Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A4 Avant

Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1997)

autoreview

7
Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1997)
Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1997)Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1997)Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1997)Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1997)Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1997)
Anoniem
  • Gebruikersreview
2 april 2002 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 Avant 1.9 TDI 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf108.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 1 april 2002

Plus:
Ontwerp is prachtig
Prestaties zeer goed voor een diesel
Verbruik zeer laag (1 op 18-20)
Comfort
Weggedrag

Min:
Windgeruis vanaf 130 is bovengemiddeld
Veel onderhoudskosten
Motor iets te luidruchtig bij optrekken.
Niet veel ruimte op de achterbank.

Voorzien van proline pakket (echte aanrader, climatronic, cruise control, middenarmsteun voor) maakt de auto een echte kilometervreter.
Auto is licht in vergelijking met de concurrenten en dat merk je in het verbruik.

Onderhoudskosten zijn veel te hoog, niet wat je bij een degelijke auto verwacht, zie problemen.
16-5-2007: Ik durf nu wel te stellen dat het onderhoud niet goedkoop is maar gelukkig dalen de kosten de laatste jaren weer.

6-3-2008: Gebruikskosten bijgesteld naar 4 sterren, onderhoud is gemiddeld echt niet te duur.

08-1-2009: Mijn doel is zo lang mogelijk door te blijven rijden, auto is compleet afgeschreven maar voldoet prima voor dagelijks gebruik. Zo lang de reparaties binnen de perken blijven hoef ik geen andere.

01-04-2009: Omdat auto veel onderhoud nodig heeft (airco, wielophanging, distributierie, grote beurt, moeilijke start bij koud weer en 4 nwe banden) en deze kosten behoorlijk gaan oplopen keuze gemaakt om over te stappen op leaseauto. Dus auto op laten kopen voor 1700 euro en afscheid genomen.

PROBLEMEN

  • 1 april 2002

Na 4 maanden kachel kapot, reparatie was zeer duur omdat het hele dashboard eruit moest. Dealer heeft het 1 maand na de garantieperiode kosteloos gerepareerd, bravo.

De beurten bij de dealer zijn echter erg duur gebleken 150 euro klein en 700 euro groot zonder extra werkzaamheden.
Dus vanaf 170000km de mobiliteitsgarantie maar laten varen en nu naar een ander.

Draagarmen voor 4 van de 8 stuks vervangen bij 195000 km. Niet goedkoop: onderdelen 700 euro en 400 euro arbeidsloon (niet bij dealer). Tevens distributieriem en grote beurt uitgevoerd waardoor het totaal op 1800 euro uitkwam. (Zou de dealer toch niet goedkoper zijn geweest in dit geval?)
Valt me vies tegen dat dat spul zo snel kapot gaat. Ik reed hiervoor 2 keer Audi 80 met hogere km standen zonder dit soort problemen.

Bij 205.000 km trok de auto heel traag op. Net of de turbo niets meer deed. De dealer heeft hier 2 uur naar gezocht, andere luchtmassameter geprobeerd(is dan vaak stuk), ander motormanagement maar allemaal zonder gewenst resultaat. Op den duur ook maar wat slangetjes gecontroleerd en voor de veiligheid vervangen, en dat was het dus. kosten 65 euro.

Km 234000: drie van de 4 bovenste draaarmen ook versleten, nu ook vervangen. Tevens grote beurt, kosten 600 euro. Auto is nog wel wat zweverig op slecht wegdek, waarschijnlijk moeten ook de schokbrekers nog een keer vervangen worden.

Afgezien van het onderstel ben ik toch best tevreden over deze auto. Betrouwbaarheid bijgesteld naar 3 sterren.

Km 240000: probleem; stuurbekrachting uitgevallen, de olie is eraf gelopen. Na bijvullen blijkt dat er een groot lek in zit, hopelijk een lekkend slangetje... Nee dus het stuurhuis moet vervangen want daarin zit het lek. Kosten 800 euro. Weer een tegenvaller.

Kosten bijgesteld naar 2 sterren.

Km 268000: Grote beurt en APK , behalve 2 nieuwe banden en 2 nieuwe schokbrekers achter geen extra werkzaamheden. Rijdt ook weer een stuk strakker zo. Plezier in de auto wordt steeds groter.Kosten bijgesteld naar ruim voldoende, als je de kosten uitsmeerd over een langere periode valt het best mee.

Km 272000: airco defect, nieuwe condensor en vullen. Kosten 500 euro

Km 278000: kleine beurt en distributieriem/spanrol/multiriem vervangen. Kosten 450 euro.

