Mercedes onthult ook C 63 AMG Coupé

Gelekte topversie nu in vol ornaat te zien

Mercedes-AMG C 63 Coupé
Mercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 CoupéMercedes-AMG C 63 Coupé
Al kort na de onthulling heeft de C-klasse Coupé z'n daadwerkelijke topmodel gekregen: de Mercedes-AMG C 63 Coupé.

Mercedes meldt ons dat de C 63 AMG Coupé 'de sportiefste C-klasse ooit' is, dus dat belooft wat.

Uiterlijk is de auto te herkennen aan powerdomes op de motorkap, een splitter aan de voorzijde, een diffuser, vier uitlaatpijpen, een grotere spoorbreedte (voor +64 mm, achter +66 mm), uitgeklopte wielkasten en grotere wielen met eveneens gegroeide remmen.

Mercedes heeft de auto verder aangepast met dynamische motorsteunen, een speciaal subframe voor de achteras, AMG Dynamic Select-rijprogramma's en een sperdifferentieel op de achteras. Bij de reguliere versie is dit mechanisch, de C 63 AMG S Coupé heeft een elektronisch aangestuurde variant.

Onder de kap ligt de 4,0-liter V8 met twee turbo's, die we ook kennen uit de reguliere C 63 AMG. Het blok is goed voor 476 pk, in de S is dit zelfs 510 pk. De sprint naar 100 km/h kost respectievelijk 4,0 en 3,9 seconden en de topsnelheid is afgeregeld op 250 km/h (290 km/h met het AMG Driver's Package). Schakelen gaat met een zeventraps AMG Speedshift MCT-bak.

De Mercedes-AMG C 63 Coupé debuteert op de IAA in Frankfurt. In maart 2016 is de marktintroductie.

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (61)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.