
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2018 en is nu 7 jaar en 6 maanden oud. In februari 2021 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 30.731 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 131 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 198 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,7 l/100 km. De 308 is 116 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist. De auto staat momenteel te koop in Nieuwkuijk met een kilometerstand van 185.328 km.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | PEUGEOT |
| Model | 308 |
| Kleur | rood |
| Brandstof | diesel |
| Carrosserie | Mpv |
| Aantal deuren | 4 |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | handmatig |
| BPM | € 1.157 |
| Nieuwprijs | € 30.731 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 26 april 2018 |
| Datum eerste registratie Nederland | 25 februari 2021 |
| Datum laatste tenaamstelling | 4 juli 2025 |
| APK melddatum | 26 juni 2024 |
| APK vervaldatum | 26 juni 2025 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Plaats chassisnummer | r. v. motorruimte |
| Aantal eigenaren | 2 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | YH01 |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1499 cc |
| Max. vermogen | 96 kW / 131 pk |
| Geluidsniveau stationair | 74 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,7 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (WLTP) | 4.9 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 96 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | 129 g/km |
| Uitstoot deeltjes (licht) | 0,51 mg/km |
| Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
| Roetfilter | affabriek |
| Emissiecode | Euro 6 |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.270 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 1.900 kg |
| Voorasdruk | 1.050 kg |
| Achterasdruk | 980 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 680 kg |
| Lengte | 4.585 mm |
| Breedte | 1.804 mm |
| Hoogte | 1.470 mm |
| Wielbasis | 2.730 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
| Topsnelheid | 198 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 10,6 s |
| Maximum vermogen | 96 kW / 130 pk |
| Maximum koppel | 300 Nm |
| Draaicirkel | 11,2 m |
| Kogeldruk | 75 kg |
| Dakbelasting | 80 kg |
| Inhoud bagageruimte | 610 - 1660 l |
| Inhoud brandstoftank | 53 l |
| Segment | C |
De tweede generatie Peugeot 308 komt in 2013 op de markt. Zijn naam is bijzonder, want de 308 II is de eerste Peugeot die het optellen van de typenummers doorbreekt. Het nieuwe model is in ieder geval een succes: in 2014 wordt hij uitgeroepen tot Auto van het Jaar.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.



