Audi A4 2.0 TDI (2006)

autoreview

Audi A4
Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4 - interieurAudi A4 - interieur

Signalement

UitvoeringA4 2.0 TDI
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 3,5 maand kwam uit overwachtse hoek het telefoontje van de dealer dat mijn wagen, een dolfijngrijze A4, 2 weken vroeger dan normaal, klaar stond.

In het kort

Audi A4 2.0 TDI 136 pk
- dolfijngrijs metaalkleur
- Kit extenso (cruise control, lederen stuur, handrem, achteruit rijhulp, ...)
- Radio concert
- boordcomputer kleur
- 4 elek ruiten
- verlichtingsmodule
- spiegel D/N met coming home, verwarmbaar, ...

De algemene afwerkingskwaliteit staat op een zeer hoog niveau. De gebruikte materialen zien er toch alleszins zeer degelijk uit.
De zetels zitten ondanks de vele negatieve kritieken uitstekend voor mij.
De overzichtelijkheid van het dashboard is top! Alles staat waar het moet staan
en is, in samenwerking met de verlichtingsmodule, zeer knap verlicht.
Enig puntje van kritiek is dat de cruisecontrol verdoken staat achter het stuur en ik vergeet al wel eens dat ik die heb.

Ondanks de ruwheid van de motor kan ik hem wel apprecieren. In vergelijking met mijn 320D pakt de Audi veel sneller op maar haakt ook sneller af.
De krachtontplooing is brutaal bij vollast in 2e versnelling. Nietsvermoedende passagiers worden wel eens in hun zetel gesmeten als je de pedaal vloert.
De pomperverstuiver laat idd. meer van zich horen dan de commonrail van de beamer. Vooral wanneer je op de motor remt hoor je de motor kletteren. Doch, alles blijft
vrij goed gefiltered uit het interieur.

De 10 luidsprekers in combinatie met de radio concert geven een heerlijke sound. Voor de muziekliefhebber een echte aanrader. Achteraan in de hoedenplank zit een sub en vooraan in het dash zit een centerspeaker.

Qua wegligging is de wagen vrij strak afgeveerd maar moet onderdoen voor de BMW.
De Audi heeft sneller last met de oneffenheden op de slechtere autostrade maar pas vanaf illegale snelheden. Dit wil absoluut niet zeggen dat de Audi minder goed op de baan ligt maar de bochtensnelheid voelt minder vertrouwt aan in de Audi.
Het gooi en smijtwerk ligt de bmw beter.

De geluidsisolatie is goed. Rij en windgeluiden worden gefilterd en komen pas boven de 140 opzetten en dan nog binnen het toelaatbare. Blijkbaar heeft de A6 hier ook wel wat last van op autostradesnelheden. Gelukkig is de klankinstallatie een pareltje.

Ik heb in het verleden al met veel verschillende leasewagens rondgereden maar een Audi A4 ligt mij zeer nauw aan het hart. Vooral als hij proper is :)

de foto’s volgen


12 augustus 2007
De A4 is inmiddels anderhalf jaar en er staan 30k kilometer op de teller.
Tijd dus voor een update.

Beginnen met het goede nieuws. Ik ben nog steeds zeer tevreden van deze wagen. Een vakantie in Denemarken en een roadtrip naar de Cote d’azur hebben de kwaliteiten nogmaals bevestigd. De 2.0TDI is losgereden en als ik alleen in de wagen zit gaan we samen er af en toe tegenaan maar we houden het veilig. Autostrade is echt zijn ding, cruisen tegen 160 is een waar genot en aangezien we Duits grondgebied moesten passeren richting Denemarken heeft hij de beentjes kunnen strekken.
Hierboven had ik aangehaald dat de wegligging bij hogere snelheden niet zo goed was maar op de Duitse Autobahn moet ik zeggen, chapeau!

De kwaaltjes dan maar, en nu ga ik echt wel muggenziften want de audi blijft gewoon goed.
De ruitensproeiers zijn aangekalkt en er komt bijna geen straal meer uit. Volgens de garage een gekend probleem met de verwarmbare ruitensproeiers en worden samen met de voorbanden vervangen op 22 augustus.
De passagierszetel heeft een tijdje geleden een zeer ambetante (moeilijke te vinden) rammel gehad maar is na onderzoek correct hersteld.

Enkele weken geleden is mijn dochtertje geboren en de Audi krijgt het zwaar te verduren. De kofferruimte is vrij groot maar de toegang tot is dan weer klein. Hier hebben we echt moeten gaan uitmeten welke buggy er nu in past en welke niet. De Bugaboo Cameleon past als gegoten maar dan is de koffer wel bijna volledig vol.
Dus als je op zoek bent naar storage capacity, dan is een A4 not done.

Voor de rest niets dan lof en uitkijken naar de nieuwe A4 B8.

PROBLEMEN

Zie tekst

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.