Audi A3 Sportback 1.0 TFSI (2017)

autoreview

Audi A3 Sportback
Audi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 Sportback g-tronAudi A3 Sportback g-tronAudi A3 Sportback g-tronAudi A3 Sportback g-tronAudi A3 Sportback g-tronAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 SportbackAudi A3 Sportback

Signalement

UitvoeringA3 Sportback 1.0 TFSI
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijk autootje om in rond te karren

Vorig jaar ben ik in de verleiding getrapt: ik heb mijn Lupo 1.4 16v er uit gedaan en vervangen door een (private lease) Audi A3 1.0 TFSI S-line.
Een beetje genant voelde het wel, zo'n S-line met 18" velgen met een 1.0 3 cilinderblokje, maar de 116pk zijn goed thuis. De auto heeft een leuk 3 cilinder roffeltje en met de S-line ziet het er wat beter uit en is climate control, MMI-navigatie en cruise control wél inbegrepen.

Het leasebedrag voor deze auto bedraagt 370€ per maand met een 2-jarig contract en 10.000km per jaar. Daar ga ik (fors) overheen, maar de meer-km's kosten 0.068 EUR per km. Geen enkel probleem dus.

De auto heeft een sportonderstel en brede, grote banden. Dit zonder oncomfortabel te worden en rotondes toch de grootste lol te laten zijn. 116pk is genoeg, de motor is altijd wakker maar niet té verleidelijk om er echt hard mee te rijden (al is 200km/h gewoon haalbaar).

Tot op heden ben ik zeer tevreden over het rijcomfort, de uitstekende kwaliteit van de bluetooth/mmi en het brandstofverbruik (gemiddeld 5.8l/100km) in een mix van snelweg en dorpsverkeer.

Minder tevreden ben ik over het niet-zo-intelligente navigatiesysteem en de onmogelijkheid om je eigen 4G te gebruiken voor Audi-connect. Ik ga geen tientallen EUR per jaar betalen om de diensten te gebruiken: de enige zinvolle dienst is actuele verkeersinformatie die niet via TMC wordt gestuurd. De meesten gaan echter via TMC. Het systeem is overigens niet zo intelligent als reeds opgemerkt: het "herkent" je dagelijkse routes. Als ik mijn zoontje naar de kinderopvang stuur en daarbij mijn werkadres invoer, stuurt de auto mij terug langs mijn huis alvorens naar de doorgaande weg te sturen. Dat is bijzonder onlogisch, gezien ik midden in een dorp woon (30km-zone). Dat kost dus gewoon erg veel tijd.

Tot op heden nog geen rammeltje of onvolkomenheid kunnen vinden en de dealer heb ik nu, na 9 maanden de auto in gebruik te hebben dan ook niet meer gezien.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Audi A3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.