Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed |
---|---|
Versnellingen | 5, Semi Automaat |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 120.000 km |
KM-stand laatst | 120.000 km |
Selespijt
- 120.000 km
Had deze mooi knalrode alfa 156 2.0 TS selespeed gevonden op het internet voor maar 3000euro.
toen ik de wagen ging bekijken was ik meteen verkocht.
interieur was zwart momo leer.
Het geluid van de 2l twin spark motor is geweldig mooi.
Na 1 week rijden vond ik de auto super, het vermogen en doortrekken ging fantatisch.
het schakelen via stuur was ff aanpassen maar een fijne ervaring, de automatische stand van de vitessebak vond ik minder goed totdat je voet neerknalt op het gaspedaal.
Maar...
op weg naar werk wilt de wagen niet meer schakelen hij bleef in neutraal na de motor uitgezet te hebben en 30min wachten deed hij het weer.
s'avonds op de heenweg hetzelfde probleem.
Dan 2 dagen alles inorde tot opeens de wagen weer niet wilde schakelen ben ik naar de garage gegaan.
Daar hoorde ik nadat de computer uitgelezen was dat de schakelrobot stuk was iets met druk ofzo.
kostprijs was rond de 3000euro.
Ik heb de auto toen terug verkocht aan de vorige eigenaar die mij vertelde dat het enkel een sensor was en dat hij ze kon herstellen zonder werkuren aan te rekenen enkel de sensor.
Ik heb toen er een nacht over geslapen en toch beslist om hem weg te doen voor 2 redenen: geen vertouwen meer in het selespeed systeem en het hoge verbruik met mijn rijstijl=500kmop60liter benzine.
Nu op zoek naar een duitser totdat ik de alfa sportwagon vond.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.