Audi A4 1.8 T (2006)

autoreview

Audi A4
Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4Audi A4 - interieurAudi A4 - interieur

Signalement

UitvoeringA4 1.8 T
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf24 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het was eindelijk zover: vrijdag, 6 januari kon ik mijn nieuwe (lease)auto ophalen bij de dealer:

Audi A4 (facelift) 1.8 T pro line business multitronic
Met als enige optie een elektrisch verstelbare lendesteun en een trekhaak.

Standdard al op de pro line business:
- gescheiden climate control
- alarm
- radio/cd met 10 speakers (of zelfs meer?)
- metallic / pareleffect lak
- (klein) navigatie (CD-rom benelux / pijltjes)
- 16 inch licht metaal
en een heleboel veiligheidszaken


Mijn vorige auto was al super, maar wat een verschil!
Niet alleen de motor / pk’s (kom ik later op terug) maar in het algemeen:
- het uiterlijk
- veel betere wegligging (facelift heeft andere ophanging)
- naden / interieur nog beter afgewerkt (kan haast niet)
- stuur / handrem dashboard kastje etc. voelt veel beter aan
- maar niet te spreken over de erg goede geluidskwaliteit
van de audio en het dichtvallen van de portieren / kofferdeksel

kortom: een erg groot verschil en zeker een aanrader, als ’ervaringsdeskundige’ vind ik echt dat het haast een andere auto is, al ziet alles er van binnen er voor 90% natuurlijk nog hetzelfde uit.

De motor: ja, mijn oude auto had natuurlijk maar 130 pk en geen turbo, dus dat moet wel een verschil maken! En inderdaad, wat een power in vergelijking en door de turbo kun je nu ook ’lekker meekomen’ met tussen acceleraties op de snelweg (100 naar 130 km/uur om in te halen).
Erg soepele motor en door de traploze versnellingsbak
is dze auto erg luxe te rijden (vooral lekker in de Randstad met alle files).

update en fotootjes volgen

PROBLEMEN

geen problemen (behalve dat je niet door hebt dat ’ie voor een ’lease-bak’ relatief gezien erg hard gaat en je haast niet merkt dat je al snel op ’rijbewijs-kwijt’ snelheden rijdt!)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.