Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark 16V L (1995)

autoreview

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo GTVAlfa Romeo GTVAlfa Romeo GTVAlfa Romeo GTVAlfa Romeo GTV - interieur

Signalement

UitvoeringGTV 2.0 Twin Spark 16V L
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf85.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Volgens mij de GTV type 916 een ondergewaardeerde auto. Gelukkig blijft hij daardoor laag geprijst en toch zeldzaam in het straatbeeld. De carosserie is grotendeels van kunsstof en voor de rest uitstekend tegen roest beschermd. Praktisch is de auto ook al blijft het een 2+2 zitter. Wanneer je het reserve wiel vervangt door een reparatiesetje kun je prima met twee personen een week op vakantie.

Ik heb gekozen voor de 2.0 Tspark en heb daar nooit spijt van gehad tot ik bij het stoplicht naast een nieuwe bmw diesel stond. Met een sprint naar 0-100 km/h in 8 sec is dit echter nog steeds een hele vlotte wagen. Bij normaal snelwegverkeer was het verbruik nog steeds een nette 1:13 en dat lukt echt niet met de zescilinder modellen.

Voor ik de minpunten van deze auto ga benoemen wil ik nog opmerken dat het gezellige clubleven van de diverse alfa romeo clubs deze meer dan compenseert.

Als minpunten kan ik noemen dat de ramen meer dan gemiddeld windgeruis geven, dat ik met mijn kruin tegen het dak kwam en dat de parkeervakken in een parkeergarage altijd te klein zijn vanwege de grote deuren. Technisch is vooral het frequente vervangen van de distributieriem (3 jr of 60.000 km) een dure hobby. Verwacht ook geen echt sportieve auto, want ondanks zijn extreem lage zwaartepunt en brede wielbasis gaat een moderne VW golf of Ford focus echt beter door de bocht. Het grootste minpunt is echter dat ik haar inmiddels verkocht heb.

PROBLEMEN

thermostaat defect
rammel in schokbrekers
lekkage langs deurrubber
cilinder bediening koppeling defect

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.