Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Alfa Romeo
  • 146

Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)

autoreview

3
Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)
Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering146 1.7 i.e. 16V L
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf136.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 22 juni 2008

Sinds begin dit jaar ben ik in het bezit van een geweldige Alfa Romeo 146, in de prachtige kleur: Rosso Proteo Metallizato, oftewel in plathollands : Roodmetalliek.

In deze schoonheid zit een zeer aangename 1.7i 16v BOXER motor, en dat rijdt erg goed moet ik zeggen! Lekker veel vermogen (voor een dagelijkse auto, voor de fun heb ik een muscle car met 400 pk), en de boxermotor heeft een geweldig geluid met erg veel karakter. Hoge topsnelheid (ik heb de 215 kmpu aan weten te tikken) en lekker stevige acceleratie. Verbruik kan ik niet over klagen, haalt het niet bij een japanner maar ik vind een 1:10 gemiddeld met mijn ’sportieve’ rijstijl zeer acceptabel.

De auto zit erg comfortabel, lekker hoog en veel zijdelingse steun. Praktische stoelen, niet te zacht, niet te hard. Goede verstelbaarheid.
De beste stoelen waar ik nog in heb gezeten zijn fabrieks-kuipstoelen van een
suzuki swift 1.3 GTi, de alfa evenaart dit zeker en overtreft het misschien zelfs.
Auto stuurt lekker en de auto ligt erg goed in de bochten.
Ben al 2 jaar achterwiel aandrijving gewend dus dat was dan toch wel een beetje wennen maar toch erg stabiel.

Veel luxe, airbags, elektrische ramen, eletrische spiegels, centrale deurvergrendeling, elektrische verstelbare koplampen, verstralers, allemaal erg praktisch. Het enigste jammere vind ik dat er geen airco in zit, maar ach, ik heb de auto met een budget gekocht en ik durf te wedden dat er geen andere auto is die ik met mijn wensen en mijn budget (1500 euro) had kunnen kopen die in nog zon goede staat is met zo weinig kilometers....als ik niet een andere auto had gehad had ik er zo 2000 voor betaald.

Zicht achteruit heb ik totaal geen last van, snap ook niet dat er over geklaagd wordt. Spiegels geven uitstekend beeld, goed te verstellen, en ik kan gewoon achter mij kijken. Ik heb zelfs een originele alfa spoiler achterop die het zicht nog ietsje belemmert t.o.v. een zonder, dus ik kan nergens over klagen.
Vind het zelfs praktisch, want door dat je het kontje kan zien is het juist nog veel gemakkelijker de parkeerruimte in te schatten.

Bagageruimte is simpel gezegd fors. Verbaasd zoveel ruimte te zien in een auto die ik toch als redelijk compact beschouw. In tegenstelling tot mijn vorige dagelijkse auto (bmw e36 316 sedan) kan hier gelukkig de achterbank naar voren klappen, wat een zee van ruimte aanbiedt. Je moet ietsje hoger tillen dan misschien gewenst, maar nog steeds ga ik niet klagen. Alleen gaat de klep wel wat zwaar open.

Zitruimte in de auto is uitstekend. voorin zit je werkelijk als een koning, ZAT been ruimte, zat armruimte en hoogte. Een armleuning had nog effe praktischer geweest voor lange ritten maar je kan niet alles hebben.
Ook achterin ruimte genoeg, 4 volwassenen kunnen goed in de auto zitten, en dan kan zelfs een jonge volwassene nog goed in het midden zitten.
Ruimte achterbank of de toegankelijkheid daartoe in combinatie met een baby / kinderzitje simpel gezegd is ook een dikke plus.
ohjah, over dat :D ; tijdens het neuzen naar wat de auto allemaal kan/doet toen ik m net had kwam ik erachter dat de stoelen voor HEEEEEEL ver naar voren kunnen klappen, en ook erg ver naar voren kunnen schuiven.
De ruimte die achterin al erg groot was, is nu immens. En ruimte zat voor wat....’Plezier’ ;) met de vriendin wat bij het inwijden van een ’nieuwe’ auto hoort! Ook bij het achterover ’schroeven’ van de rugleuning van de voorstoelen en naar achter schuiven ervan is er een zee van ruimte voor ’plezier’ :D :D :D.
Het feit dat het plafond erg hoog zit en er uitstekende beenruimte is bevordert dit toch erg goed, en daarom een extra dikke plus. Stoelen staan wel ietsje hoger dan gewend dus had anders verwacht :D

Ik heb eigenlijk nog geen minpunten aan de auto gevonden. Mijn alfa is gewoon erg goed onderhouden en heeft al zijn beurtjes netjes gehad en heeft een lekker lage kilomterstand. Geklaag over een distributieriem of bougies zoals ik hier en daar heb gelezen vind ik onzin, als je een auto koopt met meer dan 2 ton op de teller, dan is het niet realistisch geen (hoge) onderhoudskosten te verwachten. Zelfs japanners zijn boven de 2 ton onderhoudsgevoelig, ik spreek uit ervaring.
Om maar niet over duitse troep te spreken.
Ik hoef voorlopig nog niet echt groot onderhoud te plegen, maar als ze komen betaal ik ze met plezier. Constant naar de sloop of marktplaats te moeten voor kleine flutdingen aan een jap of duitser irriteert me mateloos en is uiteindelijk ook een aardige kostenpost.

En mensen die zeuren over hoge bougieprijs; denk wel even aan wat voor motor hier in zit. dezelfde 1.7 BOXERMOTOR als in een 33. het is dus niet even van bovenaf makkelijk een bougietje eruit trekken en terugplaatsen. Komt wel wat meer bij kijken. Kijk voor de gein eens naar de prijs van het vervangen van de bougies bij een subaru-boxermotor. dan lach je niet meer, en dat voor een jappanner/koreaan waar die subaru troep ( = mening gebaseerd op feiten van kennissen) ook vandaan komt. dan is die prijs opeens zo hoog niet meer, zeker als je bedenkt dat die prijs bij de dealer geldt! staat ook mooi op je onderhoudshistorie, zo’n alfa dealer - stempel!

afijn, enigste kostenpost die ik heb gehad is het vervangen van een stuurkogel rechtsvoor. big deal. kwikfit kwam het NATUURLIJK tegen (ze zullen eens niet proberen je portomonnee leeg te schudden) toen ik een band moest laten ’plakken’,
wilde 90 euro voor een nieuwe (en dan nog voor een b-merk/imitatie junk), 48 ofzo voor uitlijnen, oftewel zon 130 euro. Was bij de sloperij klaar voor 50 euro voor een goede onbeschadigde stuurkogel van een 146 1.7 MET uitlijnen. hoppa, zo gaat dat, geen gezeur. Het is dat ik niet genoeg op mijn rekening zou overhouden aan het eind van de maand anders had ik voor 10 euro meer bij de dealer het laten repareren, met nieuwe ALFA onderdelen.

Kortom, het is een fantastische auto, en ik ben er een echte alfist in hart en nieren van geworden!

even een kort overzicht:

+ Uiterlijk; mooi doch sportief
+ Rij-eigenschappen; dynamisch en sportief
+ comfort;
+ uitvoering; veel luxe ’opties’
+ motor; klinkt geweldig en is sterk
+ degelijk; geen gerammel, stevig materiaal,
+ praktisch; bageruimte, toegankelijkheid, bruikbaarheid

- moet ik nog ontdekken! elektrisch raamprobleem gehad, maar ja, of dat een minpunt is of gewoon bij autorijden hoort, ik vind het laatste.
maar om toch te mieren**ken: alfa logo’s gevoelig voor uv/zonlicht, maar even verse bij de dealer halen voor een prikkie en klaar ben je.
- toch nog een minpunt, als je dat zo kan bezien; vind het gewicht een tikkeltje hoog. 1135 kilo uit het hoofd, en dat zorgt wel voor een ietsie prijzige wegenbelasting. Valt opzich wel mee als je je bedenkt dat de meeste autos rond de 1200 kilo zitten. Maar moest het toch kwijt. je krijgt er wel veel voor terug.

kortom, alfa 146’s zijn gewoon helemaal de top!.

ik zal binnen kort wat foto’s uploaden.....