Km 280000: luchtmassameter defect kosten 140 euro

Km 298000: APK, grote beurt, 2 nieuwe banden, 2 draagarmen rechts, 2 stabilisator ... voor, nieuwe remblokken voor. Kosten 900 euro.
Rammels zijn er weer uit.
Nadien wel last van trillen bij hard remmen, schijven zijn niet meer helemaal rond.

Km 310000: Schijven voor vervangen, 210 euro. Remt weer prima

Km 313000: Op vakantie plotseling geen electrische functies meer en motor maakt een raar bijgeluid. Blijkt dat de sleutel niet goed terug springt naar contact na starten. Workaround is om sleutel zelf iets terug te draaien.

Km 315000: Kleine beurt, 65 euro

Km 335000: APK, grote beurt, 2 nieuwe banden, homokineet, stuurkogel
Kosten 820 euro. Rijdt weer strak want de achteras had wat speling. Ook minder lawaai, nog wel meer dan normaal want door de speling zijn de achterbanden ongelijkmatig versleten. Olielekkage opgelost met nieuwe ringen.

Km 337000: Airco afgevuld en compressor geolied wegens bijgeluiden en onvoldoende koelcapaciteit, 110 euro, moet nog wel terug om eventuele lekkage te controleren.
Climate control werkt weer prima.

km 360000: Kleine beurt,70 euro

Km 365000: Startmotor heeft het begeven, waarschijnlijk te wijten aan de problemen rondom km stand 313000. Ruilstartmotor gemonteerd. Kosten 264 euro.

Km 376000: Nieuwe schijven,remblokken en lagers achter. Kosten 361 euro.

Km 385000: Grote beurt, APK en distributieriem

Km 390000: Ik heb de beschermstrips aan de onderkant van 3 deuren er maar vanaf gehaald, deze hebben van binnen een metalen strip die compleet doorgeroest was. Kon op internet nog niet echterhalen of ik deze goedkoop kan bij bestellen. Lijkt niet mooi, maar rijdt net zo goed;-)

km 410000: Vanwege startproblemen auto naar de garage. Bij starten sloeg de motor soms tot 4 keer toe direct af, waarnaa het starblokkeringslampje bleef knipperen. Dit had inderdaad te maken met of het slot(inlees stuk) or de sleutel en ik kreeg het advies om met reservesleutel te gaan rijden om te achterhalen of alleen de sleutel vervangen moest worden. Dit lostte het probleem niet op, na 2 weken weer startproblemen en toen heb ik het inlees stuk laten vervangen en gelijk een kleine beurt. Kosten 350 euro

km 419000: met het koude weer start ie wel wat moeizamer, loopt de eerste paar tellen een beetje moeizaam en rookt de auto wel even hevig. Maar met deze kmstand vergeef ik hem dat.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 699
Stel samen ▸
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A4 1.6 Avant

    Audi A4 1.6 Avant

    • 1997
    • 314.138 km

    € 1.450

    Audi A4 Avant 1.8 5V Turbo quattro Advance 150PK / Volledige historie aanwezig

    Audi A4 Avant 1.8 5V Turbo quattro Advance 150PK / Volledige historie aanwezig

    • 1998
    • 107.424 km

    € 2.950

    Audi A4 1.8 5V Ambition

    Audi A4 1.8 5V Ambition

    • 1998
    • 237.500 km

    € 750

Meer Audi A4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A4 / S4 / RS4 B9 | Nieuw: 2e facelift 2020

    246
    • 3 februari 2020

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.6 (1998)

    Audi A4 Avant 1.6 (1998)

    2
    • 21 april 2012
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.8 5V (1997)

    Audi A4 Avant 1.8 5V (1997)

    1
    • 1 april 2011
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1997)

    Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1997)

    4
    • 3 december 2009
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.5 TDI Quattro (1998)

    Audi A4 Avant 2.5 TDI Quattro (1998)

    18
    • 29 september 2009
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1997)

    Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1997)

    • 1 juli 2008
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.8 5V (1998)

    Audi A4 Avant 1.8 5V (1998)

    1
    • 9 augustus 2007
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1998)

    Audi A4 Avant 1.9 TDI 110pk (1998)

    • 15 juli 2007
meer reviews
Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

114

Het gebeurt steeds vaker dat er aanmeldingen komen van eigenaren van elektrische auto’s die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    3
    • 19 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    153
    • 6 maart 2022
  • Weblogs
    Weblog - Alleen Polen waren geïnteresseerd in mijn dieselauto

    Weblog - Alleen Polen waren geïnteresseerd...

    112
    • 2 februari 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 als Avant op pad

    Nieuwe Audi A4 als Avant op pad

    34
    • 7 december 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    10
    • 1 december 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    2
    • 20 mei 2022
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Autosport
    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    9
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden