Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Pro Line S (2015)

autoreview

Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Pro Line S (2015)

Signalement

UitvoeringA3 Cabriolet 1.4 TFSI COD 150pk Pro Line S
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst6.350 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen nieuwe Audi A3 cabriolet

  • 6.350 km

Omdat mijn vrouw sinds 1 januari een lease auto heeft en het gebruik van mijn Audi A4 tot het weekend beperkt bleef, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en voor een cabrio gaan kijken. De BMW 4-serie cabrio vind ik wel mooi, maar deze vond ik te duur. Daardoor kwam ik toch al snel op de nieuwe Audi A3 cabrio uit. Aangezien ik geen kale versie wil, viel een nieuwe eigenlijk al snel af. Ook 2dehands vond ik de prijzen nog vrij hoog. Onder de 40k was er weinig keuze. Tot ik in Haarlem terecht kwam, waar ze een enorme voorraad nieuwe A3 cabrios hadden staan. Daar zat een mooie korting op, maar de inruil op mijn Audi A4 Avant 1.8 Quattro Pro line S vond ik tegenvallen. Deze auto was ruim 2 jaar oud en na 34.000km al €20.000 afgeschreven. Dat vond ik geen optie. Toch nog maar even met mijn dealer in Tilburg gebeld, waar ik mijn vorige 2 Audi's naar tevredenheid had gekocht. Na wat rondbellen had hij één nieuwe A3 cabrio staan. Een dik aangeklede versie, 1.4 tfsi 150 pk S-tronic Pro line S Open days edition. Deze auto gaan bekijken in de showroom en toen zonder proefrit gekocht. Ik kon me niet voorstellen dat dit slecht zou rijden. Mijn vrouw rijdt in een 110 pk A3 S-tronic en dat rijdt al goed.

Ik heb de auto sinds eind juni en wat een genot. Ik vind hem, ondanks het S line sportonderstel met 18 inch velgen comfortabel. Deze is comfortabeler dan mijn A4 Quattro met 18 inch. Ook qua ruimte aanbod valt het mij niet tegen. Zo zijn we in augustus met 2 kinderen van 6 en 8 drie weken naar Zweden op vakantie geweest. Het is aan de krappe kant, maar we hebben genoten. De S-tronic kan ik iedereen aanraden. Dit is mijn eerste eigen auto met automaat, maar het is een genot. Sinds mijn vrouw een automaat heeft en ik daar ook regelmatig in rijd, ben ik verkocht. Ik wil nooit meer anders.

De uitrusting van de open days in combinatie met Pro line S maakt deze auto helemaal af. Naast stoelverwarming, zit er ook nekverwarming in. Wat een luxe. Ook het akoestische dak ( standaard in open days) is een aanrader. Je hoort wel iets meer windgeruis dan bij een normale auto, maar het stoort niet. Ik heb in Duitsland zelfs al 200+ gereden en dan valt het windgeruis best mee. Echt een topauto, ook al is deze versie zeker aan de prijs. Ik ben tevreden over de inruilprijs en korting die ik op deze auto heb gekregen. Ik vind de A3 overigens veel mooier dan de A5, die een beetje gedateerd overkomt. Ik verwacht ook in 2016 een nieuwe A5 cabrio en ik wil niet in een oude versie rijden.

Problemen
Gelukkig nog geen

Wordt vervolgd.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.