| 

Door een benzinemotor met een elektromotor te combineren wist Toyota een middenklasse auto met het verbruik van een stadsautootje te realiseren. De Prius wordt vanaf 1997 gebouw voor Japan en vanaf 2000 ook voor de rest van de wereld. De eerste generatie had een onaantrekkelijk design en was relatief duur.
De tweede generatie uit 2004 werd veel succesvoller door een praktischere carrosserievorm (hatchback), meer ruimte en betere prestaties. Zeker in Nederland waar het belastingstelsel brandstofzuinige auto’s aantrekkelijk maakte werden er vanaf 2004 jaarlijks meer dan 2.000 exemplaren verkocht. Toen in 2008 het 14% bijtellingstarief voor zuinige leaseauto’s werd ingevoerd verdrievoudigde de verkoop.
Halverwege 2009 werd de derde generatie van de Prius geïntroduceerd. Een strakkere carrosserie, een krachtigere brandstofmotor (1,8- i.p.v. 1,5-liter) en nog zuiniger dan zijn voorganger. Vanaf februari 2016 staat de vierde generatie in de Nederlandse showrooms. Qua ontwerp stapt de nieuwste generatie van de jarenlange evolutie af, want de auto slaat een meer futuristisch pad in.

overall waardering
ster volster volster volster volster half 4,4
comfort
ster volster volster volster volster half 4,3
prestaties
ster volster volster volster volster leeg 3,9
betrouwbaarheid
ster volster volster volster volster half 4,6
kosten
ster volster volster volster volster half 4,7
op basis van 111 reviews

Toyota Prius Occasions

Toyota Prius 1.8 Plug-in
2013 | 99.286 km | € 14.900
Toyota Prius 1.5 VVT-i
2009 | 212.887 km | € 4.950
Toyota Prius 1.5 VVT-i
2009 | 207.381 km | € 6.200
Toyota Prius 1.8
2009 | 243.595 km | € 6.700
Toyota Prius 1.8
2010 | 276.739 km | € 6.950
Toyota Prius 1.8 Plug-In
2013 | 101.575 km | € 13.900

Occasions

Verbruiksmonitor

Uitgelicht:
Toyota Prius 1.8 HSD Executive
Gemiddeld verbruik over 118.962 km: 5,1 l/100km

Brochures

Er is tenminste 1 brochure beschikbaar van de Prius.

Alle Toyota Prius brochures
close