Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A4

Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)

autoreview

7
Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)
Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)
Hugo08
  • Hugo086
  • Gebruikersreview
3 januari 2012 om 20:11
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 2.0 TDI 143pk
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst35.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dit is het niet helemaal

  • 35.000 km
  • 3 januari 2012

Tijdelijk (nou ja, inmiddels al meer als drie maanden) een huurauto in de vorm van deze Audi. Mijn eigen A4 Avant ProLine S is gestolen en mijn nieuwe wagen wordt pas dit jaar geleverd. Zie dit ook maar een beetje als review van mijn betreurde Avant.

Deze huurwagen is een prima auto, erg comfortabel, stil en redelijk vlot maar tevens de bevestiging dat er niet voor niets een S-line uitvoering bestaat. Laatstgenoemde ligt veel lekkerder op straat, gaat op rails door bochten maar is voor sommigen misschien wat hard geveerd.

Ook smoelen de 18" wielen met 245-banden wel heel erg veel beter dan de standaard 16 inch. Samen met het prachtige interieur met alu lijsten, de geweldige sportstoelen, navi, xenon en nog wat goodies is het ProLine S pakket zijn geld dan ook meer dan waard.

Vooral de sportstoelen zou ik trouwens op elke A4 altijd als optie aankruisen, die zijn echt te geef voor de EUR 700 of zo die Audi vraagt. Je mag je dan overigens wel afvragen waarom er standaard geen betere stoelen in zo'n dure auto staan. Zoals heel vaak zijn de zittingen wat kort en is er weinig zijdelingse steun.

Ook een 3-spaaks S-line sportstuur is een aanrader. Lekker dik en fijn gevormd. De standaard hoepel is echt wat te groot als je van een beetje sportieve uitstraling houdt.

Deze huurauto heeft in tegenstelling tot mijn Avant geen Servotronic, en eigenlijk vind ik het stuurgevoel daardoor beter. Dat geld kun je dus gerust op zak houden. De Servotronic stuurt bij stadsverkeer overigens wel lekker, maar bij een serieus potje sturen is het allemaal een beetje te vaag.

Maar mijn horror: de huurauto is een Multitronic. Dat vond en vind ik een onding. Om rustig te cruisen of in de stad is het een prima apparaat, maar dat is het dan ook. Je verliest veel contact met de auto, en op hoge snelheid (150+) heb ik het idee dat er nogal wat vermogen verdwijnt, de auto trekt voor geen meter meer. Dat was bij mijn eigen auto toch echt anders - toegegeven, die had wat extra pk's, maar toch, het scheelt wel erg veel.

De sportstand van deze bak slaat nergens op. Hij doet alsof hij een DSG is, en trekt ook bij redelijk normaal gasgeven de eerste "versnellingen" bijna tot aan de rode streep door. Ook als hij koud is, dus 's morgens goed uitkijken dat je de pook niet te ver naar achteren haalt. Dan kun je beter met de hand de stappen kiezen, maar die houdt hij dan weer niet gewoon vast. Staat hij bijvoorbeeld in 3 of 4 en geef je flink gas, dan zal hij toch weer die nare Multitronic trek vertonen en hoog in de toeren klimmen.

Snel wisselen tussen voor- en achteruit kun je vergeten. En in de achteruit (dat zal wel de bedoeling zijn neem ik aan), zeker met wat stuuruitslag, lijkt het wel of de handrem erop staat zo moeizaam beweegt de auto. Vreemd geval, die Multitronic.

Ik ben misschien een moeilijke kerel trouwens, want ook de veel geprezen DSG, c.q. S-tronic, kan mij niet echt bekoren. Die vind ik dan weer veel te nerveus. Geef mij maar een "ouderwetse" automaat met koppelomvormer (die 8-traps ZF uit de BMW 5-serie bijvoorbeeld, yummie..).

Afijn, voor een Audi A4 TDI zonder Quattro geldt wat mij betreft: kies de voortreffelijke handbak. Zalig veel gevoel, nauwkeurig, korte slagen (zeker met de S-line pook), fijn te doseren en nauwkeurig aangrijpende koppeling, perfecte spatiering. Niets dan lof!

Het interieur van de auto is redelijk ruim, vooral in de breedte lijkt het een klasse meer, en zeer goed afgewerkt. De Avant koop je voor het uiterlijk (en in mijn geval voor de hond) want met een sedan ben je objectief gezien eigenlijk net zo goed af mits je een neerklapbare achterbank hebt.

Deze huurwagen heeft de standaard bekleding neem ik aan. Dat is niet echt je van het. Het halfleer van de S-line is prachtig, volledig leer misschien nog mooier. Ik hoef het allemaal niet zelf te betalen, maar denk toch dat ik daar ook privé wat geld aan zou uitgeven, want de standaard vind ik voor zo'n prijzige wagen wat mager. Kan net zo goed een Golf of Focus zijn.

De MMI bediening van radio, navi, enz. is een prima systeem. Tikje omslachtig af en toe, maar werkt zeer goed, betrouwbaar en alles wijst zichzelf eigenlijk. Goed geluid ook, dat is prima voor elkaar.

Qua verbruik haalt deze Multitronic het niet bij de handbak. Die bleef, als Avant ook nog, met het grootste gemak onder de 6 liter/100km, en zelfs 5 liter was met wat moeite bijna te doen. Met deze Multitronic moet je gemiddeld denk ik toch op 0,5 - 1 liter per 100 kilometer meer rekenen.

Ja, deze A4 is zonder meer een prima auto, maar in de standaard uitvoering toch wel wat saai en eigenlijk niet helemaal af. Ik denk ook dat dat de bedoeling van Audi is, want je loopt natuurlijk compleet leeg op de optielijst - kassa! Een ProLine S pakket kost ook wel een paar centen, maar dan is de auto feitelijk wel in een keer klaar. En als je sowieso van plan bent navi en nog wat opties te kiezen dan is het pakket al snel voordeliger.

Wat ik ook wel heel goedkoop vind: deze huur-A4, die toch iets van een 46k kost, heeft geen cruise control... Volgens mij zit dat tegenwoordig standaard op elke Polo van 15 mille! Natuurlijk, Audi is premium en vindt dus dat opties betaald moeten worden, maar dit is toch echt te gortig.

Oh ja, nogmaals, smaken verschillen maar de Multitronic is een vreemd ding. Terwijl ik toch wel van een automaat houd, prefereer ik voor deze auto echt de top-handbak.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Audi A4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 699
Stel samen ▸
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A4 1.8 TFSI S-Line ORIG.NL [ 2x S-line Xenon Navi ]

    Audi A4 1.8 TFSI S-Line ORIG.NL [ 2x S-line Xenon Navi ]

    • 2010
    • 110.743 km

    € 12.945

    Audi A4 1.8 Turbo Pro Line

    Audi A4 1.8 Turbo Pro Line

    • 2007
    • 182.720 km

    € 9.450

    Audi A4 1.8 TFSI S-Line met nieuwe APK

    Audi A4 1.8 TFSI S-Line met nieuwe APK

    • 2008
    • 154.011 km

    € 8.499

Meer Audi A4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A4 / S4 / RS4 B9 | Nieuw: 2e facelift 2020

    246
    • 3 februari 2020

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
PREMIUM
Audi A4 1.8 TFSI - Mercedes-Benz C 180 Kompressor

Audi A4 1.8 TFSI - Mercedes-Benz C 180 Kompressor

De Audi A4 en Mercedes-Benz C-klasse zijn typisch van die auto's die grotendeels zakelijk worden...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSI 160pk Pro Line S (2010)

    Audi A4 1.8 TFSI 160pk Pro Line S (2010)

    5
    • 3 april 2019
  • Gebruikersreview
    Audi A4 3.2 FSI quattro Pro Line (2008)

    Audi A4 3.2 FSI quattro Pro Line (2008)

    4
    • 24 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Audi A4 (2009)

    Audi A4 (2009)

    6
    • 27 juli 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSI 160pk Pro Line S (2010)

    Audi A4 1.8 TFSI 160pk Pro Line S (2010)

    • 8 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.7 TDI Pro Line (2008)

    Audi A4 2.7 TDI Pro Line (2008)

    4
    • 24 mei 2012
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)

    Audi A4 2.0 TDI 143pk (2010)

    7
    • 3 januari 2012
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.0 TDI 143pk S Edition (2009)

    Audi A4 2.0 TDI 143pk S Edition (2009)

    1
    • 12 augustus 2011
meer reviews
Audi A4 1.8 TFSI - Op de Rollenbank

Audi A4 1.8 TFSI - Op de Rollenbank

Een Audi A4 1.8 TFSI met 120 pk? Daar moet veel meer in zitten. Anderhalf uur chiptunen bracht...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    3
    • 19 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    153
    • 6 maart 2022
  • Weblogs
    Weblog - Alleen Polen waren geïnteresseerd in mijn dieselauto

    Weblog - Alleen Polen waren geïnteresseerd...

    112
    • 2 februari 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 als Avant op pad

    Nieuwe Audi A4 als Avant op pad

    34
    • 7 december 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    10
    • 1 december 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro (2012)

    Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro (2012)

    • 24 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    3
    • 20 mei 2022
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden