Daihatsu Copen slaat in als een bom

Daihatsu Copen
De Copen is in het thuisland altijd een populaire pretmobiel geweest, maar de nieuweling zorgt voor overuren bij Daihatsu. In z'n eerste maand zijn er liefst 4.000 bestellingen voor geplaatst.

Grote kans dat we met onze berichtgeving over het wel en wee van de nieuwe Copen de sympathieke Japanner weer terug op je kaart hebben gebracht. Medio vorige maand trok Daihatsu dan eindelijk het doek af van z'n minuscule cabriootje-met-stalen-klapdak. De Copen blijkt overigens zeer succesvol; in z'n eerste maand hebben zich zomaar even 4.000 Japanners gemeld die wel te porren zijn voor het aaibare Japannertje.

Daihatsu krijgt het er maar druk mee. Bij de presentatie van de Copen maakte het Japanse merk bekend dat het voornemens was om maandelijks 700 exemplaren te verkopen. Vooral de jonge generaties zien de opvolger van de 'mini-TT' - die overigens ook als retro-versie te bestellen is (foto 5) - wel zitten. Liefst 40 procent van de gegadigden is jonger dan 40 jaar, zo meldt Daihatsu.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (35)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.