Audi A4 3.0 TDI quattro Pro Line (2006)

autoreview

Audi A4
Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4 - interieurAudi A4 - interieur

Signalement

UitvoeringA4 3.0 TDI quattro Pro Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst175.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In korte tijd (binnen een jaar) geniet ik van de prachtige afwerking van Audi, inclusief veel opties. Na een quarts-grijze A4 sedan (2.5 TDI multitronic uit 2005), die een collega graag wilde overnemen, heb ik na veel twijfel opnieuw gekozen voor een A4-sedan, maar nu een zwarte 3.0 TDI quattro tiptronic. Hoewel de tiptronic-bak niet zo zijdezacht schakelt als de multitronic, ben ik iedere dag onder de indruk van het vermogen, dat helaas altijd pas na enige bedenktijd loskomt. Dat kan deels worden verholpen door in de sportstand te rijden, maar daarmee reageert de auto wel wat nerveus op het gaspedaal. Voordeel van de sportstand is dat het mooie motorgeluid nog beter hoorbaar is. De auto is stil (veel stiller dan de 2.5 TDI) en heeft bij accelereren een erg mooie roffel. Hoewel een luxe zijn de schakelpaddels aan het stuur ook erg handig; het maakt het mogelijk om terug te schakelen met de automatische bak. Handig is dat na het terugschakelen met de paddels de bak na enige tijd weer automatisch in de automatische stand terugspringt. Geheel handmatig rijden kan ook, door de bak in de sequentiele stand te plaatsen, maar dat heb ik tot nu toe nog niet veel gedaan.

Inmiddels in Duitsland op topsnelheid gereden (op te teller ca. 250 km./uur) en het gevoel was GOED. De auto geeft veel erg vertrouwen en blijft ondanks het sportonderstel comfortabel.

Uit de enorme lijst met opties heb ik er veel kunnen kiezen. O.a.: Xenon verlichting, sportstoelen met leer/alcantara bekleding, navigatiesysteem met LCD-scherm, 17 inch velgen in S-line design, zonneschermen in achterportieren en achterruit (electrisch bedienbaar), multifunctionele stuur met schakelpaddels, bagagenet in de kofferbak. Alle opties bevallen uitstekend, hoewel wel prijzig...

PROBLEMEN

Vrijwel direct na aflevering bleek dat de auto behoorlijk naar rechts trok en dat de voorwielen gebalanceerd moeten worden (trilling in stuur tussen 90 en 120). De dealer heeft e.e.a. snel verholpen, inclusief

Einde leasecontract

  • 175.000 km

Met ruim 175.000 km. op de teller de Audi A4 geparkeerd bij de Audi dealer, waar 'ie wordt opgehaald door de leasemaatschappij. Gedurende ruim 5 jaar gebruiksgenot geen enkel noemenswaardig probleem gehad: alleen de pomp van de stuurbekrachting is vervangen omdat 'ie nogal piepte bij maximaal insturen. Verder niets dan lof voor deze A4 3.0 TDI.

De volgende auto is een A5 Sportback geworden, dit keer met een 2.0 TFSI benzine motor.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A4

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens