Ook Porsche 911 Turbo en Turbo S gefacelift
Vernieuwde 911-familie bijna compleet
Begin september liet Porsche de gefacelifte 911 Carrera los, een moment dat samenviel met de kennismaking met turbomotoren in de sportwagen uit Stuttgart. In een later stadium werden ook de Carrera 4 en de Targa 4 met een opgefriste koets getoond en vandaag is het moment daar dat de 911 Turbo en Turbo S naar voren zijn geschoven.
Zowel de 911 Turbo als de 911 Turbo S zijn door Porsche voorzien van een nieuwe voorzijde. We zien nieuwe luchtinlaten met led-dagrijverlichting en aan de achterzijde zijn nieuwe lichtunits gemonteerd. Nieuw lichtmetaal, nieuwe handgrepen, een marginaal gewijzigde achterbumper en een nieuwe 'motorkap' aan de achterzijde: daarmee hebben we de optische aanpassingen wel gehad.
Vanbinnen vinden we een stuurwiel waarop de rijmodus valt in te stellen. Standaard beschikt het duo over het Sport Chrono Pack met de bekende Sport Response-knop. Wie erop drukt, wordt 20 seconden lang getrakteerd op een nog scherpere reactie op zowel gaspedaal als versnellingsbak.
Achterin ligt een 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo's. In de 911 Turbo levert hij 540 pk, de Turbo S geeft je de beschikking over 580 pk. De 100 km/h staat daarmee in de 'basis-Turbo' in 3 tellen op de klok. De Turbo S heeft er eentiende minder lang voor nodig. De topsnelheid van de Turbo ligt op 320 km/h, die van de Turbo S op 330 km/h. Porsche meldt trots dat het brandstofverbruik van beide varianten met 0,6 l/100 km is gedaald.
Tijdens de North American International Auto Show in januari beleeft het nieuwe duo zijn publieksdebuut.