Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A3 Sportback

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition Pro Line + (2015)

autoreview

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition Pro Line + (2015)
MrBlue17
  • MrBlue178
  • Gebruikersreview
4 december 2017 om 10:44
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition Pro Line +
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst55.815 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Startverslag

  • 55.815 km
  • 4 december 2017

Zo, nu toch maar eens ook mijn ervaringen optikken.
Ik heb de auto nu inmiddels zo'n 35.000 km / 18 maanden in mijn 'bezit'. Het is een leasewagen, en ik heb deze overgenomen van een collega toen mijn vorige (eerste) auto op z'n einde liep.
Ik kreeg de kans om nog net een 7% auto te rijden, en die heb ik natuurlijk aangegrepen. Wie wil er nou niet in een auto van grofweg 50.000 rijden voor een netto bijtelling van zo'n 130 per maand rijden?
Daarnaast vind ik het electrische component waanzinnig interessant. Een full electric was in februari 2016 nog niet echt realistisch (nu ook nog niet), maar ik hoop toch wel dat als deze auto uit z'n leasecontract loopt vervangen gaat worden door een full electric!
Even een korte opsomming van mijn ervaringen van de afgelopen 30.000 km:
• Supercomfortabele en luxe auto om in te rijden. Een echte kilometervreter.
• Zeker in de sportstand met nog stroom in de accu’s: Heel snel. Druk het pedaal ook voorbij het ‘klikje’ wat je onderaan voelt – en de auto gaat er met z’n tempo van door dat je je stuur echt goed moet vasthouden.
• Autobahn rijden is top. 200 km/u op de linkerbaan met hetzelfde comfort als 130 km/u.
• De software heeft/had wat glitches. De mobiele app die je gebruikt om bijvoorbeeld je laad-timers in te regelen is regelmatig geupdate de afgelopen anderhalf jaar en een heel stuk stabieler geworden. De in-car software is mwoah: Mijn navi-favorieten lijstje heeft nogal een eigen leven (ineens alles weg, dan alles terug maar ook oude locaties die ik had gewist), de kaarten zijn nogal verouderd en het proces om ze te updaten is ook niet echt van deze tijd. De radio is prima, maar voor navi gebruik ik gewoon m’n telefoon.
• De bagageruimte is beperkt door het accupakket onder de bodem, maar groot genoeg voor een vakantie met z’n 2en.
• Het verbruik is ook mwoah, maar de laatste maanden werk ik op een opdracht zo’n 25 km van huis. Ook daar kan ik opladen, dus ik rij al m’n woon/werk electrisch. Dat maakt echt mega verschil in het vebruik. Op vakantie (zonder opladen) heb ik een verbuik van ongeveer 1 op 15 gehaald, nu is dat veel beter. Sinds ik terug ben van vakantie hou ik een verbruiksmonitor bij, kijk daar ook vooral. Ook m’n electrische verbruik zit er bij, aangezien ik alleen via publieke palen op kan laden is dat mooi te monitoren.
• De e-range die de auto aangeeft is redelijk realistisch (gemiddeld zo’n 32km), behalve zodra de temperatuur richting de 0 gaat. Dan duikelt het bereik echt met een noodgang naar beneden. Door je oplaadsessies slim te timen kan je dit wel maximaal rekken: Ik zet de timer op 07:30 klaar als ik om 07:30 weg moet. Dan zijn de accus nog wat warmer en haal ik er meer bereik uit.
Al met al: Ik ben enorm tevreden met de auto. Het is een hele comfortabele, luxe auto om in te rijden. Het electrisch rijden is echt heel erg comfortabel, zo stil, en zeker tot ongeveer 70 km/u heel snel. Instant power, als ik het pedaal diep intrap bij het stoplicht standaard piepende bandjes. Nu ook een heel beschaafd verbruik de afgelopen periode, richting de 1 op 30.

Edit: Nog even iets over het onderhoud. De auto heeft alleen regulier onderhoud gehad, en twee keer schadeherstel. 1 x een parkeerschade aan de achterbumper (niet mijn schuld) en 1 x een aanrijding op de autobahn waar aanzienlijke schade aan de linkerzijde was ontstaan. Hierbij zijn beide portieren uitgedeukt en opnieuw gespoten, de dorpels en de achterwielkast.
Verder is de oplader voor 220v gesneuveld, zeg maar de oversized telefoonoplader voor de auto, daarover ben ik nog met Audi in gesprek wbt vervanging. Daarnaast heb ik wat kraakjes in de wielophanging achter zodra het buiten kouder wordt, duidelijk hoorbaar bij het nemen van drempels. Hier is vorige winter 'iets' aan gedaan, maar nu het weer winter is, is het weer terug. Verder geen grote issues.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A3? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A3

INFO
XLEasy
XLEasy
Audi A3 Sportback 30 TFSI Pro Line (5D/6H)
€ 487
Bekijk nu ⟩
Audi
Audi
Audi A3 Sportback 30 TFSI Pro Line (5D/7A)
€ 515
Bekijk nu ⟩
ANWB
ANWB
Audi A3 Limousine 30 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 574
Bekijk nu ⟩
Audi A3 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A3 Sportback 2.0 TFSI S3 Quattro Pro Line Plus 2015 390PK

    Audi A3 Sportback 2.0 TFSI S3 Quattro Pro Line Plus 2015 390PK

    • 2015
    • 108.728 km

    € 29.750

    Audi A3 150pk TFSI Pro Line S (2de eig./Xenon/NAV./Climate/18"LMV)

    Audi A3 150pk TFSI Pro Line S (2de eig./Xenon/NAV./Climate/18"LMV)

    • 2015
    • 211.486 km

    € 15.740

    Audi A3 Sportback e-tron Lease Edition 150pk Automaat | Navigatie | Climate Control | Led koplampen | Sportstoelen | Cruise Control | Parkeersensoren | 17" lm velgen |

    Audi A3 Sportback e-tron Lease Edition 150pk Automaat | Navigatie | Climate Control | Led koplampen | Sportstoelen | Cruise Control | Parkeersensoren | 17" lm velgen |

    • 2016
    • 86.500 km

    € 23.825

Meer Audi A3 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A3

    125
    • 19 juni 2022

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A3 specificaties
  • Audi A3 occasions
  • Audi A3 video's
Advies en informatie
  • Audi A3 tests
  • Audi A3 gebruikersreviews
  • Audi A3 index
PREMIUM
Audi A3 E-tron - Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE - Occasiondubbeltest

Audi A3 E-tron - Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE - Occasiondubbeltest

Nog niet helemaal toe aan een volledig elektrische auto maar al wel zo ver om er een beetje...

Lees meer
 

Audi A3 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD 150pk Ambition Pro Line (2015)

    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD 150pk Ambition...

    4
    • 21 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 122pk Ambition Pro Line (2013)

    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 122pk Ambition...

    • 6 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition Pro Line + (2015)

    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition...

    4
    • 4 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Attraction Pro Line + (2015)

    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Attraction...

    • 24 december 2020
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition Pro Line + (2015)

    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron Ambition...

    • 7 december 2020
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.6 TDI 110pk Ambition (2015)

    Audi A3 Sportback 1.6 TDI 110pk Ambition...

    2
    • 7 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD 140pk Ambition (2014)

    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD 140pk Ambition...

    3
    • 14 februari 2020
meer reviews
Audi A3 Sportback E-tron – 2015 – 283.550 km - Klokje Rond

Audi A3 Sportback E-tron – 2015 – 283.550 km - Klokje Rond

We weten het: voor Klokje Rond-begrippen reed deze auto nog maar een kippeneindje, maar dik...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Limousine 1.5 TFSI COD 150pk Sport (2017)

    Audi A3 Limousine 1.5 TFSI COD 150pk Sport...

    2
    • 16 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Limousine 30 TFSI Advanced edition (2021)

    Audi A3 Limousine 30 TFSI Advanced edition...

    • 23 juli 2022
  • Nieuws
    Abt tilt Audi RS3 naar hoger plan

    Abt tilt Audi RS3 naar hoger plan

    25
    • 7 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    2
    • 18 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD 150pk Ambition Pro Line (2015)

    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD 150pk Ambition...

    4
    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    460 pk voor Audi RS3

    460 pk voor Audi RS3

    36
    • 17 maart 2022
  • Audi RS3 vs. Mercedes-AMG A45 S - Dubbeltest

    Audi RS3 vs. Mercedes-AMG A45 S - Dubbeltest

    • 11 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Limousine 1.5 TFSI COD 150pk Sport (2017)

    Audi A3 Limousine 1.5 TFSI COD 150pk Sport...

    2
    • 16 augustus 2022
  • PREMIUM
    Audi A4 1.8 5V Turbo - 2000 - 391.017 km - Klokje Rond

    Audi A4 1.8 5V Turbo - 2000 - 391.017 km...

    • 16 augustus 2022
  • Audi RS4 Avant (2006) - Blits Bezit

    Audi RS4 Avant (2006) - Blits Bezit

    16
    • 12 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.4 TFSI (2017)

    Audi A4 1.4 TFSI (2017)

    2
    • 10 augustus 2022
  • Volvo XC40 Recharge vs. Audi Q4 E-tron - Dubbeltest

    Volvo XC40 Recharge vs. Audi Q4 E-tron...

    • 5 augustus 2022
  • Nieuws
    ‘Volgende Audi RS6 wordt een plug-in hybride’

    ‘Volgende Audi RS6 wordt een plug-in hybride’

    29
    • 5 augustus 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi Q5: laatste met verbrandingsmotoren - Vooruitblik

    Nieuwe Audi Q5: laatste met verbrandingsmotoren...

    97
    • 31 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden