Alfa Romeo 146 1.9 JTD (2000)

autoreview

Alfa Romeo 146

Signalement

Uitvoering146 1.9 JTD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf121.000 km
KM-stand laatst275.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vreemd dat de 146 door zo weinig mensen gesmaakt wordt.
Toegegeven, mijn interesse ging ook eerst uit naar een gebruikte 156.
Zelfs als je het prijsverschil ziet tussen een gebruikte 146 en 156 (berline)
is het meer dan een rationele keuze... Het lijnenspel en vooral het omhoog staande
kontje vind ik na al die jaren nog steeds erg geslaagd, het ontwerp van Walter da Silva dateert immers van begin jaren ’90.

De 146 die ik op de kop tikte is er eentje van het laatste bouwjaar (2000) en had slechts 120.000km op de teller. Over de JTD motor kan ik enkel bevestigen wat hier
in andere reviews neergeschreven werd; krachtig (dank u 255Nm koppel), zuinig en erg betrouwbaar.
Dankzij het optionele schoeisel 195 X 50 X 15 is het betere bochtenwerk een fluitje van een cent, helaas gaat dit wel een beetje ten koste van het comfort.
Binnenin is het aangenaam vertoeven, stoelen geven vrij goede steun, dash ziet er wel een beetje gedateerd uit in vergelijking met Alfa’s nieuwe modellen, but who cares?

PROBLEMEN

-Bij aankoop werd de distibutie + spanners vervangen, hierbij kwam aan het licht dat de servopomp lekte; die werd onder waarborg vervangen!

Behalve reguliere onderhoud;

-130.000 wiellager achter vervangen.
-135.000 ruitenwissermechanisme achter vervangen.
-155.000 rubbers ophanging (aan de triangels) vervangen wegens teveel speling.

Eerste eigenaar had de LMM reeds vervangen.

Einde

  • 275.000 km

De 146 is na enkele andere eigenaars uiteindelijk ingezet als vervangwagen bij een Alfa Dealer in Lokeren. Toen ik vorig jaar mijn Alfa Spider ging ophalen na onderhoud bleek ze net haar laatste gloeikaars uitgeblazen te hebben na ongeveer 275.000km. einde.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens