Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition Pro Line + (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition Pro Line + |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand laatst | 1.000 km |
A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition Pro Line +
- 1.000 km
Sinds een week hebben een Audi A3 etron gekregen. De bestelling hadden wij geplaatst eind januari waarbij wij te horen kregen dat de levering eind juli 2015 geleverd zou worden. Onverwachts werden wij vorige week opgebeld met de mededeling dat de auto binnen was en dat ze hem kwamen bezorgen, dat was een prettige verrassing van Audi Nederland. Wij hebben voorgaand jaar een Volvo V40 D2 gereden die van een vertrekkende collega was overgenomen en daarna een KIA CEED vanaf de besteldatum van de auto tot levering. De reden voor de keuze van de Audi a3 etron was de uitstraling, kwaliteitsbeleving en de lage bijtelling.
Het valt meteen op dat de auto erg degelijk aanvoelt indien je instapt, de zware deur dichttrekt en in de lekker zittende sportstoelen plaatsneemt. Wij zijn geen automaat gewend dus in het begin was het onwennig om met 1 been de pedalen te bedienen, maar dit went gelukkig snel. Indien je wegrijdt in electro modus valt het op dat het in de auto fluisterstil is en hoor je heel licht wat bandengerol op het wegdek. Ik merk op dat het omgevingsgeluid zeer goed is geïsoleerd helemaal in vergelijking met de KIA CEED. Daarnaast is de isolatie in mijn herinnering ook een stuk beter dan in de Volvo V40. Je merkt dat je met een zware auto opweg bent, wat natuurlijk wordt veroorzaakt door de zware accu’s. Een nadeel van deze auto is de ruimte van de kofferbak, want die is sowieso al beperkt door het accupakket en wordt daarnaast sterk verkleind door de tas met alle laadkabels. Maar we zijn gelukkig nog niet toe aan kinderen (die meer ruimte eisen), anders waren we waarschijnlijk voor de Outlander gegaan.
Op dit moment hebben wij nog geen laadpaal, waarbij wij al sinds de bestelling proberen een laadpaal in de parkeergarage van ons appartementencomplex midden in Amsterdam te verkrijgen. Mijn ervaring is dat het heel lastig is om in een garage een eigen laadpaal te creëren die door leasemaatschappij zelf wordt bekostigd. In het proces bij ons vond de eigenaar het in de basis geen probleem, maar heeft een externe elektricien laten kijken of het mogelijk is op de huidige electro capaciteit een aansluiting toe te voegen. De uitkomst was dat er op de huidige groep ruimte was om 3 auto's aan te sluiten op het systeem, maar een investering tot uitbreiding tot 9 auto's zou +- EUR 4,500 kosten. Uiteindelijk bleek het dat ze niet akkoord gingen, waarbij de uitbreiding van het energiesysteem op de begroting van volgend jaar is gezet. Dus na 4 maanden gesteggel alsnog een keiharde nee te pakken. Heeft iemand nog meer ervaring met het creëren van electropalen in publieke/semi publieke parkeergarages? Op dit moment kan er dus alleen worden opgeladen bij klanten en de werkgever, thuis is dit (nog) niet mogelijk.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Audi A3
Had je deze auto's al gezien?

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line S g-tron 1e Eigenaar,Navi,Halfleder,Clima,Cruise,5 Deurs,Automaat,110pk,Lm velgen,Nieuwe Apk bij Aflevering
- 2014
- 246.728 km

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI Attraction Automaat
- 2015
- 293.037 km

Audi A3 Sportback 2.0 TFSI S3 quattro Pro Line Plus PANO | SCHAALSTOELEN | ACC | BLIND | LANE
- 2014
- 251.270 km