Hip-hop-toppers

Vlammen
Met een vette knipoog verkondigen ze bij bij Mercedes-Benz vol trots dat ze weer 'ns een lijst aanvoeren. Mercedes is in de Verenigde Staten namelijk de meest genoemde merknaam in de popmuziek van het afgelopen jaar. Het merk met de ster kwam in 2005 maarliefst 100 keer voor in de hitlijst. Er is blijkbaar een boel veranderd sinds Janis Joplin in 1970 a capella aan Onze Lieve Heer om een Mercedes-Benz vroeg omdat al haar vrienden Porsches reden.
Anno 2005 word je als hip-hopper niet meer serieus genomen wanneer je het niet hebt over snelle auto's, sterke drank, dure kledingmerken of wapens. De Amerikaanse hitparade lijkt een meedogenloos overzicht van what 's hot and what 's not; Louis Vuitton doet het goed met z'n tasjes maar Gucci moest het veld ruimen. Gelukkig zijn er 'interessante' nieuwkomers voor teruggekomen in de lijst. De hoogste nieuwe notering (plaats 13) is voor Beretta, inderdaad: die van de pistolen, maar de Italiaanse wapenfabrikant moet de klassieke Russische AK-47 nog wel voor zich dulden.
Fijn om te weten dat Mercedes af-fabriek gepantserde auto's levert. Je moet toch iets doen om aan de top te overleven...

Lezersreacties (27)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.