PROBLEMEN

  • 22 juni 2008

1 maal raam die plots ermee kapt. gelukkig mooi weer dus geen last gehad. maar wilde niet meer dicht. zekering hielp niet. effe naar de dealer, stekker erop, resetten, klaar.

’doorgerotte’ of gewoon versleten, stuurkogel. dat is gewoon onderhoud die erbij hoort, zeker bij een 2ehands auto. niet noemenswaardig in ieder geval.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Alfa Romeo 146? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Alfa Romeo 146
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Alfa Romeo 146 specificaties
  • Alfa Romeo 146 occasions
  • Alfa Romeo 146 video's
Advies en informatie
  • Alfa Romeo 146 tests
  • Alfa Romeo 146 gebruikersreviews
  • Alfa Romeo 146 index
PREMIUM
Alfa Romeo 166 vs. Lancia Thesis - Occasion dubbeltest

Alfa Romeo 166 vs. Lancia Thesis - Occasion dubbeltest

Het lijkt soms wel alsof niet alleen de leeftijdsgrens van vijftien jaar als voorwaarde geldt...

Lees meer
 

Alfa Romeo 146 reviews

  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)

    Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)

    3
    • 15 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.4 i.e. (1996)

    Alfa Romeo 146 1.4 i.e. (1996)

    • 14 november 2010
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.8 Twin Spark 16V L (1998)

    Alfa Romeo 146 1.8 Twin Spark 16V L (1998)

    • 20 januari 2010
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark 16V L (1997)

    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark 16V L (1997)

    • 17 augustus 2009
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.4 Twin Spark 16V (1997)

    Alfa Romeo 146 1.4 Twin Spark 16V (1997)

    1
    • 12 juli 2009
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)

    Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)

    • 11 november 2008
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark 16V L Junior (1998)

    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark 16V L Junior...

    3
    • 4 juli 2008
meer reviews
Alfa Romeo Giulia 2.4JTD (1974) - Kloppend Hart

Alfa Romeo Giulia 2.4JTD (1974) - Kloppend Hart

103

Jaren geleden had Remco Ockeloen plannen om een modern JTD-blok in zijn klassieke Alfa Romeo...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)

    Alfa Romeo 146 1.7 i.e. 16V L (1995)

    3
    • 15 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.8 Twin Spark 16V L (1999)

    Alfa Romeo 146 1.8 Twin Spark 16V L (1999)

    2
    • 24 oktober 2013
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.4 i.e. (1996)

    Alfa Romeo 146 1.4 i.e. (1996)

    • 14 november 2010
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark 16V L (2000)

    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark 16V L (2000)

    • 12 augustus 2010
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.8 Twin Spark 16V L (1998)

    Alfa Romeo 146 1.8 Twin Spark 16V L (1998)

    • 20 januari 2010
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark 16V L (1997)

    Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark 16V L (1997)

    • 17 augustus 2009
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 146 1.9 JTD (2000)

    Alfa Romeo 146 1.9 JTD (2000)

    2
    • 22 juli 2009
Merk
Merk
  • Nieuws
    Alfa Romeo Alfasud Ti QV (1984) - In het Wild

    Alfa Romeo Alfasud Ti QV (1984) - In het...

    82
    • 11 augustus 2022
  • Nieuws
    Dodge Hornet op Schiphol gesnapt

    Dodge Hornet op Schiphol gesnapt

    29
    • 9 augustus 2022
  • Alfa Romeo Giulia 2.4JTD (1974) - Kloppend Hart

    Alfa Romeo Giulia 2.4JTD (1974) - Kloppend...

    103
    • 3 augustus 2022
  • Nieuws
    ‘Grote Alfa Romeo wordt in VS ontwikkeld’

    ‘Grote Alfa Romeo wordt in VS ontwikkeld’

    45
    • 29 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.8 mpi Impression (2007)

    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.8 mpi Impression...

    2
    • 24 juli 2022
  • Achteruitkijkspiegel
    Waarom de Alfa Romeo 145 de 'dip' in de zijkant kreeg

    Waarom de Alfa Romeo 145 de 'dip' in de...

    51
    • 24 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Eco Distinctive (2012)

    Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Eco Distinctive...

    3
    • 19 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden