Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed |
---|---|
Versnellingen | 5, Semi Automaat |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 1999 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb een van de eerste selespeeds gekocht vanwege het mooie model en innovatieve schakelmechanisme. Qua rijeigenschappen en model bevalt deze auto nog steeds. Wat mij erg is tegengevallen is de bereidheid van Alfa Nederland om problemen met de selespeedversnellingsbak toe te geven. Blijkbaar is het algemeen bekend dat de eerste versnellingsbakken problemen hadden, echter de kosten zijn altijd voor rekening van de klant (ikzelf dus) geweest. Totaalkosten in 3,5 jaar ruim 4000 euro. Daarom zal ik nooit meer een Alfa Romeo aanschaffen vanwege de onbetrouwbaarheid van zowel auto, maar vooral van de fabrikant.
PROBLEMEN
55.356 km (2 jaar) Selespeedpomp vervangen
58.850 km (2 jaar 3 mnd) Remschijven? en remblokken vervangen en distributieriem vervangen (was bij verkoop pas na 120.000 km, is later bijgesteld naar 60.000 km)
70.540 km (3 jaar) Stuurpomp vervangen
74.463 km (3 jaar 3 mnd) Activator selespeed vervangen
80.834 km (3,5 jaar) Bakhuis en drukgroep koppeling en koppelingsplaten vervangen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.