Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v (2008)

autoreview

Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v (2008)

Signalement

UitvoeringBrera 2.4 JTDm 20v
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf5.800 km
KM-stand laatst20.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 20.000 km

Lang getwijfeld tussen een 159 TI met 1.9 jtdm 16v en een brera 2.4 jtdm 20v, beide prachtige Bella's. Uiteindelijk heeft de zeldzaamheid van de Brera(MY08)gewonnen. in nero carbonio met 18" velgen. Wat kan ik zeggen over het rijden met een Brera. In een woord: Fantastico! Dit is mijn 3e Alfa en ik wil vooralsnog niets anders meer. In vergelijking met de 159 is de Brera veel sportiever geveerd zonder ook maar één moment onconfortabel te worden. Motorisch ben ik er naturrlijk flink op vooruit gegaan maar wat een schitterende roffel heeft die 5-cilinder en wat een soeplesse. De 1.9 jtdm 16v is geen stakker maar ze mag niet in de schaduw staan van de 2.4!

Stoelen, de nieuwe, zitten zéér goed en zien er m.i. veel beter uit dan de oude. Binnenruimte is klein. Op de achterbank krijgt zelfs m'n hondje last van claustrofobie. Maar hij is dan ook de enige die daar hoeft te zitten/liggen. Zicht naar achteren is alsof je door een brievenbus kijkt. Daarom ook standaard parkeersensoren.

Bagageruimte is met 300 ltr in eerste instantie kleiner dan de 159 maar door de hoekige vorm goed bruikbaar er flexibeler door de in delen neerklapbare achterband. Je hebt geen tildrempel maar een het is alsof je de bagage over een muurtje van 1.20 mtr moet tillen en daarachter weer neer moet zetten. Niet goed voor de rug dus.

Maar al deze "negatieve" zaken komen voort uit het het feit dat bij de Brera géén consessie is gedaan m.b.t. het design. En daarom stap ik met gemak over deze onvolkomenheden heen.

Problemen: 1 klein dingetje. Het rechterportierraam geeft wat ruis bij hogere snelheden. Dit wordt volgende week opgelost door een betere afstelling van het raam.


Dit waren zo'n 15.000 heerlijke km's. Geen gebreken, geen kraakjes en geen klachten. Alleen zijn de Bridgestone Potenza's RE 050A aan de voorzijde zo goed als versleten. Dat is toch veel sneller dan ik verwacht had. Achterzijde geen centje pijn. Ook geen last van cuppende banden.

Op korte termijn laat ik 2 nieuwe monteren en gelijk de boel uitlijnen aangezien de binnenzijde loopvlak van de banden verder heen zijn dan de buitenzijde. Ik ga voor 2 Vredestein Ultrac Sessanta's die achter gemonteerd worden.

16-07-2009:
Inmiddels zijn de wielen uitgelijnd. Vooraan stonden ze dramatisch slecht, dus de slijtage was niet zo zeer te wijten aan de Potenza's. Toch wel gekozen voor Vredestein Ultrac Sessanta's achteraan.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens