Alfa Romeo 33 1.7 i.e. (1991)

autoreview

Alfa Romeo 33
Alfa Romeo 33Alfa Romeo 33Alfa Romeo 33Alfa Romeo 33Alfa Romeo 33Alfa Romeo 33Alfa Romeo 33Alfa Romeo 33 - interieur

Signalement

Uitvoering33 1.7 i.e.
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf1996
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij aanschaf vervangende auto op zoek gegaan met criteria: snel, zuinig en bij voorkeur italiaans.
Het sportieve uiterlijk van de Alfa 33 beviel me. De specificaties zagen er ook goed uit qua motorvermogen en verbruikscijfers.
Ik heb dus op basis van genoemde criteria gekozen voor de 33 1.7 ie ook al omdat deze de betere rijdersauto is voor woon-werkverkeer ten opzichte van de 16v.
In de praktijk bleken deze eigenschappen dan ook.
De auto heeft vrij veel koppel onderin met een maximum koppel bij 4.500 toeren. Maximum vermogen van de 1.7 ie ligt bij 5.800 toeren. De begrenzer komt bij 6.200 toeren hard in zodat lang doortrekken in de versnellingen weinig zin heeft.
Wegligging met name in bochten is slechts in superlatieven weer te geven. Op de snelweg is de linkerbocht standaard voor de Alfa 33 die buitenom menig automobiel daarmee kan passeren.
Verbuik is heel netjes gezien de prestaties. Gemiddeld bijna 1:11,5 in woon-werk verkeer. Met 100 constant 1:14, bij 140 constant 1:12 en bij gebruik op circuit of autobahn met snelheden tot 180 1:10.
Hoogste top gemeten 207 km/h op teller, dan loopt de motor bijna in de begrenzer.

PROBLEMEN

Koppeling zat er bij aankoop aan te komen en is kort daarna vervangen. Tot 280.000 km er mee gereden en nu vervangen voor sportkoppeling.
Versnellingsbak heeft het tot 280.000 uitgehouden.
Waterpomp bij 100.000 vervangen.
Verder 1 x clipje versnellingsbak.
Pas geleden bij 285.000 nieuwe radiateur laten plaatsen ivm te weinig capaciteit door steenslag en gebruik afgelopen jaren.
Veerpoten geven wel eens problemen en dan vooral de schotels. Vervanging door exemplaren van een 164 verhelpen dit probleem.
Auto anti-roest laten behandelen met dinitrol.
Wel roestplek rond tankopening gekregen dat verholpen moet worden, verder geen roest.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.