Audi A4 1.8 TFSI 120pk (2009)

autoreview

Audi A4 1.8 TFSI 120pk (2009)

Signalement

UitvoeringA4 1.8 TFSI 120pk
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand laatst5.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Echt een super auto

Eindelijk na een paar weken rond te rijden in een review van mijn Audi A4.

Ik heb de auto in december besteld en hij is in maart geleverd nu bijna 3000 km verder even een verslag van mijn bevindingen.

Mijn A4 heeft de volgende specs:

1.8 tfsi 120 pk
Pro line business met een upgrade naar DVD navi(helaas heb ik de 2000,- euro moeten betalen nu is het tijdelijk inbegrepen)
Briljantzwart
Sport stoelen
Sport stuur
Audi music interface

Niet fabrieksopties
17" lichtmetaal
Nieuwe software JD Engineering 210 pk (via Seat Van der velden)
Verlaging van Eibach

In december was het zover een nieuwe auto. Van diesel naar benzine dat betekende dat er een iets dikkere auto kon komen. Op naar mijn vaste dealer en de bovenstaande auto besteld. Het moest een 120 pk worden omdat er toch een stukje nieuwe software in ging. De auto zou in eerste instantie naar 150 pk getuned worden. Totdat mijn telefoon ging en mijn dealer mij vertelde dat de motor het zelfde is als de 160 pk en dat mijn auto dus zonder problemen naar 210 pk getuned kon worden. Dat moest dan maar gebeuren. Tip
het is zijn geld meer dan waard!

Wel had ik de auto besteld zonder sportonderstel want de leon was vanaf de fabriek gewoon te stug en dat wilde ik eigenlijk niet meer. Na het monteren van de wielen en wat km gereden was het duidelijk er moest een zetje andere veren onder. Dus dat maar even laten doen. laat dat even maar achter de rug het schijnt echt een rot klus te zijn.

De auto is een feest om in te rijden. Erg comfortabel en stil eigenlijk is dat best ook wel een beetje jammer je hebt totaal geen snelheidsbeleving meer. Het hele MMI systeem werkt makkelijk en is erg handig. Lekker onder het rijden je Ipod op een goed muziekje zetten. Even bellen via voice control is allemaal helemaal top. Wel moesten er de sportstoelen in de standaard stoelen waren na een testrit als niet ondersteunend ervaren en dan vooral in de onderrug. Om dat alleen een lendesteun al de helft van de sportstoelen kost is de keuze duidelijk het uitschuif stuk is ook echt top hele benen rusten op de zitting van de stoel. Dit is gewoon weg een must.

De tuning is super de auto rijd echt waanzinnig goed. Veel vermogen vooral boven de 3000 toeren blijft hij doortrekken. Het verbruik is als je normaal rijd erg goed maar als je rechtervoet even de baas gaat spelen dan is hij wel dorstig. Ik rij gemiddeld 1:12 dat is niet slecht vind ik. Wel moet ik er even aan wennen dat er wat vaker getankt moet worden maar als dat alles is!

De handeling is gewoon erg goed de auto ligt als een huis op de weg. Na het verlagen is hij wel wat stugger geworden maar totaal niet hinderlijk de auto is nog steeds erg comfortabel.

De afwerking is ook gewoon super. Daar is voor mij dan ook alles mee gezegd.

Al met al een auto waar je in rond rijd met een smile van oor tot oor.

(de foto's zijn een beetje van slechte kwaliteit even snel met de mobiel genomen)

Ik zal snel weer wat meer melden. Binnenkort maar even naar de autbahn om te kijken wat de auto daar doet.


Autobahn

  • 5.300 km

Ik zou nog even terug komen nou bij deze dan! Ik ben even de grens over gegaan en de A4 de sporen gegeven. Tot mijn verbazing liep de auto door tot 250 km/u. Wel wordt de auto dan erg zweverig in de achterkant. Remmen van deze snelheid terug naar 100 km/u is perfect wel moet je twee handjes aan het stuur houden.

Als je lekker doorrijd in duitseland is het verbruik nog redelijk op het moment dat je een tijdje boven de 200 km/u rijd dan gaat de auto wel erg dorstig worden.

Wel even chekken als je je auto wil laat chippen en dan in Duitseland (of in nederland) hard gaat rijden dat je banden daar wel geschikt voor zijn.

Type J K L M N P Q R S T U H V W Y
km/h 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 240 270 300

Dus dan moet er minimaal een W band op de auto gezet worden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.