28 juni 2007

Geen

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 699
Bekijk nu ⟩
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI Pro Line Business CLIMA / CRUISE / NAVI / EXPORT

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI Pro Line Business CLIMA / CRUISE / NAVI / EXPORT

    • 2008
    • 281.704 km

    € 4.999

    Audi A4 Avant 3.2 FSI quattro Pro Line 256PK! Xenon! Trekhaak! Nette/Mooie Auto!

    Audi A4 Avant 3.2 FSI quattro Pro Line 256PK! Xenon! Trekhaak! Nette/Mooie Auto!

    • 2005
    • 235.135 km

    € 6.950

    Audi A4 3.0 V6 CABRIO AUT LEDER/AIRCO/NAVI/CAMERA

    Audi A4 3.0 V6 CABRIO AUT LEDER/AIRCO/NAVI/CAMERA

    • 2005
    • 415.869 km

    € 3.250

Meer Audi A4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A4 / S4 / RS4 B9 | Nieuw: 2e facelift 2020

    246
    • 3 februari 2020

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A4 (2005)

    Audi A4 (2005)

    3
    • 26 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro (2005)

    Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro (2005)

    11
    • 14 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI 140pk (2005)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI 140pk (2005)

    2
    • 31 december 2019
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 Pro Line (2005)

    Audi A4 Avant 2.0 Pro Line (2005)

    5
    • 2 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI 170pk Advance (2007)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI 170pk Advance (2007)

    10
    • 18 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Pro Line (2006)

    Audi A4 Avant 2.0 T FSI quattro Pro Line...

    5
    • 27 december 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.2 FSI quattro (2005)

    Audi A4 Avant 3.2 FSI quattro (2005)

    8
    • 16 december 2016
meer reviews
Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

114

Het gebeurt steeds vaker dat er aanmeldingen komen van eigenaren van elektrische auto’s die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur in beeld

    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur...

    15
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    1
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    3
    • 19 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    153
    • 6 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    3
    • 26 juni 2022
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    44
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden